Onko tälläisessa tilanteessa ok toivottaa hyvää nimipäivää?
Olin pari päivää sitten kaupassa ostoksilla ja kun menin kassalle, huomasin mua palvelleen myyjän paidassa olevasta kortista että hänellä on sama nimi kuin eräällä ystävälläni ja heillä oli kyseisenä päivänä nimipäivä. Mietin hetken että sanonko hänelle nimipäiväonnittelut, mutten uskaltanut kun en ollut varma että miten myyjä reagoisi.
Mitä te palstalaiset olette mieltä? Onko tuollaisessa tilanteessa ok sanoa asiakaspalvelijalle nimipäiväonnittelut vai voiku joku kokea sen erikoisena?
Kommentit (14)
Suomalaisessa kalenterissa ei ole Mohamedin tai Ibrahimin nimipäivää. Harmi!
Setämies ja nuori kassaneiti. Joo ei.
Itse voisin kuvitella sanovani nimipäiväonnittelut tutulle myyjälle, jonka kanssa olisin ennenkin esim. vaihtanut kuulumisia. Täysin tuntemattomalle myyjälle en itse ehkä sanoisi, mutta tämä vain mun mielipide.
Siinä nimilapussa lukeva nimi ei ole sen myyjän oikea nimi.
Vierailija kirjoitti:
Setämies ja nuori kassaneiti. Joo ei.
Et voi tietää ap:n ja myyjän sukupuolta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vaan on sen myyjän oikea nimi. Eihän nyt etunimi mikään valtionsalaisuus ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vaan on sen myyjän oikea nimi. Eihän nyt etunimi mikään valtionsalaisuus ole.
Saat pitää luulosi.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole, niin lienee tottunut siihen, että kutsutaan Mirkuksi, vaikka on oikeasti Henrietta. Ihan hyvin voi onnitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva myyjä käyttää oikeaa kutsumanimeään nimeään nimilapussa, lapussa saattaa olla toinen nimi tai sitten täysin keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisessa kalenterissa ei ole Mohamedin tai Ibrahimin nimipäivää. Harmi!
Ei ole minunkaan nimeä, vaikka meitä taitaa olla noin 5000 vielä elossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva myyjä käyttää oikeaa kutsumanimeään nimeään nimilapussa, lapussa saattaa olla toinen nimi tai sitten täysin keksitty.
Kyllä ei minulta ole kysytty minkä nimen keksin nimi lappuun, vaan valmiina ne on annettu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde tälle?
Vierailija kirjoitti:
Itse voisin kuvitella sanovani nimipäiväonnittelut tutulle myyjälle, jonka kanssa olisin ennenkin esim. vaihtanut kuulumisia. Täysin tuntemattomalle myyjälle en itse ehkä sanoisi, mutta tämä vain mun mielipide.
Samaa mieltä tästä. Vaikka ajatus on kaunis, joku saattaa kokea sen erikoisena jos ihan tuntematon ihminen yllättäen onnittelee.
Tottakai voi.
Hänellähän on nimi esillä.
Itse jututan liki aina myyjiä ja hyvällä tuulella ollaan kaikki.