Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni käyttää julkisissa maskia pk-seudulla?

Vierailija
23.08.2020 |

Käytätkö itse?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan mene julkisiin. Mutta ymmärrän että joidenkin on pakko, silloin ehdottomasti käyttäisin hengityssuojainta.

Vierailija
2/21 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu pääkaupunkiseudulla. Teen kaikkeni etten joudu käymään siellä koska korona, jos joudun, ainakaan en julkisilla, ja jos joutuisin, taatusti käyttäisin maskia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän, mutta olen ollut yllättynyt siitä, kuinka vähän muut käyttävät.

Vierailija
4/21 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt, koska en ole liikkunut ruuhka-aikaan. Tämä muuttuu parin viikon päästä ja sitten tulen todennäköisesti käyttämään (pakkaus maskeja ostettu aikoja sitten).

Vierailija
5/21 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä, todellakaan.

Vierailija
6/21 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän, mutta olen ollut yllättynyt siitä, kuinka vähän muut käyttävät.

Mä taas yllätyin siitä, että jotkut ihan oikeasti käyttävät. Tosin nämä ovat varmaan jotain hoitajia, joten se selittänee.

Vierailija
7/21 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt pian 6 kuukautta joka päivä kuten tässä metropolissa asuvat muutkin 35 miljoonaa ihmistä.

Tosin täällä ei ole ollut yhtään koronatartuntaa yli kolmeen kuukauteen.

M. 55

Bangkok

Vierailija
8/21 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

viidesosa käyttää

Vierailija
9/21 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin moni (kysyit kuinka moni). Itse käytän.

Vierailija
10/21 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt. Tosin en ole missään ruuhkissakaan ollut ja ei ole ollut ongelma pitää turvavälejä.

Vierailija
11/21 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä, todellakaan.

Jos hallitus suosittelisi että auton alle ei kannata jäädä, niin heittäytyisitkö sitten autotielle makaamaan? Kun suositukset ei kiinnosta?

Vierailija
12/21 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt pian 6 kuukautta joka päivä kuten tässä metropolissa asuvat muutkin 35 miljoonaa ihmistä.

M. 55

Bangkok

Huutista. Koko maassa on 70 miljoonaa ihmistä. Maksimissaan 15 miljoonaa miljoonaa asuu BKK:ssa, kun virallinen lukumäärä on about 8,3 miljoonaa.

Vierailija
13/21 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain kulkuneuvoissa lähes kaikilla ollut maskit suositusten mukaisesti vaikka olisi väljääkin ja toisaalta tullut vastaan täysiä busseja, jossa vain muutama käyttää. Itse käytän ja toivoisin että muutkin niin tekisivät.

Vierailija
14/21 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän joukkoliikennevälineissä. Työmatkaan menee noin 45 min / suunta. En ole käyttänyt maskia muissa yhteyksissä.

Vierailija
15/21 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole maskia, mutta uskallanko mennä ilman...

Vierailija
16/21 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä, todellakaan.

Jos hallitus suosittelisi että auton alle ei kannata jäädä, niin heittäytyisitkö sitten autotielle makaamaan? Kun suositukset ei kiinnosta?

Etkö parempaan pysty?

Vierailija
17/21 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M. 55

Bangkok

Olisi kiva nähdä lähde tälle 35 miljoonalle. 🤣

Vierailija
18/21 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuljen autolla, mutta jos syystä tai toisesta julkisiin menen, niin ehdottomasti käytän.

Vierailija
19/21 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä, enkä hyväksy näitä kyttäämisiä ja vainoja koska maskista ei ole hyötyä.

https://tekniikanmaailma.fi/miksi-hengityssuojasta-ei-ole-oikeasti-hyot…

” Vaikka ihmiset ovat siirtyneet hengityssuojaimiin suojautuakseen COVID-19:ltä, nämä suojaimet tarjoavat usein käyttäjälle vain väärän turvallisuuden tunteen. Hengityssuojaimet, joita oli saatavilla laajalti apteekeissa, tavarataloissa ja sisustusliikkeissä, kunnes huolestunut kansa osti ne kaikki, suodattavat hyvin pölyä ja muita suuria hiukkasia. Ongelma on, että hiukkaset, jotka kantavat COVID-19-sairautta aiheuttavaa virusta, ovat pieniä ja liikkuvat helposti suoraan hengityssuojainten ja leikkausmaskien läpi. Jos käytät niitä sairaana, nämä hengityssuojaimet voivat suojata muita ihmisiä jonkin verran aivan kuin yskisit nenäliinaan, mutta ne eivät juurikaan suojele sinua muilta sairailta.

N95-hengityssuojaimia, jotka suodattavat pois 95 prosenttia pienistä, viruksia sisältävistä hiukkasista, käytetään terveydenhuoltoympäristössä lääkärien ja sairaanhoitajien suojelemiseksi hengityselinsairauksille altistumiselta. Nämä maskit suojaavat vain, jos niitä käytetään oikein. Ne vaativat erityistä testausta, jotta varmistetaan niiden asettuminen tiiviisti kasvoja vasten niin, ettei ilma vuoda sivuilta, mikä kumoaisi maskin tarkoituksen. Maskeja käyttävien ihmisten on myös suoritettava erityisiä toimenpiteitä poistaessaan maskia varmistaakseen, että he eivät saastuta itseään maskin suodattamilla viruspartikkeleilla. Jos et käytä tai riisu maskia oikein tai laitat sen taskuusi ja käytät sitä myöhemmin uudelleen, parhaastakaan maskista ei ole hyötyä.”

Vierailija
20/21 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä, enkä hyväksy näitä kyttäämisiä ja vainoja koska maskista ei ole hyötyä.

https://tekniikanmaailma.fi/miksi-hengityssuojasta-ei-ole-oikeasti-hyot…

” Vaikka ihmiset ovat siirtyneet hengityssuojaimiin suojautuakseen COVID-19:ltä, nämä suojaimet tarjoavat usein käyttäjälle vain väärän turvallisuuden tunteen. Hengityssuojaimet, joita oli saatavilla laajalti apteekeissa, tavarataloissa ja sisustusliikkeissä, kunnes huolestunut kansa osti ne kaikki, suodattavat hyvin pölyä ja muita suuria hiukkasia. Ongelma on, että hiukkaset, jotka kantavat COVID-19-sairautta aiheuttavaa virusta, ovat pieniä ja liikkuvat helposti suoraan hengityssuojainten ja leikkausmaskien läpi. Jos käytät niitä sairaana, nämä hengityssuojaimet voivat suojata muita ihmisiä jonkin verran aivan kuin yskisit nenäliinaan, mutta ne eivät juurikaan suojele sinua muilta sairailta.

N95-hengityssuojaimia, jotka suodattavat pois 95 prosenttia pienistä, viruksia sisältävistä hiukkasista, käytetään terveydenhuoltoympäristössä lääkärien ja sairaanhoitajien suojelemiseksi hengityselinsairauksille altistumiselta. Nämä maskit suojaavat vain, jos niitä käytetään oikein. Ne vaativat erityistä testausta, jotta varmistetaan niiden asettuminen tiiviisti kasvoja vasten niin, ettei ilma vuoda sivuilta, mikä kumoaisi maskin tarkoituksen. Maskeja käyttävien ihmisten on myös suoritettava erityisiä toimenpiteitä poistaessaan maskia varmistaakseen, että he eivät saastuta itseään maskin suodattamilla viruspartikkeleilla. Jos et käytä tai riisu maskia oikein tai laitat sen taskuusi ja käytät sitä myöhemmin uudelleen, parhaastakaan maskista ei ole hyötyä.”

Luepa tutkimuksia monesta eri näkökulmasta. Yksi tutkimus sanoo, ettei ole hyötyä, ja toinen sanoo, että hyöty on kiistaton.

Lopputuloksena voimma todeta, että puoliväli lienee totuus: maski suojaa, vaikkakaan ei sataprosenttisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi