Vedätetäänköhän mua työasiassa? En kehtaa pohtia tätä muualla.
Olen ollut niin innoissani uudesta työpaikastani, jossa mun pitäisi aloittaa lähikuukausina, ja olen siitä tohkannut kavereilleni. Sain siis hienon työtarjouksen, ja mulle sopi hyvin, että työ ei alkaisi heti. Saisin vanhat hommat hyvin alta pois ja sopeutumisaikaa.
No, uuden paikan tuleva esimies oli muhun yhteydessä ja mainitsi edeltäjäni jäävän äitiyslomalle tiettynä päivänä. Kysyin, onko kyse nyt sittenkin sijaisuudesta, mutta kuulemma ei ole. Hän sanoi, että haluaa tavata mut nyt uudestaan illallisen merkeissä, jotta voi perehdyttää mua uuteen tehtävään. Hän tekee sen kuulemma mieluummin rennommassa ympäristössä, ei työpaikalla, jotta todellinen persoonani pääsee esiin. Miksi ihmeessä?
Hänellä on nyt pöytävaraus voimassa ja toki mä sinne menen, jotta en menetä tarjousta. Mulla on silti vähän outo olo. Mitä mieltä olet? Epäilenkö aivan turhaan? Yritän tässä miettiä, mitä mun pitäisi muistaa kysyä tapaamisessa.
Kommentit (78)
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 19:08"]
Minkä kokoinen yritys on kyseessä? Minusta tuo illallinen ei kuullosta erikoiselta jos olet hakenut työta vaikka jostain pienestä suunnittelutoimistosta tms. mutta isomman yrityksen kohdalla en kyllä uskoisi että illallinen mahdollisen tulevan esimiehen kanssa on talon tapa. Pikkumustan tilalle minä saattaisin pukea vaikka siistit farkut, silkkipuseron ja tumman bleiserin. Riippuen taas tietenkin alastasi ja ravintolan tasosta (Chez dominique vai joku arkisempi).
[/quote]
Se on keskisuuri yritys, alallaan iso. Farkut tuntuvat hiukan liian arkiselta valinnalta. Ravintola on yhden hotellin ravintola, eli ok, ei huono eikä liian hieno.
ap
Jakkupuku pitkillä housuilla olisi asiallinen asuvalinta minusta. Skarppi mutta ei tyrkKy. Pikkumusta liikaa oletettuun työhaastatteluun.
Eli siellä ei varsinaisesti ole mitään paikkaa tarjolla, pomo vei jo lounaalle ja nyt olis illallisen vuoro. Joopa joo.
Onko miehesi sattumoisin työmatkalla tai "viihteellä" samaan aikaan? Että onko tässä jotain jännempää draamaa tulossa illallisen jälkeen vai rakentuvatko jännitteet pikkuhiljaa sitten kun aloitat työt?
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 19:17"]
Jakkupuku pitkillä housuilla olisi asiallinen asuvalinta minusta. Skarppi mutta ei tyrkKy. Pikkumusta liikaa oletettuun työhaastatteluun.
[/quote]
Löytyy kyllä, eri värisiä.
ap
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 19:23"]
Onko miehesi sattumoisin työmatkalla tai "viihteellä" samaan aikaan? Että onko tässä jotain jännempää draamaa tulossa illallisen jälkeen vai rakentuvatko jännitteet pikkuhiljaa sitten kun aloitat työt?
[/quote]
En tavoita motiiviasi, mutta liekö väliäkään. Ihan on kotimaisemissa mies. Ajattelitko käydä koittamassa onneasi?
ap
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 18:07"]
haluaa tavata mut nyt uudestaan illallisen merkeissä, jotta voi perehdyttää mua uuteen tehtävään. Hän tekee sen kuulemma mieluummin rennommassa ympäristössä, ei työpaikalla, jotta todellinen persoonani pääsee esiin. [/quote]
Sori, ap, mutta kyllähän tuo haiskahtaa. Ei ole pomolta asiallista toimintaa. Olette jo heti olleet lounaallakin, nyt dinnerille "perehtymään". Tuleeko sieltä firmasta kukaan muu sinua "perehdyttämään" vai kaksinko vain on aikomus illallistaa?Niinpä, miksi ihmeessä ja sopivasti hotellin ravintolaan, hmm? Sinuna pitäisin kaikki aistit valppaina eikä ainakaan mitään pikkumustaa päälle. Yhden lasin viiniä voisin ruoan kanssa ottaa mutta ei yhtään enempää. Nro 11 antoi monta erittäin hyvää vinkkiä.
Älä lähde mihinkään flirttiin mukaan, äläkä avaudu henkilökohtaisista asioistasi. Pysyttäydy pelkästään työasioissa, älä anna illan venyä vaan lähde hyvissä ajoin kotiin. Valmistaudu tämän jälkeen kuulemaan, miten firma ei nyt sitten kuitenkaan aio palkata ketään uutta. Sinuna olisin tyytyväinen, etten joutuisi tuollaisen pomon alaisuuteen, voisi olla paljon vaikeuksia ja hankalia tilanteita edessä.
Lycka till ja tulethan kertomaan millaiseksi tämä perehdyttämiskoulutus muodostui?
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 18:07"]
jotta todellinen persoonani pääsee esiin. [/quote]
En tiedä alaasi mutta kyllä tuollainen tokaisu uuden pomon suusta kuulostaa todella erikoiselta, jopa niljakkaalta, yöks! Ei kyllä tuolla äijällä ole puhtaita jauhoja pusseissaan...
Kaikissa työpaikoissa joissa olen ollut, pomo on ekana päivänä korkeintaan vienyt kahville, ei edes lounaalle ellei sitten olla menty pienellä porukalla yhdessä syömään päivällä työpaikan ravintolaan, jotta uusi työntekijä helpommin tutustuisi lähimpiin työkavereihinsa samalla kertaa.
Vai että kahdestaan illalliselle hotellin ravintolaan - ei kannata olla liian naivi. Varo!
Jos nyt olet sitä mieltä että avioliitto olikin virhe, niin voithan ryhtyä pomosi salarakkaaksi, sitähän se haluaa. Ehkä pomosi on yksi niistä joka sai kuvia sinusta Mickeltä, ja kiristää sut niillää hotellihuoneeseen illallisen jälkeen.
Jos paikkaa on jo tarjottu sinulle, mihin illallistapaamista edes tarvitaan? Pyydä miehesi lähistölle odottamaan tai joku kaveri, jos tulee kiire lähtö.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 21:01"]
Jos nyt olet sitä mieltä että avioliitto olikin virhe, niin voithan ryhtyä pomosi salarakkaaksi, sitähän se haluaa. Ehkä pomosi on yksi niistä joka sai kuvia sinusta Mickeltä, ja kiristää sut niillää hotellihuoneeseen illallisen jälkeen.
[/quote] no höh, taisit pilata tämän jutun.
Jos tarkoitus on kunnolla syödä, varaisin 2 tuntia ja lähtisin ensimmäisenä pois ravintolasta, ennen esimiestä siis.
OT, mut repesin tolle "körttihenkiselle pikkumustalle" :D
Onko teidän varaus tehty pyöreän huoneen nurkkapöytään?
Kätevästi hotlan ravintolasta kyse.
Kuten joku neuvoikin, ilmoita heti alkuun että joudut poistumaan esim klo 20.
Toi on kyllä aika epäilyttävä paikka haastatella. Varsinkin kun mies on juuri keski-iänkriisiä lähestymässä.
Juu, hotelliinhan se mies on viemässä. Muru ei tietenkään taas kaavan mukaan usko ja järkyttyy syvästi kun onkin illallisella ottanut vähän liikaa viiniä ja päätynyt pomon mukaan.
Hotellit ovat yleensä helposti saavutettavissa ja niiden ravintolat ovat isoja ja tilavia joten on helppo keskustella rauhassa, mutta ei liian rauhassa.
Minkä kokoinen yritys on kyseessä? Minusta tuo illallinen ei kuullosta erikoiselta jos olet hakenut työta vaikka jostain pienestä suunnittelutoimistosta tms. mutta isomman yrityksen kohdalla en kyllä uskoisi että illallinen mahdollisen tulevan esimiehen kanssa on talon tapa. Pikkumustan tilalle minä saattaisin pukea vaikka siistit farkut, silkkipuseron ja tumman bleiserin. Riippuen taas tietenkin alastasi ja ravintolan tasosta (Chez dominique vai joku arkisempi).