Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koronasumu ja ahdistus

Vierailija
24.08.2020 |

Please, vertaistukea. Tiedän, että olemme kaikki ainakin jokseenkin samassa veneessä ja tilanne vaikuttaa meihin kaikkiin. Myös sen, että ei saisi valittaa, koska tauti voi olla toiselle tappava ja itse olen ns. todennäköisemmin suojassa sen vaarallisilta vaikutuksilta.

Mutta olen niin väsynyt tähän koronasumuun! Siihen, että en osaa enää tuntea olevani elossa, vaan päivästä toiseen vaellan sumussa, uudesta pettymyksestä toiseen. Kaikki peruuntuu, kaikki sairastuu, kaikki mitä aloitan jää kesken. Mainittakoon, että vietin jo 2vko kesälomastani karanteenissa (terveenä), jolloin olin kotona ja siivosin (kahden lapsen kanssa). Nyt kun vihdoin ja viimein olisi paluu arkeen, päiväkodista saatu nuha keskeyttää pyrkimykseni. Kyllä, olen keksinyt kaikkea kivaa kotona. En muuta tehnytkään maaliskuussa kun keksin ja keksin tekemistä kotona, ideoita lapsille, videopuheluita kavereille ja sukulaisille, treffejä miehen kanssa kotisohvalle. Mutta tähän kaikkeen turtuu, kyllästyy, kotona olo ja ainainen siivoaminen vie voimat. Ainoa paikka mihin pääsen pakoon on lenkkipolut koiran kanssa. Kyllä, siis poistun kotoa lenkille mutta se yksistään ei saa minua tuntemaan olevani elossa. Meillä on rutiineja ja rutiinit ovat tärkeitä, mutta nyt kuljen niin sumussa että en jaksaisi enää yhtäkään rutiinia.

Muita, jotka kokee samoin? Mikä saa sut tässä edes hetkellisesti jaksamaan? Mistä löytää toivo ja kipinä jatkoon?`

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöisenä forever alone incelinä en ole huomannut muutoksia arjessani.

Vierailija
42/52 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä oli pitkän aikaa hyvät ajat, miksi et silloin tehnyt ja touhunnut?

Museoissa oli väljää, terasseilla sai syödä jne.

Ulkoilla voi hyvin mielin koko ajan, nytkin metsät on täynnä sieniä ja mustikoita. Puolukkaa tulee myös hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

+ mitäs teitte niitä lapsia. Tuliko oikeasti yllätyksenä, että niistä joutuu joskus itse huolehtimaan?

Olen se jolla 6 lasta. Lasten kanssa kaikki ok. Ennen koronaa ei ongelmia. Nyt kun korona päällä ollu tämän vuoden niin kyllä meidän elämää Helsingin keskustan tuntumassa on vaikeutunut monella tapaa. Ollaan oltu aktiivinen perhe, harrastuksia, kulttuuria, konsertteja, hoploppia, niin kotimaan kuin ulkomaan matkailua yms vapaa-ajan rientoja Nyt kaikki seis!!

Toki kotona keksii tekemistä esim ruoalaittoon ja leipomiseen lapset ovat innostuneet, autolla pääsee luontoon seikkaileen, piha ollut vaikka missä mielikuvituskäytössä ja omasta pihasta on tullut se kevään ja kesän paras paikka.

Faktahan se on että elämä ei ole entisensä. Surettaa, että lapset muistaa 2020 elämänsä loppuun saakka jolloin kaikki muuttui.

Vierailija
44/52 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi keittiöremonttia ei voi tehdä? Sieltä tulee yksi asennusmies ja kerran tai kaksi käymään putkimies ja sähkömies.

He touhuavat keittiössä, sinä olet muualla sen aikaa, siivoat kun saavut kotiin. Ei normaali keittiöremontti montaa päivää kestä.

Ja kun kerran tylsää on niin hoidat keittiön purun itse.

Vierailija
45/52 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

+ mitäs teitte niitä lapsia. Tuliko oikeasti yllätyksenä, että niistä joutuu joskus itse huolehtimaan?

Olen se jolla 6 lasta. Lasten kanssa kaikki ok. Ennen koronaa ei ongelmia. Nyt kun korona päällä ollu tämän vuoden niin kyllä meidän elämää Helsingin keskustan tuntumassa on vaikeutunut monella tapaa. Ollaan oltu aktiivinen perhe, harrastuksia, kulttuuria, konsertteja, hoploppia, niin kotimaan kuin ulkomaan matkailua yms vapaa-ajan rientoja Nyt kaikki seis!!

Toki kotona keksii tekemistä esim ruoalaittoon ja leipomiseen lapset ovat innostuneet, autolla pääsee luontoon seikkaileen, piha ollut vaikka missä mielikuvituskäytössä ja omasta pihasta on tullut se kevään ja kesän paras paikka.

Faktahan se on että elämä ei ole entisensä. Surettaa, että lapset muistaa 2020 elämänsä loppuun saakka jolloin kaikki muuttui.

Maailma muuttuu todennäköisesti parempaan suuntaan miksi se surettaa?

Tai ihminen on kyllä tyhmä, tuskin mikään muuttuu vaikka nyt pitäisi ottaa niskasta kiinni ja keskittyä ilmastonmuutoksen torjuntaan, väestön liikakasvuun ja jatkuvaan huvimatkailuun.

Vierailija
46/52 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten hämmentää se, että sinut voidaan koska tahansa määrätä karanteeniin ja siinöhän sitte olet jumissa ainaki 2 viikkoa.

Vierailija
47/52 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi keittiöremonttia ei voi tehdä? Sieltä tulee yksi asennusmies ja kerran tai kaksi käymään putkimies ja sähkömies.

He touhuavat keittiössä, sinä olet muualla sen aikaa, siivoat kun saavut kotiin. Ei normaali keittiöremontti montaa päivää kestä.

Purkaa keittiön lonkkaleikkausta odotellessa? Just joo. Enkä ole tuo lonkkavaivainen.

Vierailija
48/52 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa onnellisia että teillä on sentään työpaikkoja.

T. Vuoden työttömänä ollut 28v nainen.

Vierailija
49/52 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Purkaa keittiön lonkkaleikkausta odotellessa? Just joo. Enkä ole tuo lonkkavaivainen.

No sitten keittiö firma tekee sen. Kyllähän elämästä saa ikävää kun oikein haluaa.

Vierailija
50/52 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemista pätkätyöelämää 8 vuotta eläneenä ja kahdella äitiyslomalla olleena (tälläkin hetkellä) voin todeta, että vihdoin kaikki muut elävät kuten minä. Epävarmuutta, paljon kotona kökkäämistä. Rahan säästämistä silloin kun töitä on ollut. Ei ole tarvinnut joka lomalla reissata maailman ääriin. Harvemmat matkat tuntuvat sen sijaan paljon erityisemmiltä. Kaveritkin ovat muuttaneet pois tältä seudulta monta vuotta sitten, ja sosiaalinen elämä on rajoittunut omaan perheeseen.

Pandemioita on ollut aina. Tämä on nykyihmiselle hyvä muistutus luonnon armoilla elämisestä. Yksilötasolla menetykset ovat toki suuria, jos joku läheinen menehtyy ns. ennen aikojaan. Pandemioista on kuitenkin seurannut hyviäkin muutoksia yhteiskunnalle ja ihmisille (tästä oli hyvä artikkeli keväämmällä jossakin lehdessä).

Vierailija
51/52 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai meinaat, että mä istun koiran kanssa syksyllä parvekkeella läppäri sylissä tekemässä töitä sen aikaa, kun remppamiehet tekee mulle uuden keittiön?

Vierailija
52/52 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronatestiin ei saa mennä julkisilla kulkuneuvoilla.

Eikö ap sitä tiennyt, vaikka on ollut koronasumussa jo noin pitkään.

Olisit ainakin ottanut selvää koronaan kuuluvista perusasioista.

Edelleenkin iso cringe Ap:lle että lähti idiomaattisuuttaan julkisilla testeihin vielä altistaakseen muutkin.