Mitä teet jos sulla todetaan Alzheimer?
Kommentit (25)
Pyrin parhaani mukaan unohtamaan sen.
Aha. Enpä tiedä mitä tekisin. Koska, siinä vaiheessa muistissa on jo häiriöitä, ja jos ei ole omaisia, niin mitäpä tässä tekis... Täytyy yrittää sitten muistaa tehdä hoitotestamentti... No, ei huolta, sillä mulla ei tule olemaan rahaa lääkärikäynteihin, joten ei se lääkäri mun Alzheimeria tule toteamaan.
Kun asialle ei mitään mahda, tulokulma vois olla perseilyn "Vapaudut vankilasta" -kortti.
Alkaisin tekemään kuolinsiivousta. Jättäisin mahdollisimman vähän tavaraa. En aio mennä palvelutaloon tms. Joten pitäisi päättää missä vaiheessa lopetan elämisen.
Järjestän omaisuuteni myynnin/lahjoituksen ennen kuin joudun hoitoon tai minut todetaan oikeustoimikelvottomaksi. (Koska ei mene sukulaisille vaan eräälle yhdistykselle)
Unohtaisin asian saman tien, joten miksi kysyt?
Toivottavasti pääsisin saman tien sairaseläkkeelle. Perintö, ym. asiat ovat jo nyt kunnossa. Muuttaisin etelään ja nauttisin elämästäni sen aikaa, kun polla vielä jotakuinkin toimisi. Sitten vaimo varmaan katsoisi kotona vähän aikaa perään ja kun ei enää jaksaisi, passittaisi hoitokotiin. Sitten horisisin omiani ja yrittäisin karkailla, niin kuin ukkivainaani.
Omatoimieutanasian. Todellakin. Olen katsellut oman vanhempani matkaa tuon vieheliäisen kumppanin kanssa, ja minä en lähde hoitokotiin paskomaan alleni. Lääkkeet ovat lähinnä vitsi.
Kaikille ei tule se. Yhdellä henkilöllä oli, jolla oli suvussa sitä. Mutta osalla voi olla muu neurologia, kohtaus, toksiset aineet (vai lääkehaitta) tai dementia tullut vaikka kolarin ja tärskyjen jälkeen. Ihmisiä kannattaa siis kohdella hyvin, koskaan ei tiedä onko joku sekava neurologian vuoksi.
Toivottavasti järki pelaisi vielä sen verran, että saisi tärkeät asiat järjestykseen ja sitten metodilla tai toisella Hyvää Yötä.
Omatoiminen eutanasia, ehdottomasti. Ajoitus vain jää mysteeriksi. Tietyn pisteen jälkeen ei enää edes ymmärrä omaa parastaan, eikä hyvälaatuista elämää heti alkuun haluaisi hukata.
Otan mukaani makuupussin ja tonkan viiniä ja menen talviseen metsään juomaan itseni ikiuneen. Kukaan ei jää kaipaamaan, koska kukaan ei enää tunne minua. Hoitolaitoksessa en aio päättää päiviäni.
Mitä enemmän otit koronapiikkejä sitä enemmän saat alzheimereita.
Mielummin saisin alzheimerin kuin vaikka als:in. Mielummin olisin hyväjalkainen höppänä kuin liikuntakyvytön ja täysissä järjissäni. Moni ilmeisesti toivoisi toisin päin.
Vierailija kirjoitti:
Mielummin saisin alzheimerin kuin vaikka als:in. Mielummin olisin hyväjalkainen höppänä kuin liikuntakyvytön ja täysissä järjissäni. Moni ilmeisesti toivoisi toisin päin.
Alzheimer ei ole höppänyyttä.
Eiköhän se lääkäri kerro mitä tapahtuu. Sitten kertoisin miehelleni.