Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia että melkein 47v tulee kuukautiset kahden viikon välein?

Vierailija
24.08.2020 |

Kuuluuko se tähän ikään? Kokemuksia kaipaan

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluu

Vierailija
2/39 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia. Mulla sama juttu ja oon 45. Nää on niin sanotut esivaihdevuodet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo voi kuulua vaihdevuosioireisiin?

Vierailija
4/39 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
5/39 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on jossakin iässä normaalia, niin juuri tuossa.

Vierailija
6/39 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tolle voisi tehdä. Kierukka ei käy laskeuman takia, ehkäisyn tarvetta ei ole, mutta horrormenkat 2vkon välein ja ferritiini 8.

Vierailija
7/39 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui kuukautiset 47-48v. taitteessa. Se on normaali ikä, vaihdevuosissa etenet sinäkin. Monilla kuukautiskierto muuttuu epäsäännölliseksi ennen loppumista.

Vierailija
8/39 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä jaksat?

Kaverilla poistettiin kohtu, kun alkoi vuotamaan hullunlailla kahden viikon välein. Syy oli nimenomaan tuo, että väsytti koko ajan, ei vaan jaksanut enää tehdä yhtään mitään.

Vierailija
9/39 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo voi kuulua vaihdevuosioireisiin?

Jos  on ikä viisissäkymmenissä, voi olla varma, että kyse on vaihdevuosista. 

Vierailija
10/39 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sä jaksat?

Kaverilla poistettiin kohtu, kun alkoi vuotamaan hullunlailla kahden viikon välein. Syy oli nimenomaan tuo, että väsytti koko ajan, ei vaan jaksanut enää tehdä yhtään mitään.

En mä jaksaisikaan. Kunnallisen puolen gyneltä ei saanut mitään apua vaikka hemoglobiini tosi huono. Tyrkytti hormonikierukkaa vaikka hormonaalisen ehkäisy ei sovi ja kohdunpoistoon ei suostunut.

Vierailija
11/39 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, niin oli itsellänikin jossain vaiheessa. Nyt 49v ei ole muutamaan kuukauteen näkynyt, toivottavasti oli tässä.

Vierailija
12/39 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän tolle voisi tehdä. Kierukka ei käy laskeuman takia, ehkäisyn tarvetta ei ole, mutta horrormenkat 2vkon välein ja ferritiini 8.

Ruokavalio, liikunta ja lepo eli elämäntavat tarkastukseen. Epäterveelliset elämäntavat, ylipaino, liikkumattomuus, tupakointi, liiallinen alkoholinkäyttö lisäävät oireita.

Vierailija
13/39 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppukiri.

Vierailija
14/39 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poisto tai kaavinta.

Vierailija
15/39 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poisto tai kaavinta.

Ei tuollaiseen saa lupaa.ap

Vierailija
16/39 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites minä, olen 52 v, kuukautiset edelleen 29 päivän välein ja munasolukin irtoaa ... ei vaan kuulu eikä näy vaihdevuosia? Pari vuotta sitten lopetin yhdistelmäehkäisypillerit eli en tiedä, millaisia kiertoja silloin olisi ollut (noita lyhyitä vai näitä 29 päivää pitkiä).

Vierailija
17/39 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sä jaksat?

Mulla taas on sellainen käsitys, että kohtua ei pitäisi poistaa, koska se on osa lantionpohjaa tukevia kudoksia. Mutta eikös lämpöhoidolla ainakin saa vuotoja vähemmäksi?

N43.

Vierailija
18/39 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites minä, olen 52 v, kuukautiset edelleen 29 päivän välein ja munasolukin irtoaa ... ei vaan kuulu eikä näy vaihdevuosia? Pari vuotta sitten lopetin yhdistelmäehkäisypillerit eli en tiedä, millaisia kiertoja silloin olisi ollut (noita lyhyitä vai näitä 29 päivää pitkiä).

KES-KIN-MÄÄ-RIN vaihdevuodet alkaa ikävuosina 45-55, mutta vaihtelu voi olla jopa 40-60:een ikävuoteen.

Vierailija
19/39 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko riittävän kevyt ehkäisykapselin asentamiseksi?

Vierailija
20/39 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, yksityisellä leikkaavat kyllä. Mene yksityiselle ainakin keskustelemaan vaihtoehdoista, siellä ei ensimmäinen asenne ole, että kärsi vaan. Onko hormonitasot mitattu? Mitä lääkityksiä voi kokeilla vuodon hillitsemiseksi? Jos vuotaminen jatkuu, menet uudestaan valittamaan julkiselle ja vaadit hoitoa, jos sinulla ei ole varaa leikkaukseen yksityisellä. Sanot että heikottaa ja pökerryttää ja väsyttää etkä jaksa enää.

Tämä on kyllä niin tätä. Jos miehet vuotaisivat kuin härän kurkusta parin viikon välein, niin ihan varmasti saisivat kaiken avun! Mutta naiseuteenhan tämä vaan kuuluu. Leikkausten panttaamiseen syynä on usein raha, ei se, etteikö se olisi ihan passeli hoito.

Voi toki olla mahdollista, että vaiva loppuu suht pian. Tosin varma siitä ei voi olla. Usein tuon vaiheen jälkeen tulee vaihe, jolloin kierto pitenee. Mutta ikinä ei voi tietää, miten kauan mikäkin juttu kestää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi