Haluaisin tutustua taiteilijoihin ja eri taidealojen ihmisiin
Mun tuttavapiiri koostuu hoitsuista ja myyjistä ja päiväkodintädeistä niin olispa ihana laajentaa ystäväpiiriä taiteellisemmille suunnille. Miten tää onnistuis? Vinkkejä?
Kommentit (13)
Miks just taiteilijat? Pitäskö sun ettii itestäs sitä luovuutta jos kiinnostaa? Tai harrastaa enemmän kulttuuria? Useimmat taiteilijat on aika työorientoituneita, ja ystävät samanhenkisiä
Jösses. Sinun olisi pitänyt miettiä tuota jo nelivuotiaana ja aloittaa jokin taideharrastus, jota olisit jatkanut aikuiseksi asti. Silloin tuntisit ihmisiä automaattisesti. Päiväkodin täti on hiukka eri maailmasta ja tasoa.
Näyttelijät ei kiinnosta eikä kuuluisuus vaan luovuus. Olen luova itse.
Varjossa kirjoitti:
Näyttelijöitä tuntien voin sanoa että eivät pidä siipeilijöistä.
Korona aikaan ei kannata lähteä "kuumeen ja hengenahdistuksen kanssa shoppailemaan" niinkuin blogisi mukaan teet.
Vierailija kirjoitti:
Varjossa kirjoitti:
Korona aikaan ei kannata lähteä "kuumeen ja hengenahdistuksen kanssa shoppailemaan" niinkuin blogisi mukaan teet.
Minua ei kiinnosta jos sinä et minun sallisi menevän kuumeisen shoppailemaan.
Minulla on oikeus shoppailla silloin kun huvittaa jne.
Mies laitettiin 1,5kk kestäneen flunssan takia maanantain etätöihin ja huomenna käy irtisanoutumassa koska on tullut sairauden vuoksi syrjityksi.
Ei teidän hysteerikkojen navan ympäri maailma pyöri.
Varjossa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varjossa kirjoitti:
Mies laitettiin 1,5kk kestäneen flunssan takia maanantain etätöihin ja huomenna käy irtisanoutumassa koska on tullut sairauden vuoksi syrjityksi.
Taidat olla aivan pimeä. No tulenkin sitten teille kylään kun minulla on korona.
Vierailija kirjoitti:
Varjossa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varjossa kirjoitti:
Ei teidän hysteerikkojen navan ympäri maailma pyöri.Taidat olla aivan pimeä. No tulenkin sitten teille kylään kun minulla on korona.
Et tule. Me emme hyödy sinusta mitenkään ja meille ei ole kenelläkään sellaisella asiaa josta emme hyödy.
Shoppailemaan menen huomenna vaikka onkin vähän flunssaa.
Mene mukaan johonkin harrastajaryhmään, jossa muutkin harrastavat samaa taidelajia. Kuvataide, musiikki, teatteri, tanssi, lausunta, kirjoittaminen?
Ammattitaiteilijoilla on omat ystävänsä ja kaveriporukkansa. Tuntisit itsesi niissä vain ulkopuoliseksi. Et pystyisi osallistumaan keskusteluun, kun en ole alan ihminen.
Varjossa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varjossa kirjoitti:
Selkeästi kyllä pyörii, piipitä mitä piipittät.
Parasta kun jatkat pyörimistä oman napasi ympäri, kuten tähänkin asti ;)
Leila Koo kirjoitti:
Mene mukaan johonkin harrastajaryhmään, jossa muutkin harrastavat samaa taidelajia. Kuvataide, musiikki, teatteri, tanssi, lausunta, kirjoittaminen?
Ammattitaiteilijoilla on omat ystävänsä ja kaveriporukkansa. Tuntisit itsesi niissä vain ulkopuoliseksi. Et pystyisi osallistumaan keskusteluun, kun en ole alan ihminen.
No tuota, kyllä ainakin mulla on muitakin kuin taiteilijakavereita.. Osaan myös puhua muusta kuin työstäni! Mutta tosiaan aloittelijalle suosittelen minäkin taideharrastusta ja erilaisiin taidetapahtumiin osallistumista. Mutta jos sua ei kiinnosta taide vaan pelkät taiteilijat, niin en osaa sanoa!
Helposti. Käy näyttelyissä ja tutustu taiteilijoiden töihin. Sitten menet avajaisiin ja rohkeasti juttelemaan taiteilijan kanssa teoksista. Avajaisissa muutenkin voi jutella ihmisten kanssa. Jos mietittää ”osaako” jutella taiteesta, kannattaa lukea taideosastolta kirjoja tai katsella dokkareita. Taidehissan opinnot avoimasa erittäin hyvä idea myös.
Taiteilijat arvostavat tuollaista, vaikka toki heistä osa on aika introverttejä.
Hauskaa matkaa taiteen maailmaan! Terveisin kuvataiteilija
https://www.lily.fi/blogit/punaisen-talon-varjossa/