Harmillista, että vieläkin vauvojen vaatteet ovat pääasiassa vaaleanpunaista tai vaaleansinistä!
Odotan esikoistani ja olen tutustunut ketjuliikkeiden sekä lukuisten kirppareiden tarjontaan tässä viime kuukausien ajan. Meille on tulossa poika ja olen huomannut, että valikoima on tosi suppea ja toistaa itseään liikkeestä toiseen. Minä en halua pukea poikaani pelkästään sinisen eri sävyihin ja harmaaseen :/ Kirppareilla tietysti 90% poikavauvan vaatteista on sinisiä, koska niitä myydään liikkeissä eniten. Muutenkin tyttövauvoille on todella paljon enemmän tarjontaa ketjuliikkeissä ja kirppiksillä, mitä poikavauvoille.
Lemppareimmat vauvanvaatteet olen löytänyt Lindexiltä! :) Aivan ihania retroja värejä, sinapinkeltaista, okraa, oranssia, ruskeaa, viininpunaista, mintunvihreää, mustaa ja luonnonvalkoista, myös ihania raidallisia bodyja. Kuosit ovat myös ihania.
Saa vinkata kivoja nettikauppoja, jos joku sattuu tietämään mistä saisi vastaavanlaisia vaatteita, ei sitä ainaista hailakkaa vaaleansinistä! :D
Kommentit (178)
Retromuoti oli tässä asiassa kyllä todella kiva asia.
Miksi se on harmillista?
Vaaleanpunainen ja vaaleansininen on mun lempivärejä ja varmaan monen muunkin.
Miksi sinusta meille ei saisi olla mieluisen värisiä vaatteita?
Vierailija kirjoitti:
Retromuoti oli tässä asiassa kyllä todella kiva asia.
Mun mielestä ne retrokuosit on rumia. Lapset on kuin yöpaidoissa päivälläkin.
Mä en halunnut esikoistani (tyttö) pukea vaaleanpunaiseen ja röyhelöihin, koska tiesin että haluan myös pikkusisaruksen ja pojan sattuessa olisin joutunut ostamaan kaikki vauvanvaatteet uudestaan. Ja vaikka kuinka vapaamielisiä nykyään ollaankin niin en halua pojalleni esimerkiksi vaaleanpunaista paitaa jossa on frillat hihansuissa, pienet olkatoppaukset sekä tyttömäiset brodeeraukset.
Tästähän hyötyy nimenomaan vaatevalmistajat! Eli ensin ostit tytön vaatteet ja nyt ostat pojalle. Tuplavoitot yritykselle.
Nykyään tosin on paremmin tarjontaa ja vauvoille voi ostaa vaikka mitä neutraalia väriä ja kuosia jotka menevät molemmille :) Lindex on ihan paras! Harmi vaan että sen ovat huomanneet monet muutkin ja jäljellä on monesti enää keskoskoko 44 ja seuraava on 80. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutustu niihin ei ketjuliikkeen vaatteisiin. Suomalaiset brändit tarjoaa kyllä monen väristä, molemmille sukupuolille.
Tämä ei kyllä ole totta. Vilkaisepa vaikka gugguun tai metsolan uutuusmallistoja. Mainoksissakaan ei ole muuta kuin tyttöjä. Ne ovat käytännössä tyttöjen vaatemallistoja, yksittäisen jonkun tylsän t-paidan sieltä voi pojalle ostaa.
Aloittajalle: Zarassa on kivoja pienten poikien vaatteita. Ostan itse myös paljon tyttöjen osastolta, sieltä löytyy jonkin verran sukupuolineutraalia vaatetta.
No ei kyllä pidä paikkansa. Ja ei kaikki pitempihiuksiset ole tyttöjä automaattisesti.
Entä sitten jos joku vaate on tytön päällä? Eikö niitä sen jälkeen voi ostaa pojille?
Mulla on pojalla (3-vuotias) ihan kaiken värisiä vaatteita!
Aloin oikein miettimään että pojallani ei taida olla ainuttakaan sinistä vaatetta 🤔 Ei kun on shortsit ja vaaleansininen t-paita. Muuten on oikeastaan ihan joka väriä. Ja mielestäni jokainen vaate sopii pojalle vaikka iso osa onkin unisex.
Ja ap:lle:
Täällä onkin lueteltu jo paljon merkkejä jotka myy unisex vaatteita jotka käy sekä tytölle että pojille. Ja todellakin marketeista löytyy myös. Varsinkin prismassa on. Siellä on muumi-vaatteita jotka tosi kivoja mielestäni ja kotimaisia merkkejä. Ja giraf tekee myös ihan hauskoja vaatteita.
En ole kyllä törmännyt itse 3 pojan ja 1 tytön äitinsä tuohon etteikö molemmille sukupuolille löytyisi vatteita. Muutakin kuin sinistä ja vaaleanpunaista.
3 lapsista nyt jo teinejä/lähes teinejä mutta tälle 3-vuotiaalle olen ostanut paljon näitä kotimaisia merkkejä ja me&i:ta. Myös markettivaatetta löytyy. Nyt on päällä poltetun oranssin värinen paita ruskeansävyisillä muumihahmoilla ja ruskeat legginsit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sulla on rankka elämä. Jaksamisia!
Jännä että tämmösestäkin voi joku pahoittaa mielensä :/ Ei täällä saa näköjään mistään keskustella kun aina joku itkemässä pahaa oloaan joka ketjussa. Toista oli tämä palsta vielä 10 vuotta sitten.
Ap
Joo, katsos ei saa olla pieniä murheita eikä edes ajatella näin maallisia kun jollain voi olla syöpä.
Ja jos vaikka itsellä sattuisi olemaan syöpä niin ei hälläkään saa pienempiä murheita olla. Varsinkaan niinkin arkisia huolia kuin kivat lastenvaatteet.
Pitää vaan velloa siinä surussaan ja unohtaa että on muutakin elämää.
Vierailija kirjoitti:
Oon huomannut saman. Etenkin H&M vauvanvaatteet menee aina niin, että tytölle vaaleanpunainen body ja pojalle samanlainen mutta vaaleansinisenä. Onpas valikoimaa kerrakseen. Inhoan myöskin kaikkia "söpöillä" teksteillä varustettuja vaatteita tyyliin "daddy's favourite". Yök. Nuo kun karsii pois niin ei oikeasti jää paljoa jäljelle mitä shoppailla.
KappAhlin Newbie-mallistosta olen löytänyt pojalle paljon kivoja vaatteita, sekä Prismasta Hilla-merkkisiä kotimaisia vaatteita.
Kyllä löytyy vaikka mitä, mutten shoppaile Lindexillä enkä Kappahlilla.
14 kuukauden ikäsellä tytölläni on tasan kaksi vaaleanpunaista vaatetta: isomummun ostama asu. Muuten ollaan menty äitiyspakkauksen vaatteilla, lahjaksi saaduilla ja itse marketeista ja Tokmannilta ostetuilla. Vaaleanpunainen ei ole oma lempivärini, joten läheiset ovat tienneet, että lapselle voi/saa/pitää ostaa muita värejä, jos haluaa vaatteita antaa lahjaksi. Tosi paljon on keltaisia ja vihreitä vaatteita pienille tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Mä en halunnut esikoistani (tyttö) pukea vaaleanpunaiseen ja röyhelöihin, koska tiesin että haluan myös pikkusisaruksen ja pojan sattuessa olisin joutunut ostamaan kaikki vauvanvaatteet uudestaan. Ja vaikka kuinka vapaamielisiä nykyään ollaankin niin en halua pojalleni esimerkiksi vaaleanpunaista paitaa jossa on frillat hihansuissa, pienet olkatoppaukset sekä tyttömäiset brodeeraukset.
Tästähän hyötyy nimenomaan vaatevalmistajat! Eli ensin ostit tytön vaatteet ja nyt ostat pojalle. Tuplavoitot yritykselle.
Nykyään tosin on paremmin tarjontaa ja vauvoille voi ostaa vaikka mitä neutraalia väriä ja kuosia jotka menevät molemmille :) Lindex on ihan paras! Harmi vaan että sen ovat huomanneet monet muutkin ja jäljellä on monesti enää keskoskoko 44 ja seuraava on 80. :(
Lindexin vaatteissa on vain se ongelma, että ne eivät tahdo kestää sinne pikkusisarukselle :(
Kävin tuolla hm:n sivuilla, jossa siis piti olla vain vaaleanpunaista tai vaalean sinistä. No lopputulos oli, että tuo väite ei pidä paikkaansa. Siellä oli vaikka mitä väriä. Valkoista, keltaista, ruskeaa, vihreää, punaista, harmaata, sinistä ja monessa eri sävyssä. Sen lisäksi oli kuviollisia ja väriyhdistelmäisiä vaatteita.
Miten on mahdollista nähdä vain vaaleansinisiä tai vaaleanpunaisia vaatteita heidän sivuillaan?
Vierailija kirjoitti:
Kävin tuolla hm:n sivuilla, jossa siis piti olla vain vaaleanpunaista tai vaalean sinistä. No lopputulos oli, että tuo väite ei pidä paikkaansa. Siellä oli vaikka mitä väriä. Valkoista, keltaista, ruskeaa, vihreää, punaista, harmaata, sinistä ja monessa eri sävyssä. Sen lisäksi oli kuviollisia ja väriyhdistelmäisiä vaatteita.
Miten on mahdollista nähdä vain vaaleansinisiä tai vaaleanpunaisia vaatteita heidän sivuillaan?
Menepä käymään myymälässä vauvojen osastolla niin valikoima on juuri tuota valkoista, vaaleanpunaista ja vaaleansinistä.
Nettikaupassa on paljon parempi valikoima, se on selvä. Joskus vaan vaatteen tarvitsisi heti.
Kannattaa tarkistaa Paapii Designin vaatteet: https://www.paapiidesign.com/fi/category/bodyt/78
Löytyy monen väristä ja erilaisia kuoseja. Ovat Suomessa tehtyjä, joten hinta toki vähän suolaisempi... Mutta laatu huomattavasti parempi kuin ketjuliikkeiden vaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas harmittelen, kuinka nykyään kaikki vaatteet tuntuu olevan neutraaleja. Huoh, missä on prinsessavaatteet?
Neutraalimammat ajaneet nekin alas.
Mene vaatekauppaan, siellä on hyllyt täynnä prinsessahörsellystä.
Synnyin -78 ja olen nainen. Kun olin pieni tyttö, olisin halunnut vaaleanpunaisia hörhelöitä ja prinsessamekkoja vaan eipä ollut!!!! Kaikki oli sinapin väristä ja ruskeeta, eikä hörhelöistä tietookaan 😔 Äiti teki mulle vanhoista valoverhoista balettipuvun runsaalla helmalla 😊
https://www2.hm.com/fi_fi/lapset/osta-konseptin-mukaan/conscious%E2%80%…
Aikalailla monenlaista minusta tarjolla.
Pakottaako joku ostamaan pojalle sinistä? Osta mitä vastaan tulee jos on nätti. Jos joku nillittää väreistä niin sano jotta kiviäkin kiinnostaa.
HM:n kohdalla pitää paikaansa juuri tuo että kaupassa om ne tylsimmät ja nettikaupassa vaikka mitä...Esim. meillä halutaan autokuosia sitä riittää nettikaupassa, muttei yhtään kivijalassa...Kirpparilla suosittelen esim. M&I ja Småfolk yms niissä on kirjoa. Toki niitä saa välillä metsästää ja nuo vähän kalliimpia uutena...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista nähdä vain vaaleansinisiä tai vaaleanpunaisia vaatteita heidän sivuillaan?Menepä käymään myymälässä vauvojen osastolla niin valikoima on juuri tuota valkoista, vaaleanpunaista ja vaaleansinistä.
Nettikaupassa on paljon parempi valikoima, se on selvä. Joskus vaan vaatteen tarvitsisi heti.
Ok, tarvitset yhden ehkä kaksi vaatetta heti, mutta mitenkäs ne muut vaatteet? Jos sinulla on aikaa kierrellä kirpiksillä etsimässä, niin luultavasti sinulla on aikaa odottaa muutama päivä pakettia? Ongelmasi ei siis ole se, ettei niitä ole, vaan se ettet jaksa tai kykene odottamaan, etkä osaa ennakoida?
Toiset kykenevät odottamaan jopa alennusmyyntejä. On se ihme.
Kyllä, olen käynyt hm:n myymälässä ja suurin osa poikien vaatteista ei ole vaaleansinisiä. Eikä edes vaaleanpunaisia. Eikä netissä näkyvistä vaatteista myymälässä ole vain ne noiden kahden väriset tuotteet. Ehkä et tykkää mallista tai laadusta tms., mutta kyllä heillä on tarjolla vaikka kuinka paljon sukupuolineutraaleja värejä. Ihan valkoisesta alkaen.
Tietenkin, jos haluat poikien väreissä olevan röyhelömekon, niin sellaista ei ehkä löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista nähdä vain vaaleansinisiä tai vaaleanpunaisia vaatteita heidän sivuillaan?Menepä käymään myymälässä vauvojen osastolla niin valikoima on juuri tuota valkoista, vaaleanpunaista ja vaaleansinistä.
Ok, tarvitset yhden ehkä kaksi vaatetta heti, mutta mitenkäs ne muut vaatteet? Jos sinulla on aikaa kierrellä kirpiksillä etsimässä, niin luultavasti sinulla on aikaa odottaa muutama päivä pakettia? Ongelmasi ei siis ole se, ettei niitä ole, vaan se ettet jaksa tai kykene odottamaan, etkä osaa ennakoida?
Toiset kykenevät odottamaan jopa alennusmyyntejä. On se ihme.
Kyllä, olen käynyt hm:n myymälässä ja suurin osa poikien vaatteista ei ole vaaleansinisiä. Eikä edes vaaleanpunaisia. Eikä netissä näkyvistä vaatteista myymälässä ole vain ne noiden kahden väriset tuotteet. Ehkä et tykkää mallista tai laadusta tms., mutta kyllä heillä on tarjolla vaikka kuinka paljon sukupuolineutraaleja värejä. Ihan valkoisesta alkaen.
Tietenkin, jos haluat poikien väreissä olevan röyhelömekon, niin sellaista ei ehkä löydy.
Jos esim. sininen tai vihreä ovat "poikien värejä", niin taatusti löytyy.
Ei se väri tyttöä/poikaa pahenna.
Joo, katsos ei saa olla pieniä murheita eikä edes ajatella näin maallisia kun jollain voi olla syöpä.