Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmillista, että vieläkin vauvojen vaatteet ovat pääasiassa vaaleanpunaista tai vaaleansinistä!

Vierailija
23.08.2020 |

Odotan esikoistani ja olen tutustunut ketjuliikkeiden sekä lukuisten kirppareiden tarjontaan tässä viime kuukausien ajan. Meille on tulossa poika ja olen huomannut, että valikoima on tosi suppea ja toistaa itseään liikkeestä toiseen. Minä en halua pukea poikaani pelkästään sinisen eri sävyihin ja harmaaseen :/ Kirppareilla tietysti 90% poikavauvan vaatteista on sinisiä, koska niitä myydään liikkeissä eniten. Muutenkin tyttövauvoille on todella paljon enemmän tarjontaa ketjuliikkeissä ja kirppiksillä, mitä poikavauvoille.

Lemppareimmat vauvanvaatteet olen löytänyt Lindexiltä! :) Aivan ihania retroja värejä, sinapinkeltaista, okraa, oranssia, ruskeaa, viininpunaista, mintunvihreää, mustaa ja luonnonvalkoista, myös ihania raidallisia bodyja. Kuosit ovat myös ihania.

Saa vinkata kivoja nettikauppoja, jos joku sattuu tietämään mistä saisi vastaavanlaisia vaatteita, ei sitä ainaista hailakkaa vaaleansinistä! :D

Kommentit (178)

Vierailija
161/178 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hyvä vaan, että edes vaatteilla voi näyttää onko vauva tyttö vai poika. Niistä pienistä kun ei päälle päin vielä juuri muuten erota :)

Vierailija
162/178 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on ihanaa ja normaalia. Kun 10 vuotta sitten suunnilleen sain pojan ja tyttären niin nimenomaan ostin pojalle vaaleansinistä ja tytölle pääasiassa sitä vaaleanpunaista. Ei vauvojen tartte olla mitään muunsukupuolisia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/178 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meinaat että puet poikalapsen vaaleanpunaisiin hörhelöihin..voi jessus.

Vierailija
164/178 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille yhtenäinen väri vauvasta vaariin ja loppuu väritrauma. Koulu asut myös yhdenmukaiset. Työasut jo ovatkin, ammatti-ihmisillä. Harmaa olisivoikein hyvä ja neutraali väri, ei ällö, makea, yök tms toooosi ärsyttävä lainkaan

Vierailija
165/178 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on isällä ja pojalla vaaleanpunaisia vaatteita.

Vierailija
166/178 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on hyvä vaan, että edes vaatteilla voi näyttää onko vauva tyttö vai poika. Niistä pienistä kun ei päälle päin vielä juuri muuten erota :)

Eli että ventovieraat mummelit kauppajonossa tietää sun vauvan vaipan sisällön. Mitä kenenkään genitaalit toiselle kuuluu? Sillä pienellä ei todellakaan ole minkäänlaista sukupuoli-identiteettiä ja jos olisikin, se ei ole sidonnainen hänen (tulevien) lempiväriensä kanssa.

Vierailija
167/178 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on harmillista?

Vaaleanpunainen ja vaaleansininen on mun lempivärejä ja varmaan monen muunkin.

Miksi sinusta meille ei saisi olla mieluisen värisiä vaatteita?

Äärettömän ällöttäviä värejä,miksi ei voisi olla tarjolla muutakin ilman että tarvitsee maksaa itsensä kipeäksi 🤷‍♀️🤷‍♀️

Vierailija
168/178 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain esikoiseni 2001,hyvin suppea tarjonta. Nyt löytyy kyllä hyvin esim.Lindexiltä värikkäitä vaatteita. H&M suurin osa täysin hailakoita,mitään sanomattomia. Parit kivat housut löytyi ja muutama body. Muut ostettu kirppikseltä ja Lindexiltä. Gugguut ym.ihan järkyttävän hintaisia pienestä vaatekappaleesta joka mahtuu sen muutaman viikon. Henk.koht.vaalean sininen ja vaaleanpunainen ovat äklöimpiä värejä mitä on. Valkoiset ja harmaat,ei kiitos. Ja omaa poikaani en ikinä pukisi pinkkiin tai röyhelöön,en edes tyttöäni sen puoleen..

Vierailija
169/178 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kokenut tuollaista ongelmaa. Tykkään itse violetista ja turkoosista ja en joutunut hankkimaan yhtään vaatetta epämieluisassa värissä vauva-aikana. Ainoa poikkeus olivat kengät niissä vaihtoehtoina oli melkein aina vain pinkki/punainen ja sininen ja kaikki kengät ovatkin pinkkejä vaikken väristä niin välitäkään.

Nyt lapsi on jo sen ikäinen että osaa itse toivoa vaatteilleen värin ja kaikki onkin (valitettavasti) sitä pinkkiä.

170/178 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi ehdottaa tällainen huutokauppa facebook ryhmä! Vauvan vaatteita lisätty paljonkin ja hinnat alkaen 20snt kpl eli ei todellakaan kallista! Postitusmahdollisuus sekä vaatteita kaiken ikäisille :)

https://www.facebook.com/groups/300680087847568

Vierailija
171/178 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä myös keltaisia, beigejä, valkoisia ja sekavärisiä kuvioituja vaatteita. Nämä nyt ainakin ovat neutraaleja kelle hyvänsä. Vihreitä ja harmaita harvoin näkee, mutta harmaa onkin aika ankea väri, varsinkin vauvalle. Ja paljon näkee nyt varsinkin sellaisia kauniita murrettuja värejä, joissa se vanharoosakin käy ihan hyvin myös pojalle. Ja niissä sinisissäkin on erilaisia sävyjä, osa tosi kauniita eikä ollenkaan "liian sinisiä".

Ja mikä vika niissä sinisissä (ja vaaleanpunaisissa) on? Mitä värejä pitäisi olla? Vauvat kuitenkin kasvaa aika nopeasti ja vaatteet vaihtuu sitä mukaa, niin eihän niitä värejä kovin kauaa tarvii katella.

Vierailija
172/178 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villervalla ja gugguu. Molemmilta löytyy tosi paljon värejä. Gugguulta ilman kuvioita (printtivaatteet erikseen) ja villervallalla paljon kuvioita. Printtejä löytyy myös mololta, jos et yksivärisiä halua.

Vierailija
173/178 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen löytänyt kivoja ja värikkäitä poikien vaatteita ja kenkiä ulkomaisilta brändeiltä: Oilily, Naartjie, Napapijri, Zara, Mango, Petit Bateau, Cat&Jack, Lucky Brand, Mini Boden, Hanna Andersson, Vincent, Tsukihoshi.

Vierailija
174/178 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ihmiset niitä värejä pääasiassa ostaa, kun niitä myydään niin paljon.

Tai sitten ihmiset ostaa paljon niitä värejä, koska muuta ei ole tarjolla.

Vierailija
175/178 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blaah vaatteet ovat kalliita mutta todella ihania ja laadukkaita. Kuoseja on hyviä tytöille ja pojille.

Vierailija
176/178 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vauvojen ihon sävyyn ei käynyt voimakkaat värit ja kuviot, siksi meillä olikin ensimmäiset bodyt lähinnä valkoisia ja housutkin vaaleita. Villanutut- ja haalarit (talvivauvoja kaikki) oli valkoisia, vaaleanruskeita, vaaleanvihreitä ja yksi nuttu oli vaaleanpunainenkin. Tuntui, että värit alkoivat käydä vasta muutaman kuukauden ikäisenä, kun se ihan sylinyytti-ikä oli ohi, ja varsinkin sitten kun hiukset vähän kasvoi ja alkoivat paremmin erottua päästä.

Silloin kymmenisen vuotta sitten oli mun mielestä vielä selkeämmin vauvojen vaatteet vaaleansinisiä ja -punaisia tai sitten räväköitä retrokuoseja. Nyt on kyllä ihan erilailla värejä tarjolla ja sellaisia miellyttävämpiä murrettuja, eikä sitä perus sini-puna-kelta-vihreä tai turkoosi ja pinkki. Ihan kyllä hakemalla sai silloin hakea omaa silmää miellyttäviä sävyjä. Nyt olisin ihan villinä noista mausteisista sävyistä, mutta vauvoja ei enää tule. 😄

Vierailija
177/178 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ihmiset niitä värejä pääasiassa ostaa, kun niitä myydään niin paljon.

Tai sitten ihmiset ostaa paljon niitä värejä, koska muuta ei ole tarjolla.

Silmä käteen ja katso, kaikkia värejä myydään.

178/178 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielensäpahoittaja

"Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun aurinko paistoi." Tuomas Kyrön luoma järjen ja jäärän ääni viihdyttää meitä totisilla ja vankkumattomilla mielipiteillään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan