Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

6 kananmunaa menossa vanhaksi, mitäs niistä tekis?

Vierailija
10.09.2013 |

Nii, no siinähän se jo otsikossa tulikin :D Eli vinkkejä?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ruokaa

Vierailija
2/36 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 10:30"][quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 10:23"]

Heitä ne Kataisen päälle!

[/quote]

 

Hyvä idea, vois heitellä jotakin... missähän seuraava mielenosotus ja mikä aihe?? ;D Miks just Kataisen? (mullakin munia "menossa vanhaksi")

 
[/quote]

Mene vaikka teatteriin. Suosionosoitusten sijaan heittelet näyttelijöitä munilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vettä lasiin ja pudota muna sinne. Pilaantunut muna nousee pinnalle, syötävä uppoaa tai korkeintaan vähän pompahtelee pohjalla. Ja tosiaan säilyy kuukausia parasta ennen pvm jälkeen.

Vierailija
4/36 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta ainakin säilyvät, jos ovat koko ajan suurin piirtein samassa lämpötilassa. Itse säilytän munat huoneenlämmössä ja käytän vaikka olisivat kuinka vanhoja. Kyllä sen HAISTAA jos ovat vanhoja. 

Tuo veteen upottamiskeino ei nykyään enää toimi, kun jostain syystä vapaan kanan munissa on niin paljon ilmaa.

Milloinkaan ei kohdalleni ole mädäntynyttä munaa sattunut.

T.  Mummi

Vierailija
5/36 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse majoneesin ja tuoreista munista ei onnistu. Parasta tulee vähintään pari viikkoa parasta ennen-päivätyistä. Puoli vuotta vanhat ihan tosi hyviä.

Vierailija
6/36 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmuna kastike. Perus vaaleekastike johon keitettyjä munia pilkottuna sekaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/36 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kuuden munan munakas

Vierailija
8/36 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjalainen munakas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/36 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kuuden munan munakas

Vierailija
10/36 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit tehä vaikka munakkaan (kuuden munan)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/36 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teenny munakas niistä munista

Vierailija
12/36 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis tosi hyvä idea! Tee kuuden munan munakas!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/36 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistat tai keität ne ja syöt leivän päällä.

Vierailija
14/36 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunia voi hyvin käyttää vielä päiväyksen jälkeen. Esim kuukauden kuluttua voi vielä keltuainen olla ihan kiinteä (merkki tuoreudesta). Kyllä sen haistaa jos kananmuna on pilaantunut, siihen saakka käytän.

 

Esim Cittarissa säilyttävät kananmunia lämpimässä ja 5/6 munasta keltuainen hajoaa kun kuoren rikkoo. Silti nekin on käyttökelpoisia vaikkei tuoreita olekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/36 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, munat ovat pilalla yleensä vain siinä tapauksessa, että kuori on mennyt rikki. Silloin pääsevät mätänemään. Ehyet munat säilyvät suunnilleen ikuisuuden.

Vierailija
16/36 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätevämpi on säilyttää kananmunat huoneenlämmössä. Silloin ne ovat suoraan valmiita käyttöön. Esim. leipoessa kananmunien olisi hyvä olla huoneenlämpöisiä, jolloin vatkaantuvat paremmin, kuivakakkutaikina ei "leikkaa" ym. 

Vierailija
17/36 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään muuta lisättävää kuin että kerran meidän keittiössä haisi niin karmealta että luultiin jonkun hiiren kuolleen kaapin taakse, syy selvisi kun otti munakennon käteensä, yksi muna oli pilaantunut ja haisi aivan raadolta. Muna säilyy tosi hyvin, tuo oli minun historian ainoa huono muna.

Vierailija
18/36 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä ne Kataisen päälle!

Vierailija
19/36 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 10:23"]

Heitä ne Kataisen päälle!

[/quote]

 

Hyvä idea, vois heitellä jotakin... missähän seuraava mielenosotus ja mikä aihe?? ;D Miks just Kataisen? (mullakin munia "menossa vanhaksi")

 

Vierailija
20/36 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakasta tai pannaria.