Vaikka teillä on mies, onko teillä ystävinä muita miehiä?
Minulla on, ja olemme läheisiä. Eli minulla on aviomies, mutta myös on ystävänä mies. Tämän ystävän kanssa ollaan tunnettu ihan 3-vuotiaista asti tähän päivään. Ja ystävä on itsekin naimisissa.
Minulle ollaan sanottu, että se on väärin olla läheinen toisen miehen kanssa, vaikka on jo naimisissa. Omaa miestäni ei haittaa yhtään se, joten mikä siinä menisi pieleen.
Ja kuka edes ajattelee niin, että nainen ja mies eivät voisi olla vain ystäviä?
Alina Virtanen
Kommentit (31)
Ei ole, en halua eikä se onnistuisi.
Vähintään jompikumpi ihastuu, joten ei kannata mun mielestä.
No haittaisiko sinua, jos miehelläsi olisi kauniita naisia kavereina? Siitä voit päätellä.
Vierailija kirjoitti:
Antaisitteko miehenne hengailla naisystävän kanssa?
No jos sellainen olisi ollut jo silloin nun tapasimme. Jos se nyt 20v avoliiton jälkeen jonkun uuden naiskaverin roudaisi paikalle, niin ihmettelisin kyllä mikä on motiivi.
Itse opiskelin miesvaltaista alaa ja olin opiskeluaikoina sinkku... Joten pyörin paljon miesporukoissa. Toisten sulhaskandidaattien itsetunto kesti kaverit, toisten ei.
Myönnän ettei tunnettu taaperosta, joten ei ollut sellaista sisko+veli kasvutarinaa, mutta 6v kuitenkin olin ymmärtääkseni ystävyyssuhteessa (ei benefits) eli ei puhuta mistään hetken hämäyksestä housuihin #15
Mites tää aloittaja Alina, Venäjältäkö? Mitä haet?
Vierailija kirjoitti:
No haittaisiko sinua, jos miehelläsi olisi kauniita naisia kavereina? Siitä voit päätellä.
Ei haittaa. Miehelläni on yksi sellainen naispuolinen ystävä, joka ei ole jonkun kaverin puoliso (tosin aikoinaan oli ja sitä kautta he ovat tutustuneet). Kaunis ulkomaalainen nainen, jonka olen itsekin kerran tavannut. Ei tulisi mieleenikään kieltää miestäni pitämästä yhteyttä ihmiseen, jonka hän on tuntenut parikymmentä vuotta ennen kuin me edes tutustuimme. Jos he olisivat halunneet keskenään suhteen niin kyllähän he olisivat sille asialle tehneet jotain jo paljon ennen kuin minä tulin kuvioihin.
Itselläni ei ole enää läheisiä miespuolisia ystäviä, vain tuttavia. Joskus harvoin saatan jonkun kanssa käydä syömässä. Läheisin miespuolinen ystäväni on hoivakodissa pitkälle edenneen muistisairauden takia. Jos hän olisi edelleen terve, pitäisin itsestäänselvyytenä, että mieheni hyväksyisi ystävyytemme, enkä muunlaisessa parisuhteessa suostuisi olemaankaan.
Mies ja nainen voi olla MYÖS ystäviä, mutta itse kieltäydyn "vain" ystävyydestä naisiin
ja kieltäydyn myös "vain" seksiseurasta. Itse haluan viihtyä ja viihdyttää kaikin tavoin ;)
Yksi läheisimpiä tai ehkä jopa läheisin ystäväni (jos aviomiestäni ei lasketa) on miespuolinen. Olemme tunteneet opiskeluajoista asti eli kohta 20 vuotta. Hän on kuin veli minulle ja minä kuin sisko hänelle, koskaan välillämme ei ole ollut mitään seksuaalista jännitettä. Nykyään olemme myös paljon tekemisissä perheinä.
Ystävyys ei todellakaan aina katso sukupuolta. Olen niin onnellinen, että aikoinaan löysin hänet ystäväkseni!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole miehiä kavereina. Ei ole koskaan ollut, paitsi ihan pikkutenavana oli samanikäisiä poikia.
Minusta olisi myös tosi kummallista, jos miehelläni olisi naisia kaverina. En minä tietenkään häntä kiellä ystävystymästä, mutta eiköhän siinä joku seksuaalinen aspektri olisi mukana jos molemmat on heteroita ja toistensa silmiin kivannäköisiäkin.
Ei onneksi yhtään vanhanaikaista ajattelua. Mitäpä jos miehesi vaikka vilpittömästi tykkäisi jonkun naisen seurasta? Miehet - vaikka he kai ovatkin seksinnälkäisiä eläimiä - nauttivat silti myös sosiaalisesta kanssakäymisestä. Ja jos jonkun naisen kanssa olisi vaikka samoja kiinnostuksen kohteita tai samanlainen huumorintaju, niin miksei hän voisi olla sen naisen kaveri ilman seksuaalisia aikeitakin? Tosi rajoittunutta, että sen miehen pitäisi rajata vastakkaisen sukupuolen kanssa kaveeraaminen vain yhteen naiseen.
Tällä hetkellä ei ole miestä, mutta ne pari seurustelukumppani eivät aikanaan valittaneet miespuolisista ystävistä. Jos seurustelukumppanini yrittäisi rajoittaa minua tapaamasta ystäviäni, olisi hän ex hyvin nopeasti. Olen tuntenut miespuoliset ystäväni 10+ vuotta.