Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytän lauantaina 40v enkä omista mitään. Muita yhtä köyhiä?

Vierailija
11.09.2013 |

Löytyykö muita yhtä köyhiä?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 15:22"]

Täällä myös yksi "luuseri" o/

Ikää 39 ja omaisuutta on autonröttelö, koti-irtaimisto, vähän osakkeita ja säästöjä pahan päivän varalle eli ei mitään verrattuna ikätovereihin. Velkaa 0 euroa. Ei lapsia. 

Olen tietoisesti valinnut elää näin, en ole halunnut sitoa itseäni kehenkään tai mihinkään. Näen omistamisen sitovana, tutut ja sukulaiset huokailevat hometalojaan ja metsäpalstojaan, lainanmarginaaleja ja kulutusluottoja, osallistuvat naapuruston kilpavarusteluun ja käyttävät mielestäni suhteettoman paljon aikaa materian hankkimiseen ja siitä huolehtimiseen. Yhtäkään heistä ei varallisuus näytä tehneen onnelliseksi. 

Jäin pois hyvästä työstä muutama vuosi sitten, jolloin tulotasoni laski entisestään. Nykyään työskentelen vain sen verran kuin on pakko. Olen hyvin onnellinen, elämäni on rikasta ja itseni näköistä, en koe että minulta puuttuu mitään. 

[/quote]

No mutta hei, sinähän olet oikein hyväosainen, velaton ja tyytyväinen. Hyviä ratkaisuja olet tehnyt.

Vierailija
2/48 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"en omista mitään" on hankala ajatus koska me länsimaalaiset omistamme aina JOTAIN. Joku tuolla jo mainitsi että aina on jotain plakkarissa. oikeasti köyhä elää kädestä suuhun, kirjaimellisesti ja omistaa ehkä pari pahvinpalaa tai aaltopeltiä mikä on kotinaan ja vaatekerran päällään.

minä en omista mitään mutta omistan paljon paljon kaikkea, minulla on monet vaatteet, ruokaa ylihuomisellekin ja kotini suojaa säältä vaikkei oma olekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista mitään, tein huonoja ratkaisuja muutama vuosi sitten ja firma ajautui konkurssin. Velkaa on vielä noin 50.000 euroa, mutta ei voi mitään. Palkasta menee suuri osa ulosottomiehelle. 

Ikää on 41 vuotta ja vielä 5 vuotta makselen näitä, sitten olen vapaa kaikesta velasta. Omaisuutta tuskin alan velaksi hankkimaan. Harmi vaan lasten kannalta, he ovat joutuneet tinkimään joistain asioista. 

Vierailija
4/48 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole vielä oppinut siihen, että omaisuutta ei välttämättä tarvitse kartuttaa. Olen nuori ja vaurastuminen on mulle todella tärkeä tavoite. Luulisi, että tajuaisin ahneudesta jotain, koska vaurastumisen tavoitteleminen maksoi yhden perheenjäseneni hengen. Luulisi, että osaisin olla tyytyväinen vähemmästä.

Terv. nimim. Epäonnistuneen grynderin lapsi

Vierailija
5/48 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 13:05"]

Viisas mummoni sanoi joskus jo että : Ei kannata omistaa mitään, koska ei niistä mitään saa kuitenkaan mukaansa sitten kun haudataan :)

[/quote]

No just meinsasin samaa sanoa. Ei ole ruumispaidassa taskuja, joten en omista mitään. Rahani olen käyttänyt matkustamiseen ja nyt asun vuokralla, koska en ole lainkaan varma, haluanko asua tässä kaupungissa koko ikääni.

Ja en kyllä ole koskaan kokenut olevani luuseri, vaan pikemminkin vapaa. Rahaa tulee koko ajan lisää, joten miksi omistaa mitään.

Meillä on vain yksi elämä. Haluan elää sen täysillä

Vierailija
6/48 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 15:56"]

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 13:05"]

Viisas mummoni sanoi joskus jo että : Ei kannata omistaa mitään, koska ei niistä mitään saa kuitenkaan mukaansa sitten kun haudataan :)

[/quote]

Vaan lapsilleen voi tarjota turvallisen elämän vailla rahahuolia sillä omaisuudellaan kun kuolema korjaa. Sanoiko mummosi sitä?

[/quote]että et sitten itse viitsi mennä töihin, vaan odotat vanhempiesi kuolemaa ja sitä, että saat heidän omaisuuden.

Raatoja on aina haaskat nokkimassa

Vierailija
7/48 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma asunto ei ole ikinä ollut mikään elämän tarkoitus joten en ole hampaat irvessä yrittänyt järjestää elämääni niin että omistaisin jotain.

Olen ollut vapaa tekemään lähinnä mitä haluan. Eli voisi sanoa että varattomuuden hinta on ollut vapaus. Kauheata ajatella että jotkut paiskovat töitä jota inhoavat vaan jotta saavat sen oman talon in the middle of nowhere maksettua.

Vierailija
8/48 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ompa kevyt olo kun ei omista mitään... ei huolto huomisesta jos on lähön aika

Vierailija
9/48 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 12:28"]

Löytyykö muita yhtä köyhiä?

[/quote]

minä omistan mettää ja rantoo mut en akkoo.... enkä ole ku vähän yli 30v.ja hyvä on olla

Vierailija
10/48 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä 50. Omistukset: vuokramurjun kalustus, joka on  kirpputoritavaraa; 15 vuotta vanha auto; perintönä tullut kolmasosa ikivanhasta kesämökistä, jota ei voi käyttää koska se lahoaa pystyyn. Siinä kaikki. Se vähä, mitä vuosikymmenten raskaasta ruumiillisesta työstä on jäänyt käteen, on tupakoitu sekä juotu viinassa pois. En päivääkään vaihtaisi pois. Ruumishalaatissa ei ole taskuja.

Vierailija
11/48 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sama, tosin en pidä itseäni epäonnistuneena. Mulla on ihana mies ja tytär, miehellä on jonkun verran rahaa säästössä (mulla ehkä puolet siitä mitä miehellä) mutta ei meillä ole omistusasuntoa eikä autoa. Ollaan viimeiset 8 vuotta asuttu ulkomailla vaihtelevissa paikoissa joten ei olla koettu tarpeelliseksi ostaa noita. Huonekaluja on, mutta sen verran usein on muutettu että ei mitään isoa irtaimistoa halua hankkia.

Luultavasti minulle ainoa mahdollisuus saada omaisuutta yhtään enempää on perintö: olen ainoa lapsi ja vanhemmat kohtuu varakkaita. Toivottavasti perintöä ei ole tulossa pian, vaan vanhemmat saisivat elää vielä pitkään.

Vierailija
12/48 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kohta 40 v. enkä mäkään omista varsinaisesti mitään. Mun mies omistaa talon, mökin, veneet, 2 autoa, mutta ollaan naimisissa ilman avioehtoa, joten eron tullessa mäkin omistan jotain.

Vierailija
13/48 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 2: ota ero heti. Mä oon 42 ja omistan velattoman pikkukaksion aika lähellä Hesan keskustaa. Ja irtaimiston.

Vierailija
14/48 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 46 enkä omista mitään. Joitain huonekaluja ja tavaroita, siinä se. Ei ole koskaan kiinnostanut omistusasuminen, ikuinen vuokralainen olen. En autoile, en mökkeile.

Vierailija
15/48 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehelläkään ei ole oikein mitään.ap

Vierailija
16/48 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin mä vielä tuossakaan iässä omistan, kun en nyt 34-vuotiaanakaan. Talo on miehen, auto on miehen, kaikki talon tavarat on miehen ostamia. Eiku omistan mä sentään yhden hajoamispisteessä olevan kaapin ja yhdet verhot olen ostanut itse! Meilläkin miehellä on myös mökki ja veneitä. Ja meillä ON avioehto.

Vierailija
17/48 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 12:38"]

nro 2: ota ero heti. Mä oon 42 ja omistan velattoman pikkukaksion aika lähellä Hesan keskustaa. Ja irtaimiston.

[/quote]

Oletko omasta palkasta saanut sen ostettua vai onko perintöä tms?

Vierailija
18/48 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen reilu 30 ja en omista myöskään mitään. Olen ajatellut että olen todellinen epäonnistuja, mutta kieltämättä sinulla menee vielä huonommin!

Vierailija
19/48 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole yhtään luuseri ja turvaton olo?

Itselläni omakotitalo ja 3 erikokoista osaketta, 2 autoa, yritys, valtava irtaimisto, eläkesäästötilejä. Miehen kanssa yhdessä siis ja ei avioehtoa.

Vierailija
20/48 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 12:55"]

Eikö ole yhtään luuseri ja turvaton olo?

Itselläni omakotitalo ja 3 erikokoista osaketta, 2 autoa, yritys, valtava irtaimisto, eläkesäästötilejä. Miehen kanssa yhdessä siis ja ei avioehtoa.

[/quote]

No mulla nyt vaan ei ole rikasta miestä ei sille mitään voi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän