Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmillista, että vieläkin vauvojen vaatteet ovat pääasiassa vaaleanpunaista tai vaaleansinistä!

Vierailija
23.08.2020 |

Odotan esikoistani ja olen tutustunut ketjuliikkeiden sekä lukuisten kirppareiden tarjontaan tässä viime kuukausien ajan. Meille on tulossa poika ja olen huomannut, että valikoima on tosi suppea ja toistaa itseään liikkeestä toiseen. Minä en halua pukea poikaani pelkästään sinisen eri sävyihin ja harmaaseen :/ Kirppareilla tietysti 90% poikavauvan vaatteista on sinisiä, koska niitä myydään liikkeissä eniten. Muutenkin tyttövauvoille on todella paljon enemmän tarjontaa ketjuliikkeissä ja kirppiksillä, mitä poikavauvoille.

Lemppareimmat vauvanvaatteet olen löytänyt Lindexiltä! :) Aivan ihania retroja värejä, sinapinkeltaista, okraa, oranssia, ruskeaa, viininpunaista, mintunvihreää, mustaa ja luonnonvalkoista, myös ihania raidallisia bodyja. Kuosit ovat myös ihania.

Saa vinkata kivoja nettikauppoja, jos joku sattuu tietämään mistä saisi vastaavanlaisia vaatteita, ei sitä ainaista hailakkaa vaaleansinistä! :D

Kommentit (178)

Vierailija
1/178 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ihmiset niitä värejä pääasiassa ostaa, kun niitä myydään niin paljon.

Vierailija
2/178 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vallitse tilanne on ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/178 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sulla on rankka elämä. Jaksamisia!

Vierailija
4/178 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ihmiset niitä värejä pääasiassa ostaa, kun niitä myydään niin paljon.

Pakko kai se on ostaa kun ei ole muutakaan tarjolla ja lapselle pitää saada vaatteet päälle? 

Jos vaihtoehtona on vaaleanpunaiset tyttömäiset vaatteet ja siniharmaat poikien vaatteet niin ostaisin minäkin omalle pojalle niitä sinisiä vaikka en niin tykkäiskään.

Vierailija
5/178 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olen tarjontaa nähnyt, kaiken värisiä vaatteita kyllä löytyy.

Vierailija
6/178 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä kirppislöytöihin. Jos vaate on kiva, mutta väri ei, vilkaise pesulappua eli varmista mistä materiaalista vaate on tehty. Niitä voi värjätä :)

Vierailija
7/178 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut saman. Etenkin H&M vauvanvaatteet menee aina niin, että tytölle vaaleanpunainen body ja pojalle samanlainen mutta vaaleansinisenä. Onpas valikoimaa kerrakseen. Inhoan myöskin kaikkia "söpöillä" teksteillä varustettuja vaatteita tyyliin "daddy's favourite". Yök. Nuo kun karsii pois niin ei oikeasti jää paljoa jäljelle mitä shoppailla.

KappAhlin Newbie-mallistosta olen löytänyt pojalle paljon kivoja vaatteita, sekä Prismasta Hilla-merkkisiä kotimaisia vaatteita.

Vierailija
8/178 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu niihin ei ketjuliikkeen vaatteisiin. Suomalaiset brändit tarjoaa kyllä monen väristä, molemmille sukupuolille.

Vierailija
9/178 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sulla on rankka elämä. Jaksamisia!

Jännä että tämmösestäkin voi joku pahoittaa mielensä :/ Ei täällä saa näköjään mistään keskustella kun aina joku itkemässä pahaa oloaan joka ketjussa. Toista oli tämä palsta vielä 10 vuotta sitten.

Ap

Vierailija
10/178 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon huomannut saman. Etenkin H&M vauvanvaatteet menee aina niin, että tytölle vaaleanpunainen body ja pojalle samanlainen mutta vaaleansinisenä. Onpas valikoimaa kerrakseen. Inhoan myöskin kaikkia "söpöillä" teksteillä varustettuja vaatteita tyyliin "daddy's favourite". Yök. Nuo kun karsii pois niin ei oikeasti jää paljoa jäljelle mitä shoppailla.

KappAhlin Newbie-mallistosta olen löytänyt pojalle paljon kivoja vaatteita, sekä Prismasta Hilla-merkkisiä kotimaisia vaatteita.

Tuo Hilla on kyllä aivan ihana! Oma budjetti ei harmi kyllä taivu kaikkiin mitä heiltä haluaisin kun ovat tietysti kotimaisuutensa takia hintavampia ja hyvä niin! Pari bodya olen saanut lahjaksi tuolta merkiltä ja yhden ostin itse :)

Ap

Vierailija
11/178 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutustu niihin ei ketjuliikkeen vaatteisiin. Suomalaiset brändit tarjoaa kyllä monen väristä, molemmille sukupuolille.

Tämä ei kyllä ole totta. Vilkaisepa vaikka gugguun tai metsolan uutuusmallistoja. Mainoksissakaan ei ole muuta kuin tyttöjä. Ne ovat käytännössä tyttöjen vaatemallistoja, yksittäisen jonkun tylsän t-paidan sieltä voi pojalle ostaa.

Aloittajalle: Zarassa on kivoja pienten poikien vaatteita. Ostan itse myös paljon tyttöjen osastolta, sieltä löytyy jonkin verran sukupuolineutraalia vaatetta.

Vierailija
12/178 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti niistä tulee sinapin värisiä.

Vierailija
13/178 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sua harmittaa kun kirppareilta löytyy tytön vaatteita muttei poikien mutta pojille pitäisi myydä muita kuin poikien värisiä? Silloinhan ne kirpparivaatteet kelpaisi?

Ite ostin kaikki vauvan vaatteet kirpparilta ja kierrätyskeskuksesta, löysin vaikka minkä värisiä vaatteita, menisi sekä tytölle että pojalle.

Vierailija
14/178 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin just tulevalle lapsenlapselleni vauvan-vaatteita ja kyllä niitä kaikissa väreissä löytyi, ainakin verkkokaupoista, mm Jollyroom ja Zalando.

Vierailija
15/178 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villervalla ja Polarn & Pyret ja Meandi ja Jesper Junior, sieltä löytyy iloisen värikästä vaatetta lapsille. NameItistä myös joskus.

Vierailija
16/178 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirosin ihan samaa joskus myyjille. Raivostutti niin paljon, että opettelin tekemään vaatteet itse omavalintaisesti kuoseista. Että joku hyöty oli siitäkin. Vinkki: osta halpa body ja muut perusvaatteita ja ratko saumat, niin saat kaavat. Vk- ja talvipuutarha pitää sitten ostaa valmiina, mut Reima, Polar ja Kids ainakin ovat kohtuuhintaisia ja kaikissa väreissä.

Vierailija
17/178 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotapa kun poika kasvaa kouluikään, niin värimaailma on pääasiassa mustaa pääkallon kuvilla tai maastokuosia. Lisäksi mustia tai valkoisia urheiluvaatteita.

Ärsyttävää kun tytöille on yleensä kymmenen vaihtoehtoa ja pojille kaksi.

Vierailija
18/178 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kirosin ihan samaa joskus myyjille. Raivostutti niin paljon, että opettelin tekemään vaatteet itse omavalintaisesti kuoseista. Että joku hyöty oli siitäkin. Vinkki: osta halpa body ja muut perusvaatteita ja ratko saumat, niin saat kaavat. Vk- ja *talvipuutarha* pitää sitten ostaa valmiina, mut Reima, Polar ja Kids ainakin ovat kohtuuhintaisia ja kaikissa väreissä.

Siis talvipuku, ei puutarha. Autocorrect iski.

Vierailija
19/178 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla värisokea jos et muun värisiä nää.

Vierailija
20/178 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että pojille on vain sinisiä ja harmaata? Mikä erottaa tyttö- ja poikavauvan vaatteen, muu kuin väri? Jos puet pojalle vaaleanpunaisen bodyn, eikö se silloin ole pojan vaate? Voisiko joku selittää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi