Onko realistista löytää näillä spekseillä parisuhde?
Olen 3,5 v. sitten eronnut nainen, ja nyt alkanut tuntumaan, että elämässäni voisi olla tilaa parisuhteelle. Minulla on jo melko isot lapset. Olen nätiksi kehuttu, ihan normaali, työssäkäyvä nainen. Ulkonäkökriteerit ovat karisseet nuoruudesta, mutta toki jollain lailla toisen ulkonäkökin pitäisi viehättää. Pienehkö ylipainokaan ei haittaa yhtään. Lapsia saa mielelläänkin olla, mutta lapsettomuus ei haittaa sekään.
Omia kriteerejäni olen miettinyt, että mitkä ovat sellaisia asioita, joista en haluaisi tinkiä. Itseeni nämä seuraavat asiat sopivat, joten koen, että samanhenkisyys näissä asioissa on tärkeää.
Eli etsin miestä, joka..
- On ystävällinen ja lämmin, kiltit silmät. Ystävällinen myös niille, keitä ei tarvitse oman edun nimissä miellyttää. Hyväsydäminen.
- On edes vähän kiinnostunut hengellisistä asioista, ts. suhtautuu kristinuskoon myönteisesti.
- Ei ole ollut jättävä osapuoli, mikäli edellinen liitto on hajonnut.
- Seksi ei ole ykkösprioriteetti, hieman alhaisempi libido ei haittaa ollenkaan.
- Ei käytä juurikaan, tai vain vähän, alkoholia.
Kokemukseeni nojaten nämä asiat ovat sellaisia, joissa kovin suuri eroavaisuus kumppanin kanssa tuottaa eniten ristiriitoja. Kuulostaako mahdottomalta, vai onko jollain kenties tällainen mies?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös jostain seurakuntien järjestämistä tilaisuuksista löydy
Ongelma vain lienee ettei näissä ole minkään sortin jännittävyyttä. Siksi on taas hakusessa aika haastava kombinaatio.
Tämän olen valitettavasti huomannut ja sen, että monilla srk:n parissa olevilla miehillä on puutteita sosiaalisissa taidoissa ts. ovat vähän reppanoita. Äidiksi en voi kenellekään alkaa. Itse käyn hyvin vähän heng. tilaisuuksissa, mutta luen jonkin verran heng. kirjallisuutta. Tämän tasoinen "harrastuneisuus" siis riittäisi tai edes postiviinen suhtautuminen. Jos toisella on syvä vastenmielisyys näihin asioihin, olisi aika hankalaa.
Tiedostan, että haastava combo on kyseessä, minua kiinnostikin kuulla, jos jollain on tällainen mies. Sille joka jankkasit, että miksi kyselen täällä, niin se, että jos jollain tällainen mies on, kertoo jo sen, että niitä silti on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muu vielä menee, mutta tuo seksivastaisuus johtaa siihen, että et löydä kumppania.
Kyse ei ole seksivastaisuudesta, vaan olen vain sellainen, jolle riittää hieman harvemmin. En jaksaisi päivittäistä seksivelvoitetta. Useinhan täällä naiset valittavat alhaisen libidon omaavista miehistään, nytkö niitä ei olekaan, kun jollekin kelpaisi sellainen? Tykkään kyllä seksistä, kun on henkinen yhteys toiseen ja molemmat ovat sillä tuulella.
Eli silloin kerran kuussa, jos tuntuu muuten kivalta ja kaikki natsaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muu vielä menee, mutta tuo seksivastaisuus johtaa siihen, että et löydä kumppania.
Kyse ei ole seksivastaisuudesta, vaan olen vain sellainen, jolle riittää hieman harvemmin. En jaksaisi päivittäistä seksivelvoitetta. Useinhan täällä naiset valittavat alhaisen libidon omaavista miehistään, nytkö niitä ei olekaan, kun jollekin kelpaisi sellainen? Tykkään kyllä seksistä, kun on henkinen yhteys toiseen ja molemmat ovat sillä tuulella.
Kyllä matalalibidoisia miehiä löytyy roppakaupalla, mutta uskoisin, että melko harva heistä haluaa parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Siis seksiä olisi tiedossa kerran kuukaudessa, jos sitäkään ja saunaoluttakaan ei saisi ottaa?
No ehkä jonkun masentuneen työttömän papin voit saada.
Et taida osata juuri lukea, jos ap toivoi miehen käytävän vain vähän alkoholia, ei absolutistia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma vain lienee ettei näissä ole minkään sortin jännittävyyttä. Siksi on taas hakusessa aika haastava kombinaatio.
Tämän olen valitettavasti huomannut ja sen, että monilla srk:n parissa olevilla miehillä on puutteita sosiaalisissa taidoissa ts. ovat vähän reppanoita. Äidiksi en voi kenellekään alkaa. Itse käyn hyvin vähän heng. tilaisuuksissa, mutta luen jonkin verran heng. kirjallisuutta. Tämän tasoinen "harrastuneisuus" siis riittäisi tai edes postiviinen suhtautuminen. Jos toisella on syvä vastenmielisyys näihin asioihin, olisi aika hankalaa.
Tiedostan, että haastava combo on kyseessä, minua kiinnostikin kuulla, jos jollain on tällainen mies. Sille joka jankkasit, että miksi kyselen täällä, niin se, että jos jollain tällainen mies on, kertoo jo sen, että niitä silti on.
Ap
Eli sinulla kuitenkin on myös muita vaatimuksia kuin nuo listaamasi? Voi olla, että lopulta kaipaat aika tiukemmat kriteerit täyttävää miestä kun nyt annat ymmärtää/kuvittelet. Vaikuttaa, että listaat asoita, jotka eivät olleet hyvin aiemmassa parisuhteessasi, mutta samalla et huomaa vaatia asioita, jotka olivat hyvin. Listasi mukaisia miehiä löytyy kyllä, erityisesti niistä seurakunnista tai muuten kirkon liepeiltä.
Ota mies joka on kova urheilemaan tai vaikka tekee harrastuksenaan metsätöitä. Äärimmäinen fyysinen rasitus alentaa miesten testotasoja ja saa seksihalut häviämään. Omasta miehestä huomaa tuon hyvin, aina kun se tulee jostain vaellukselta tai treenaa kisoihin, seksiä saa suorastaan kerjätä.
Urheilumiehillä se alkoholinkäyttökin on yleensä aika vähäistä, koska haittaa palautumista.
Jos miehen ei itse tarvitse olla uskovainen, ei luulisi olevan ongelmaa löytää myöskään sellaista joka suhtautuu myönteisesti kristinuskoon. Minun mieheni on umpipakana, ei edes kastettu, mutta hänellä on ns. "kristilliset arvot" eikä pidä minään ongelmana minun kirkossa käymistäni.
Vierailija kirjoitti:
Ota mies joka on kova urheilemaan tai vaikka tekee harrastuksenaan metsätöitä. Äärimmäinen fyysinen rasitus alentaa miesten testotasoja ja saa seksihalut häviämään. Omasta miehestä huomaa tuon hyvin, aina kun se tulee jostain vaellukselta tai treenaa kisoihin, seksiä saa suorastaan kerjätä.
Urheilumiehillä se alkoholinkäyttökin on yleensä aika vähäistä, koska haittaa palautumista.
Jos miehen ei itse tarvitse olla uskovainen, ei luulisi olevan ongelmaa löytää myöskään sellaista joka suhtautuu myönteisesti kristinuskoon. Minun mieheni on umpipakana, ei edes kastettu, mutta hänellä on ns. "kristilliset arvot" eikä pidä minään ongelmana minun kirkossa käymistäni.
Hmm, asia on itse asiassa toisinpäin, eli fyysinen treenaaminen nostaa testosteronitasoja. Ettei nyt vain olisi niin, että miehesi "vaelluksilla" tulee seksihommatkin hoidettua ja siksi ei kotona enää kiinnosta..
Riippuu siitä mitä sinulla on tarjota muuta kuin vaatimuksesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minkä ikäinen olet? Jos olet nuori, niin miehen löytäminen noilla ominaisuuksilla on jopa hyvin helppoa, mutta jos olet yli 35-vuotias, niin asiallisen, kristillisen miehen löytäminen on käytännössä mahdotonta, sillä ne hyvät kristityt miehet ovat kaikki loppuelämän avioliitoissaan. Kannattaa siis joustaa tuosta uskonnollisuusvaatimuksestaan ensimmäisenä, jos olet yhtään vanhempi. Moni kristitty mies myöskään ei missään nimessä halua eronnutta naista vaimokseen (ks. Raamatun näkemykset eroamisesta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, asia on itse asiassa toisinpäin, eli fyysinen treenaaminen nostaa testosteronitasoja. Ettei nyt vain olisi niin, että miehesi "vaelluksilla" tulee seksihommatkin hoidettua ja siksi ei kotona enää kiinnosta..
Fyysinen treenaminen tosiaan nostaa testotasoja, mutta jos vetää treenin aivan äärimmäiselle rajalle niin elimistö voi olla sen verran väsynyt ja tarvita palautumista ettei sänkyhommat ole silloin heti ekana mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalit kriteerit. Tinderistä et tuollaisia löydä. Mene juhliin, tilaisuuksiin, sellaisiin paikkoihin missä fiksut ihmiset liikkuu.
Tehokkaimmin tuollaista miestä löytää netistä, mutta ei todellakaan Tinderistä! Ota joku asiallisempi nettitreffipalvelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin voimaharjoittelu nostaa, mutta pitkäkestoinen liikunta ei.
Mulla tollainen mies, ei halua seksiä kuin muutaman kerran vuodessa.