Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selvittäisitkö/ oletko selvittänyt kumppanin tulot verottajalta?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh, ei olis tullut deittailuaikoina mieleenkään! 

Vierailija
2/13 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En selvittäisi. Verotiedot eivät kerro paljoakaan siitä miten ihminen raha-asiansa hoitaa ja se on mulle oleellisempi tieto kun tilille napsahtava summa. Ihan normaalissa elämässä saa tarpeeksi tietoa myös toisen taloudellisista taidoista.

Joissakin harvoissa tapauksissa voisin ehkä ymmärtää tuollaisen tietojen tarkistamisen, jos on vaikkapa saanut taloudellisesti siipeensä joltakin edelliseltä kumppanilta, tulee varmasti varovaiseksi. Samaten jos on lyömässä hynttyitä yhteen ja perustamassa perhettä, mutta on vahva epäilys, että toinen ei ole rehellinen esim. veloistaan ehkä voisi tsekata. Tosin en ymmärrä miksi perhettä alkaisi perustamaan jos luottamus ei ole kunnossa.

Mutta jos pelkkä rahan kiilto silmissä veritietoja tutkii, on hyvin erilainen ihminen kun minä. Toivottavasti ei kuulu mun tuttavapiiriini. Puhumattakaan silkasta uteliaisuudesta. Mulla menisi luottamus jos kävisi ilmi, että joku, ihan kuka vaan, olisi mun tietoja penkonut. Jos kiinnostaa ja on perusteltu syy miksi kiinnostaa, voin kertoa ihan suoraankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nykyisen mieheni kanssa alettiin puhua vakavasti yhteisestiä elämästä, niin kyllä siinä vaiheessa ihan avoimesti puhuttiin myös toisillemme varallisuudesta (tai varattomuudesta) ja tuloista. Ei tarvinnut urkkia verottajalta tietoja.

Jos/kun olen sitä ennen jotakuta tapaillut, niin en ole verotietoja selvittänyt. SIihen aikaan oltiin opiskelijoita, joten kovin kummosia tuloja tuskin oli kellään.

Vierailija
4/13 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla laillista paasta toisen tuloja tutkimaan? Eiko Suomessa ole mitaan yksilonsuojaa? Paaseeko pankkitileillekin?

Vierailija
5/13 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Haloo?! Järki käyttöön nyt!

Tää materialistinen yhteiskunta on aivan älytön, huh huh. Kristinuskon tilalle on astunut raha, länkkäreiden uusi jumala.

Vierailija
6/13 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 02:34"]

Miten voi olla laillista paasta toisen tuloja tutkimaan? Eiko Suomessa ole mitaan yksilonsuojaa? Paaseeko pankkitileillekin?

[/quote]

Verotiedot ovat julkisia. Olet ilmeisesti aika tehokkaasti missannut lehtien jokavuotiset uutiset julkkisten ja rikkaiden tuloista ja veroista.

Vierailija
7/13 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 03:19"]

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 02:34"]

[/quote]

Verotiedot ovat julkisia. Olet ilmeisesti aika tehokkaasti missannut lehtien jokavuotiset uutiset julkkisten ja rikkaiden tuloista ja veroista.

[/quote] Tax return filings are not publicly available in the United States, but they can be obtained through written authorization of the taxpayer. That is the only way to get a copy of someone else’s tax returns. Sitapaitsi jokaisen vuoden tiedot maksavat $57.00. Aika pian loppuisi tietojen urkkiminen Suomessakin jos niista pitaisi maksaa.

Minusta aivan jarkyttavaa yksityisyyden rikkomista.

Vierailija
8/13 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

^tossahan puhutaan palautuksista eikä verotettavan tulon määrästä.

Vierailija
9/13 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 07:02"]

^tossahan puhutaan palautuksista eikä verotettavan tulon määrästä.

[/quote] English, English, tax return = veroilmoitus.

Vierailija
10/13 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en oo. Deittailuvaiheessa ei kuulunut minulle sen enempää mitä toinen itse halusi kertoa, en edes haluaisi suhteeseen jossa raha nousee muiden asioiden edelle (hyvässä tsi pahassa). Minulle riittää, ettei toinen ole ihan onneton talousasoiden hoitaja.

nyt naimisissa ollessa rahat ovat yhteiset ja kummallakin "kulkulupa" toisen tilille. Ei siis tarvitse urkkia tietääkseen toisen tuloista ja menoista.

Vierailija
11/13 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappas. Tiesin kyllä, että tiedot ovat julkisia, mutta en tiennyt että ne noin helpolla selviävät. Mielestäni tulotietojen julkisuus on lähtökohtaisesti vain hyvä asia - miten muuten suuri yleisö saisi tietoa esim. yritysjohtajille maksettavista jättibonuksista? Ei sillä, kyllä suuren vastuun kantaminen (yleensähän se on yritys, joka onnistuu ja johtaja, joka epäonnistuu) mielestäni oikeuttaa myös suureen kompensaatioon, mutta rajansa kaikella etenkin silloin, kun rahasta on muutenkin tiukkaa.

Ja edistäähän tuo tulotietojen julkisuus varmasti oikeudenmukaisuutta myös esim. elareita määrättäessä. Muutoinhan asianosaiset voisivat esittää tuloinaan ties mitä ja siten joko nyhtää toiselta osapuolelta liikaa taikka maksaa liian vähän (miehen ex tosin yrittää kierrättää kaiken yrityksensä kautta, onneksi tilinpäätöstiedotkin ovat julkisia).

Periaatteessa minua ei siis haittaisi, jos joku tulotietoihini haluaisi tutustua. Jos kuitenkin kyseessä olisi joku tyyppi, jonka kanssa olen muutaman kerran käynyt treffeillä, herättäisi tämä toki hiukka kysymyksiä ko. tyypin motiiveista ja persoonasta.

Vierailija
12/13 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole paljon selvitettävää, kun miehen tulot ovat olleet vuosia 0e/v.

Vierailija
13/13 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan selvittänyt. On taas tutkimuksia..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi