Vedätetäänköhän mua työasiassa? En kehtaa pohtia tätä muualla.
Olen ollut niin innoissani uudesta työpaikastani, jossa mun pitäisi aloittaa lähikuukausina, ja olen siitä tohkannut kavereilleni. Sain siis hienon työtarjouksen, ja mulle sopi hyvin, että työ ei alkaisi heti. Saisin vanhat hommat hyvin alta pois ja sopeutumisaikaa.
No, uuden paikan tuleva esimies oli muhun yhteydessä ja mainitsi edeltäjäni jäävän äitiyslomalle tiettynä päivänä. Kysyin, onko kyse nyt sittenkin sijaisuudesta, mutta kuulemma ei ole. Hän sanoi, että haluaa tavata mut nyt uudestaan illallisen merkeissä, jotta voi perehdyttää mua uuteen tehtävään. Hän tekee sen kuulemma mieluummin rennommassa ympäristössä, ei työpaikalla, jotta todellinen persoonani pääsee esiin. Miksi ihmeessä?
Hänellä on nyt pöytävaraus voimassa ja toki mä sinne menen, jotta en menetä tarjousta. Mulla on silti vähän outo olo. Mitä mieltä olet? Epäilenkö aivan turhaan? Yritän tässä miettiä, mitä mun pitäisi muistaa kysyä tapaamisessa.
Kommentit (78)
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 18:07"]
Yritän tässä miettiä, mitä mun pitäisi muistaa kysyä tapaamisessa.
[/quote]
Stringit, pushupit eikä todella lyhyt pikkumustakaan ole pahitteeksi. sitähän sä haluut ;D
Kerroitko tarkemmin, minkä laatuisesta työstä on kyse? Henkilökohtainen avustaja ehkä, tai pienen yrityksen toinen työntekijä?
[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 15:30"]
Muru heitti kyl hyvän täkyn silloin kun kävi ekassa haastattelussa ja kertoi, et haastattelija pyysi lounaalle. Kirjoitin jo silloin, et kohta seuraa jotain sutinaa. No, telenovela jatkuu.
Mikäli tämä hahmo on totta niin on kyllä itsessä vikaa, että äijät tuolla tavalla käyttäytyy hänen seurassaan. Itse olen kasvoiltani kaunis, yli 170 cm pitkä, pitkätukkainen blondi miesvaltaisella alalla. Koskaa ei työelämässä ole tuollaista tullut vastaan ja kokemusta on sekä Suomesta että ulkomailta. Kun itsensä kantaa arvokkaasti ja antaa ympärilleen tiukan ammattilaisen vaikutelman, ei äijät kyllä hypi silmille ja asiattomuuksilta saa välttyä. Mutta Muru nyt on...
[/quote]
Niin, yhden tällaisen tyypin olen tavannut. Yhden. Mutta tokihan se on aina naisen vika, jos mies käyttäytyy epäasiallisesti. Tämäkin mies oli varmasti mitä asiallisin herrasmies, kunnes minä pompsahdin provosoimaan häntä.
ap
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 21:14"]
Siis olitko yhteen asti siellä illallisella? aiiiika pitkäksi venähti. Monta lasillista meni? Lähentelikö tuleva pomosi?
[/quote]
Miten niin yhteen asti?
ap
Moi Muru.
Vastaisitko nyt siihen aborttikysymykseen?
Eipä vastannut ei. Hiljaisuus on myöntymisen merkki. Toivottavasti se ei ollut micke. Toisaalta se selittäisi paljon sen jälkeisiä tapahtumia.
Käyty. Vähän jäi huono maku tapaamisesta enkä saa nyt nukuttua. Mutta sitä duunia mä en aio menettää. ap
Miten niin huono maku? Mitä tapahtui?
En jaksa nyt kirjoittaa enempää, mutta oli liian henkilökohtaista minusta. Välillä tuntui, että kyse ei ollut työasiasta lainkaan. Menin kaverin luokse sen jälkeen purkamaan tuntojani. Mutta nyt, hyvää yötä.
ap
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 01:57"] Välillä tuntui, että kyse ei ollut työasiasta lainkaan.
ap
[/quote]
Hassu. Miten voi olla, ettet tiedä onko kyse työstä vai ei? ;)
Eikös se mennyt niin, että sait jonkinlaisen pomon paikan? Minusta olisi huolestuttavaa, jos omalle työpaikalle palkattaisiin joku esimieheksi ja hän olisi niin yksinkertainen, ettei tiedä milloin puhutaan työstä, milloin jostain muusta.
Kerroit silloin aiemmin, että kun olit saanut tämän työpaikan, alempi esimies ilmoitti sinulle, että saatkin vähän paremman pestin kuin mihin hait. Oliko tässä ketjussa esiintyvä haastattelija se sama tyyppi?
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 02:14"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 01:57"] Välillä tuntui, että kyse ei ollut työasiasta lainkaan.
ap
[/quote]
Eikös se mennyt niin, että sait jonkinlaisen pomon paikan? Minusta olisi huolestuttavaa, jos omalle työpaikalle palkattaisiin joku esimieheksi ja hän olisi niin yksinkertainen, ettei tiedä milloin puhutaan työstä, milloin jostain muusta.
Kerroit silloin aiemmin, että kun olit saanut tämän työpaikan, alempi esimies ilmoitti sinulle, että saatkin vähän paremman pestin kuin mihin hait. Oliko tässä ketjussa esiintyvä haastattelija se sama tyyppi?
[/quote]
Pitää puolustaa ap: ta. Ei hän varmaan tarkoittanut ettei tiennyt mistä puhutaan vaan tarkoitti koko tilaisuuden tarkoitusta. Hohhoijaa.
kunhan olet aloittanut tuolla saammekin lukea miten et viihdy ollenkaan kun naiset ovat kateellisia ja pomo yrittää klääppiä etkä tiedä mitä tehdä kun et voi ilmoittaa seksuaalisesta häirinnästä kun pomosi uhkaa näyttää seksikuviasi isälles ja miehelles.
Kuulostaa kyllä aivan epäasialliselta koko illallinen. Harmi, kun ehdit mennä sille, ilmeisesti se olikin juuri sitä, mitä tuossa tilanteessa sen voi epäilläkin olevan. Suomessa ei kyllä ole mitenkään tapana illallistaa tulevan pomon kanssa työkuvioista keskustellen..
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 02:14"]
ap
[/quote]
[/quote]
Voi hyvänen aika :) Et kyllä oikeasti voinut luulla, etten erottanut työasioita muista asioista. Koko tapaamisen tarkoitus arvelutti välillä. Minä olin se, joka pysyi tiukemmin kiinni asiassa, nimenomaan työasiassa. Lopputervehdys "otetaan uusiksi" jäi myös mietityttämään. Nykyinenkin esimieheni on selkeämpi ja virallisempi, vaikka olemme tunteneet vuosia. Hän on isäni kaveri.
Olen ollut tekemisissä tämän saman henkilön kanssa aiemminkin, mutta myös muiden.
ap
Onko sopimus jo allekirjoitettu ja sulla on oma kopio kotona?
Älä mene illallisille tän tyypin kanssa, keskity vain töihin. Sano sillekin että työasioita hoidetaan sitten kun työt alkaa, ja perehdytykset hoidetaan työpaikalla.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 17:16"]
Onko sopimus jo allekirjoitettu ja sulla on oma kopio kotona?
Älä mene illallisille tän tyypin kanssa, keskity vain töihin. Sano sillekin että työasioita hoidetaan sitten kun työt alkaa, ja perehdytykset hoidetaan työpaikalla.
[/quote]
Mulla ei ole vielä mitään kirjallisena, mutta pitävä suullinen sopimus on. Tässä kun vielä hiotaan asiaa. Olen saanut neuvoksi tämän. Eivät nämä tapaamiset työasiaa tunnu eteenpäin vievän, mutta mun pitää olla diplomaattinen. Uusi esimies ei ole vastenmielinen tyyppi, mutta ei pysy ihan asiassa. Oma miehenikään ei ollut mitenkään innoissaan eilisestä, koska ajankohtakin oli niin myöhäinen. Harmittaa kuvio, koska olin niin iloinen tilaisuudesta. Mutta jospa tämä tästä menee, kuten on koko ajan pitänytkin mennä.
ap
Jos antaisit uudelle pomolle, voisit saada palkankorotuksen heti alkuun.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 15:36"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 18:07"]
Yritän tässä miettiä, mitä mun pitäisi muistaa kysyä tapaamisessa.
[/quote]
Stringit, pushupit eikä todella lyhyt pikkumustakaan ole pahitteeksi. sitähän sä haluut ;D
[/quote]
Mä en pukeudu noin.
ap
Muru heitti kyl hyvän täkyn silloin kun kävi ekassa haastattelussa ja kertoi, et haastattelija pyysi lounaalle. Kirjoitin jo silloin, et kohta seuraa jotain sutinaa. No, telenovela jatkuu.
Mikäli tämä hahmo on totta niin on kyllä itsessä vikaa, että äijät tuolla tavalla käyttäytyy hänen seurassaan. Itse olen kasvoiltani kaunis, yli 170 cm pitkä, pitkätukkainen blondi miesvaltaisella alalla. Koskaa ei työelämässä ole tuollaista tullut vastaan ja kokemusta on sekä Suomesta että ulkomailta. Kun itsensä kantaa arvokkaasti ja antaa ympärilleen tiukan ammattilaisen vaikutelman, ei äijät kyllä hypi silmille ja asiattomuuksilta saa välttyä. Mutta Muru nyt on...