Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No nyt ihan asiallisesti: Mitä HR-osastolla tehdään?

Vierailija
24.08.2020 |

Minua ihan oikeasti kiinnostaa, millainen se työnkuva on. Älkää nyt poistattako tätä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidetaan kaikki henkilöstöön kuuluvat jutut.

Vierailija
2/26 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoidetaan kaikki henkilöstöön kuuluvat jutut.

Eli mitkä? Palkanlaskenta ainakin hoidetaan jossain ihan muualla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HenkiRikoksia tiätty. ;)

Vierailija
4/26 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernerokkaa valmistetaan ja purkitetaan.

Vierailija
5/26 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksetaan palkat, loma-asiat, usein myös koulutukset, tässä nyt muutama jota heti tuli mieleen.

En ole henkilöstöosastolla itse niin en kovin tarkkaan tiedä.

Vierailija
6/26 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksetaan palkat, loma-asiat, usein myös koulutukset, tässä nyt muutama jota heti tuli mieleen.

Palkat ja lomat hoidetaan kyllä taloushallinnon puolella. 

Vierailija
7/26 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sinne tuupataan kaikki viranomaisasiat, jotka ei selkeästi kuulu muille, eli lähes kaikki.

Työsuojelu, Työterveys, työlaki, palkkaus, irtisanomiset, perehdytys, riitatilanteet, tasa-arvo, työtilat, työvälineet, ergonomia ja järjestävät myös henkilöstötapahtumat. Ylläpitävät myös joitain järjestelmiä, ainakin tuntikirjaus ja intra.

Vierailija
8/26 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on suurissa yrityksessä yksi tärkeimmistä osastoista.

Sen tehtävä on mm. seurata työaikaa, työntekijän kehittymistä urallaan, ohjata tiettyjä henkilöitä lisäkoulutuksiin, järjestää kouluista,  ohjata bonukset ja palkankorotukset kaikkein tuottavimmille työntekijöille.

Se myös haastattelee ja palkkaa uudet työntekijät yritykseen.

Se toimii jatkuvasti taustalla, mutta ei sen toimintaa työntekijät juuri huomaa jokapäiväisessä työssään.

Vierailija
9/26 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan pupukurssit ainakin kuuluu näiden tätien vastuualueeseen ja lisäksi he leikittävät ja laulattavat työnhakijoita rekryn eri vaiheissa hassunhauskoissa ryhmäytymishaastatteluissa, videohaastiksissa jne. Se nuori hiljainen pimu työhaastattelun ekalla kierroksella, joka ei sano muuta kuin englanniksi jonkun yleisen kysymyksen on HR-ihmisiä.

Vierailija
10/26 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä hoideta, ainakin meillä HR hoitaa palkat, lomat, kaikki työsuhteeseen liittyvät tiedot, esim. sairaslomat ja verokortit, palkankorotukset yhdessä esimiehen kanssa ym.

Vierailija
11/26 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekrytoidaan uusia henkilöitä. Kehitetään nykyisen henkilöstön osaamista esim. koulutuksilla. Tehdään työsopimuksia, junaillaan perhevapaita ja sijaisia. Huolehditaan työterveyshuollosta ja lakisääteisistä asioista. Järjestetään YT:itä. Kehitetään sisäistä viestintää. Tuetaan esimiehiä esimiestyössä.

Vierailija
12/26 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkat ja lomat maksetaan palkkahallinnossa, mutta hr ainakin meillä veivaa niitä lomalistoja, joidenkin osastojen kanssa viikkokausia, kun kaikki haluaa olla samaan aikaan lomalla.

Vierailija
13/26 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tän päivän hommia: tehnyt muutaman koulutussuunnitelman sekä yhden koulutuksen sisällön. Osallistuin meidän firman muuttoprojektin palaveriin, johtoryhmän palaveri oli tänään, pari esimiestä soitteli ja pyysi apua rekrytointien ja sopimusten teon kanssa. Joo, meillä on osa aika junnuja nuo esimiehet). Sitten olen järjestellyt resursseja paikkamaan yllättäviä vajeita. Vielä pitäisi tehdä oman strategiatyöryhmän loppuraportti ja yksi helkkerin raportti emoyhtöön... lisäksi yksi uudelleenorganisoimisprojeti odottaa mun kannanottoa. Oon vaan eri mieltä tuosta ehdotuksesta, niin pitää asetella sanat aika huolella. Ja niin ja yksi henkilö palasi pitkältä vapaalta niin hänelle annoin updaten mitä pitäisi tehdä ja mihin mennessä. Huomenna sit jotain muita juttuja.

Vierailija
14/26 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistellaan ringejä

Vierailija
15/26 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sinne tuupataan kaikki viranomaisasiat, jotka ei selkeästi kuulu muille, eli lähes kaikki.

Työsuojelu, Työterveys, työlaki, palkkaus, irtisanomiset, perehdytys, riitatilanteet, tasa-arvo, työtilat, työvälineet, ergonomia ja järjestävät myös henkilöstötapahtumat. Ylläpitävät myös joitain järjestelmiä, ainakin tuntikirjaus ja intra.

Joo tosiaan kaikki koulutukset, kurssit ja työ ohessa opiskelut hoitavat myös. Ja paapovat työharjoittelijoita.

Vierailija
16/26 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikan pupukurssit ainakin kuuluu näiden tätien vastuualueeseen ja lisäksi he leikittävät ja laulattavat työnhakijoita rekryn eri vaiheissa hassunhauskoissa ryhmäytymishaastatteluissa, videohaastiksissa jne. Se nuori hiljainen pimu työhaastattelun ekalla kierroksella, joka ei sano muuta kuin englanniksi jonkun yleisen kysymyksen on HR-ihmisiä.

20 vuotta näitä hommia tehnyt ja yhtään en kyllä muista noita hommia ikinä tehneeni mitä tuossa mainitset. Vissiin sitten en olekkaa henkilöstöpäällikkö?? 

Vierailija
17/26 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on suurissa yrityksessä yksi tärkeimmistä osastoista.

Sen tehtävä on mm. seurata työaikaa, työntekijän kehittymistä urallaan, ohjata tiettyjä henkilöitä lisäkoulutuksiin, järjestää kouluista,  ohjata bonukset ja palkankorotukset kaikkein tuottavimmille työntekijöille.

Se myös haastattelee ja palkkaa uudet työntekijät yritykseen.

Se toimii jatkuvasti taustalla, mutta ei sen toimintaa työntekijät juuri huomaa jokapäiväisessä työssään.

Minkä kokoluokan yrityksistä tässä nyt puhutaan? Miten se työpäivä käytännössä muodostuu?

Itse olen ollut kohtuullisen suuressa valtakunnallisessa ketjussa työntekijänä, enkä koskaan nähnyt yhtäkään hr-ihmistä, joka olisi tehnyt tällaisia asioita minulle. Nämä kaikki tehtävät kuuluivat oman yksikköni pomolle, mutta silti yrityksessä oli joku HR-osastokin vielä erikseen. 

Vierailija
18/26 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun pupukurssipoju ei ole ollut ikinä töissä.

Vierailija
19/26 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä hoideta, ainakin meillä HR hoitaa palkat, lomat, kaikki työsuhteeseen liittyvät tiedot, esim. sairaslomat ja verokortit, palkankorotukset yhdessä esimiehen kanssa ym.

Ai, no siinä tapauksessa minäkin olen sitten HR-henkilö, kun teen noita ihan kaikkia. Luulin olevani kirjanpitäjä. 

Vierailija
20/26 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HR-kanojen ansiosta työnhakukin on muuttunut täydeksi pelleilyksi. "Mikä on sun toteemieläin? Ja hei video-cv vaaditaan totta kai"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan