Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylihintainen omakotitalo

Vierailija
24.08.2020 |

Hei!
Ollaan kiinnostuneita yhdestä talosta, mutta sen neliöhinta on reilusti enemmän kuin muilla saman kaupunginosan samanlaisilla taloilla. Ja lisäksi on vaatimattomampi kuin nuo muut talot. En ihmettele miksei ole mennyt nopeasti kaupaksi tuolla hinnalla.
Miten lähestyisitte myyjää?
Ei kai kukaan maksa 15 prosenttia suurempaa neliöhintaa saman alueen talosta, josta vielä puuttuu wau-elementit. Jeesatkaas vähän please.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän sanoa sitä, että eihän myyjä voi mitenkään saada joltain muulta tuota pyytämäänsä tai lähellekään sitä? Mun käsittääkseni ainoastaan erikoisemmissa kohteissa löytyy näitä haluajia-hinnallamillähyvänsä. Meillä on ihan erityiset syyt haluta tää talo, sellaisia syitä ei ole muilla ostajilla. Ap

Huoh, eihän kukaan oleta saavansa sitä summaan jonka siihen ilmoitukseen laittaa. 

Meillä se oli lähtöhinta, joka sitten tarjouskilpailun jälkeen nousi 12500e... Mutta toki se oli Helsingissä niin oli helppo myydä.

Vierailija
22/35 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä tietää että heidän talonsa on muista tarjokkaista poikkeava ja kun tulee ostaja, joka arvostaa/ tarvitsee juuri tuon talon erityispiirteitä, ei niitä muista taloista saa ja voi pyytää isompaa hintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun pidätte mua tyhmänä.. mutta kun tuota ylihintaa on yli 50 tuhatta. Lähden tarjoamaan 50k alle pyynnin ja samalla vkolla joku toinen tarjoaa 40k alle pyynnin ja muuttaa uuteen kotiin. Mun mielestä tää on ihan hankala keissi.. halutaan toi oikeasti itsellemme. Ap

Vierailija
24/35 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun pidätte mua tyhmänä.. mutta kun tuota ylihintaa on yli 50 tuhatta. Lähden tarjoamaan 50k alle pyynnin ja samalla vkolla joku toinen tarjoaa 40k alle pyynnin ja muuttaa uuteen kotiin. Mun mielestä tää on ihan hankala keissi.. halutaan toi oikeasti itsellemme. Ap

Sitten kiltisti maksat sen ylihinnan. Mulla on sulle yksi neuvo, asuntoon ei kannata rakastua ennen kuin se on oma. spopimuksen tekoon asti se on vain bisnestä.

Vierailija
25/35 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun pidätte mua tyhmänä.. mutta kun tuota ylihintaa on yli 50 tuhatta. Lähden tarjoamaan 50k alle pyynnin ja samalla vkolla joku toinen tarjoaa 40k alle pyynnin ja muuttaa uuteen kotiin. Mun mielestä tää on ihan hankala keissi.. halutaan toi oikeasti itsellemme. Ap[/

Kauanko aiotte odottaa, että joku muu ostaa talon? Tarjous sisään nyt. Saatte sitten mahdollisesti vastatarjouksen ja Tarjous voimaan 24 tuntia, ei yhtään kauempaa.

terv välittäjä

Vierailija
26/35 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun pidätte mua tyhmänä.. mutta kun tuota ylihintaa on yli 50 tuhatta. Lähden tarjoamaan 50k alle pyynnin ja samalla vkolla joku toinen tarjoaa 40k alle pyynnin ja muuttaa uuteen kotiin. Mun mielestä tää on ihan hankala keissi.. halutaan toi oikeasti itsellemme. Ap[/

Kauanko aiotte odottaa, että joku muu ostaa talon? Tarjous sisään nyt. Saatte sitten mahdollisesti vastatarjouksen ja Tarjous voimaan 24 tuntia, ei yhtään kauempaa.

terv välittäjä

Kiitos viestistä!

Ap

Vierailija
27/35 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä pidä sua tyhmänä. Sua jännittää et saatteko sen talon vai ette ja et osaa ihan järjellä siksi ajatella tilannetta kun tunteet vie. Sä olet tasan samassa tilanteessa kuin kaikki muut asunnon ostajat. Mikään ei oo varmaa, ei kukaan vaan "ota" sitä taloa koska tykkää siitä. Vaikka tarjoasit 1,5 miljoonaa enemmän niin myyjä voi torjua sen.

Toisaalta haluat sen talon, toisaalta et halua maksaa sitä pyyntihintaa. No näinhän se usein on. Tee joku tarjous ja ehkä se menee läpi, ehkä ei. Joku toinen saattaa ihan hyvin maksaa sen pyyntihinnan, vaikka se ois liikaa. Ei kaikki jaksa/halua käyttää aikaa asian pohtimiseen jos löytyy täydellinen koti ja on varaa siihen.

Me tarjottiin talostamme 10% pienempi hinta. Ei menny läpi. Sitte pari kertaa tarjouksia suuntaan ja toiseen. Lopulta hinta tippu vaan pari tonnia mutta ostettiin silti, kun kerran tämä haluttiin.

Vierailija
28/35 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita nyt se linkki, niin voimme kommentoida.

Vierailija
29/35 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla monesta syystä kalliimpi. Tontti, lämmitysjärjestelmä, puutarha, maisema, tehdyt rempat, vanhoissa kohteissa alkuperäiset elementit (ikkunat, lattiat..), piharakennukset, yms yms.

Vierailija
30/35 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat hieman yksinkertaiselta.

Kiitos! Teit päivästäni paremman. Ap

Totuus on juuri tuommoista, tulee parempi olo.

Vierailija
31/35 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän sanoa sitä, että eihän myyjä voi mitenkään saada joltain muulta tuota pyytämäänsä tai lähellekään sitä? Mun käsittääkseni ainoastaan erikoisemmissa kohteissa löytyy näitä haluajia-hinnallamillähyvänsä. Meillä on ihan erityiset syyt haluta tää talo, sellaisia syitä ei ole muilla ostajilla. Ap

Ostajaa ei kiinnosta teidän syyt haluta taloa. Tarjoat sen mitä olette valmiit maksamaan niillä ehdoilla joilla haluatte. Ostaja sitten joko hyväksyy tai hylkää tarjouksen.

Ottakaa huomioon myös se että ostajaa ei mikään pakota hyväksymään mitään tarjousta. Ostaja voi hylätä tarjouksenne vaikka pärstäkertoimella, jos niin tahtoo. 

Vierailija
32/35 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjä on kanssasi ihan eri mieltä ja hän on oikeassa, katsos kun sinäkin sitä taloa niin kovasti haluat. Miksi myyjän pitäisi se sinulle alennuksella myydä? Myisitkö itse, jos roolit olisi toisinpäin. Et, vaan haluaisit hyvän hinnan.

Vierailija
33/35 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitaloissa ei koskaan voi verrata neliöhintoja, johan sen sanoo järkikin. Ovat aina kokonaisuuksia ja niin moni asia vaikuttaa hintaan. Verratkaa esim. arkkitehdin suunnittelemaa kivitaloa ja älvsbytaloa, kyllä taatusti on hinnat aika kaukana toisistaan vaikka samankokoisia taloja sattuisivatkin olemaan. Paljon vaikuttaa myös tontti, lämmitysmuoto, lisärakennukset, yleinen kunto ja siisteys.

Vierailija
34/35 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitaloja ei tosiaan kannata vertailla kuin kahta eri asuntoa samassa kerrostalossa. Niin monta eri seikkaa vaikuttaa. 

Vierailija
35/35 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että aika oikein on myyjä asettanut pyyntihinnan, kun sinuakin pelottaa alkaa tinkimään. Eipä siinä muuta kuin tarjousta sisään (ei vielä ihan vihoviimeistä hintaa) ja lyhyt voimassaoloaika. Sen jälkeen olet viisaampi. Noiden muiden talojen hintapyyntö on tapauksessa epärelevantti, eiväthän ne sinuakaan kiinnosta vaan nimenomaan tämä talo.