Vedätetäänköhän mua työasiassa? En kehtaa pohtia tätä muualla.
Olen ollut niin innoissani uudesta työpaikastani, jossa mun pitäisi aloittaa lähikuukausina, ja olen siitä tohkannut kavereilleni. Sain siis hienon työtarjouksen, ja mulle sopi hyvin, että työ ei alkaisi heti. Saisin vanhat hommat hyvin alta pois ja sopeutumisaikaa.
No, uuden paikan tuleva esimies oli muhun yhteydessä ja mainitsi edeltäjäni jäävän äitiyslomalle tiettynä päivänä. Kysyin, onko kyse nyt sittenkin sijaisuudesta, mutta kuulemma ei ole. Hän sanoi, että haluaa tavata mut nyt uudestaan illallisen merkeissä, jotta voi perehdyttää mua uuteen tehtävään. Hän tekee sen kuulemma mieluummin rennommassa ympäristössä, ei työpaikalla, jotta todellinen persoonani pääsee esiin. Miksi ihmeessä?
Hänellä on nyt pöytävaraus voimassa ja toki mä sinne menen, jotta en menetä tarjousta. Mulla on silti vähän outo olo. Mitä mieltä olet? Epäilenkö aivan turhaan? Yritän tässä miettiä, mitä mun pitäisi muistaa kysyä tapaamisessa.
Kommentit (78)
Vähän outoa mutta voi olla firman tapa.
onko pomo eri sukupuolta? minkä ikäinen?
Haetkohan sä meidän firmaan töihin :D Mikä ala?
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 18:15"]
Vähän outoa mutta voi olla firman tapa.
onko pomo eri sukupuolta? minkä ikäinen?
[/quote]
Hän on mies, minä siis nainen. Hän 40-50-vuotias ( vaikea arvioida), minä alle 30.
ap
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 18:18"]
[/quote]
Mä en uskalla kertoa :) Millä alalla sinä olet?
ap
Kuulostaa oudolta, mutta en osaa sanoa onko "väärin". Missä olit työhaastattelussa? Monissa työhaastatteluissa olen ollut kahvilassa tms. rennommassa paikassa.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 18:21"]
Kuulostaa oudolta, mutta en osaa sanoa onko "väärin". Missä olit työhaastattelussa? Monissa työhaastatteluissa olen ollut kahvilassa tms. rennommassa paikassa.
[/quote]
Olin toimistossa ja menimme sieltä vielä lounaalle.
ap
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 18:24"]
Voi muru.. Miksiköhän..
[/quote]
Niin? Miksi? Onko käytäntö sitten kovinkin yleinen? Se äitiyslomatokaisukin jäi vaivaamaan.
ap
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 18:21"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 18:18"]
[/quote]
Mä en uskalla kertoa :) Millä alalla sinä olet?
ap
[/quote]
Matkailuala ja kaupunki on Helsinki. Jos liippaa läheltä niin ei syytä huoleen. Talon tapa. :)
Menet syömään, käyttäydyt kuin työpaikkahaastattelussa käyttäydytään eli etäisesti ja itsevarmasti. Juot lasillisen viiniä, ethän ole mikään nirppanokka (jos juo vain vettä, ryhtyy joku heti palstalla kirkumaan huonoista tavoista). Tai oikeastaan maistelet sitä viiniä. Puhut työtehtävistä, tuloksesta jne. ja ilmoitat heti alkuun, että olet hyvin ilahtunut tästä tarjouksesta, jonka vuoksi jouduit raivaamaan iltaan tilaa, mutta sinua odotetaan toisaalle klo 21.00 (tai joku muu sopiva aika, jolloin miehesi/kaverisi tms. soittaa ja lähdet kotiin).
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 18:36"]
Menet syömään, käyttäydyt kuin työpaikkahaastattelussa käyttäydytään eli etäisesti ja itsevarmasti. Juot lasillisen viiniä, ethän ole mikään nirppanokka (jos juo vain vettä, ryhtyy joku heti palstalla kirkumaan huonoista tavoista). Tai oikeastaan maistelet sitä viiniä. Puhut työtehtävistä, tuloksesta jne. ja ilmoitat heti alkuun, että olet hyvin ilahtunut tästä tarjouksesta, jonka vuoksi jouduit raivaamaan iltaan tilaa, mutta sinua odotetaan toisaalle klo 21.00 (tai joku muu sopiva aika, jolloin miehesi/kaverisi tms. soittaa ja lähdet kotiin).
[/quote]
Joo, tän palstan mukaan hyvä tapa on mennä sinne, vetää perseet ja muutenkin nolata itsensä. Pysyisin vesilinjalla.
(Ei osunut 10:n arvaus oikeaan.)
Kysymykseni ovat varmasti tyhmiä, mutta miten kauan mun olisi hyvä varata aikaa? Vähintään ja enintään? Eikö ole epäkohteliasta, jos minä päätän tapaamisen?
ap
Miten pitkälle olet valmis menemään saadaksesi paikan?
Vierastatko reittä pitkin taktiikkaa?
Olisiko pikkumusta ja korkeat avokkaat tarpeeksi neutraali asu? Miten mä en nyt osaa päättää itse yhtään mitään :(
ap
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 18:54"]
Olisiko pikkumusta ja korkeat avokkaat tarpeeksi neutraali asu? Miten mä en nyt osaa päättää itse yhtään mitään :(
ap
[/quote]
Jollet oo lähdössä seuralaisalalle niin liian tyrkky. Reittä pitkinkö meinaat mennä?
Seuraavassa ketjussa ihmettelet että tuleva pomo pääsikin sun pikkumustan alle.
Ei nyt lounaalle mitään pikkumustaa ja korkkareita, eikä viiniä!
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 18:56"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 18:54"]
ap
[/quote]
Jollet oo lähdössä seuralaisalalle niin liian tyrkky. Reittä pitkinkö meinaat mennä?
Seuraavassa ketjussa ihmettelet että tuleva pomo pääsikin sun pikkumustan alle.
[/quote]
Polvimittaista ja pienikaula-aukkoista ajattelin. Hyvin körttihenkinen :) Mutta mitä ehdotat?
ap
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 18:57"]
Ei nyt lounaalle mitään pikkumustaa ja korkkareita, eikä viiniä!
[/quote]
Illalliselle... ja mä olen kyllä koroissa hyvin usein vuorokaudenajasta riippumatta. Eivät ne mitään sinänsä viesti.
ap
Olikse lyhyt ketjukin murun?