Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pulleaa tyttöäni nimiteltiin tänään uimakoulussa toisten lasten toimesta.

Vierailija
08.09.2013 |

Todella sääli, sillä uiminen on liikuntamuoto josta hän todella pitää, ettei nyt vaan kiinnostus siihenkin lopahtaisi. Muutenkin äidin sydäntä raasta tuollainen nimittely....

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonpa vaan, että ei tarvitse edes olla todellakaan lihava niin jo nimitellään paksuksi. Nimim. ala-asteella olin luokan läski, vaikka painoin vain pari kiloa enemmän kuin suosituimmat tytöt enkä todellakaan ollut lihava. Näin reilu kymmenen vuotta sitten sitä miettii, että miten kuvittelin 7-vuotiaana jo olevani lihava, vaikka olin ihan tavallinen pikkutyttö.

Vierailija
2/51 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutapa lapsen ruokavaliota. Vai tahallasiko lihotat..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamala!!! todella surullista! 

Vierailija
4/51 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä kertoa lapsellesi, että kaikilla lapsilla ei asiat ole kotona hyvin ja se valitettavasti ilmenee heidän käytöksestään. Vanhemmat ovat syypäitä lasten idioottimaiseen käytökseen

Vierailija
5/51 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti Nykänen on hyvä ''selkään puukottamisessa'' ja selkään puukottamisessa. Naisten hakkaamisessa, juomisessa ja mäkihypyssä.
Hei vaan

Vierailija
6/51 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoahan tuo asenne noille lapsille tulee. Huomaahan sen täälläkin palstalla miten joidenkin mielestä paino määrittelee ihmisarvon. Ei ole ihme jos lapset on ilkeitä, eivät kuitenkaan vedä vertoja vanhemmilleen.

Silti aika vakavan miettimisen paikka mielestäni sinulle äitinä, koska tuo tulee olemaan sitä todellisuutta jossa lapsesi joutuu elämään jos on pullea. Hän tarvitsee joko apua ruokavalioon ja liikuntaan tai apua helkkarin vahvaan itsetuntoon. Ympäristö ei muutu.

Vierailija
7/51 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoinkin, että aina löytyy syy nimitellä eikä kellään ole siihen varaa. Jos toistuu, otan yhteyttä opeihin, tämä juttu tapahtui siis pukkarissa.

Vierailija
8/51 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yritä tottua siihen, koska näin tulee olemaan tulevaisuudessakin joka paikassa. Lihottamalla lapsesi aiheutat hänelle fyysisten vahinkojen lisäksi myös sosiaalisen syrjäytymisen. 

En ikinä hyväksyisi, että lapseni nimittelisi pulleita lapsia, mutta halveksin myös suuresti vanhempia, jotka tekevät lapselleen sen, että hän joutuu olemaan katseiden ja pilkan kohteena. Lapsen pulleus ei ole normaalia ja se noteerataan, vaikka kuinka vanhemmat sen yrittäisivät kieltää. 

Vierailija
9/51 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 23:39"]

No yritä tottua siihen, koska näin tulee olemaan tulevaisuudessakin joka paikassa. Lihottamalla lapsesi aiheutat hänelle fyysisten vahinkojen lisäksi myös sosiaalisen syrjäytymisen. 

En ikinä hyväksyisi, että lapseni nimittelisi pulleita lapsia, mutta halveksin myös suuresti vanhempia, jotka tekevät lapselleen sen, että hän joutuu olemaan katseiden ja pilkan kohteena. Lapsen pulleus ei ole normaalia ja se noteerataan, vaikka kuinka vanhemmat sen yrittäisivät kieltää. 

[/quote]

Kuulepa, nytpä puhuit asiasta, josta et tiedä mitään. En jaksa nyt puhelimella kerrata koko meidän tarinaa, mutta lastamme EI OLE lihotettu. Etpä vaikuta kovin symppikseltä sinäkään, toivottavasti lapsesi eivät tosiaan omaksu asennetasi.

Vierailija
10/51 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku sanoi "ympäristö ei muutu". Lapsen lihavuus ei muutu koskaan normaaliksi asiaksi, koska lihava lapsi ei pysty tekemään samaa kuin muut ja esimerkiksi rinnat pojalla ovat poikkeavan näköiset samoin kuin lihavan tyttölapsen ennenaikainen kehitys. Lihava lapsi tulee kärsimään lihavuudestaan aina. 

Vierailija
11/51 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan mikään "symppis". Oli lapsenne lihonut minkä asian takia vain, niin ongelma se silti on. Ratkaisevassa asemassa ei ole muut lapset, vaan se, miten saatte oman lapsenne ongelman ratkaistua. 

[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 23:42"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 23:39"]

[/quote]

Kuulepa, nytpä puhuit asiasta, josta et tiedä mitään. En jaksa nyt puhelimella kerrata koko meidän tarinaa, mutta lastamme EI OLE lihotettu. Etpä vaikuta kovin symppikseltä sinäkään, toivottavasti lapsesi eivät tosiaan omaksu asennetasi.

[/quote]

Vierailija
12/51 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai tulee asenne kotoa...no, sanoisin, että suurin osa lapsista on julmia peesaajia. Minua kiusattiin lapsena todella pahasti ja siihen kiusaamiseen kyllä osallistuivat valtaosin ns. hyvien perheiden lapset, koska eivät halunneet erottua joukosta ja joutua vuorostaan kiusatuiksi. Eli tiedän kyllä, mistä puhun kun sanon, että kyse ei ole kotioloista! Sen tosin uskon, että kotikasvatuksella voidaan vaikuttaa siihen, etteivät jotkut harvat lapset mene mukaan kiusaamiseen, mutta on turha väittää, etteivät ns. normaalit lapset kiusaisi. Minun muistikuvissani ne hyvien perheiden lapset olivat kaikkein pahimpia kiusaajia - ne, joiden kotioloissa oli oikeita ongelmia, tuntuivat useammin tajuavan jotain elämän realiteeteista eivätkä osallistuneet kiusaamiseen niin paljon. Erityisen "normaalit" lapset taas tuntuvat kärsivän järjettömän paljon erilaisuuden pelosta, mikä heijastuu heidän käytökseensä muita kohtaan.

Vierailija
13/51 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma se tosiaan on, eikä vähiten lapsen terveyden kannalta. Tämän asian kanssa on painiskeltu jo kolmisen vuotta. -ap

Vierailija
14/51 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanompa vaan että liikunta vois olla ihan hyvä, ja terveellinen ruoka. Haluat varmaan, että tyttäresi tämänhetkinen pulleus tulee yllätyksenä vävyehdokkaille 15 vuoden päästä?

Vierailija
15/51 |
08.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 23:46"]

Vai tulee asenne kotoa...no, sanoisin, että suurin osa lapsista on julmia peesaajia. Minua kiusattiin lapsena todella pahasti ja siihen kiusaamiseen kyllä osallistuivat valtaosin ns. hyvien perheiden lapset, koska eivät halunneet erottua joukosta ja joutua vuorostaan kiusatuiksi. Eli tiedän kyllä, mistä puhun kun sanon, että kyse ei ole kotioloista! Sen tosin uskon, että kotikasvatuksella voidaan vaikuttaa siihen, etteivät jotkut harvat lapset mene mukaan kiusaamiseen, mutta on turha väittää, etteivät ns. normaalit lapset kiusaisi. Minun muistikuvissani ne hyvien perheiden lapset olivat kaikkein pahimpia kiusaajia - ne, joiden kotioloissa oli oikeita ongelmia, tuntuivat useammin tajuavan jotain elämän realiteeteista eivätkä osallistuneet kiusaamiseen niin paljon. Erityisen "normaalit" lapset taas tuntuvat kärsivän järjettömän paljon erilaisuuden pelosta, mikä heijastuu heidän käytökseensä muita kohtaan.

[/quote]

Ai mutta sanoinko, että ns. hyvien perheiden lapset eivät kiusaa? Tämä palstahan on kansoitettu lähes yksin omaan hyvillä perheillä (ainakin jutuista päätellen), mutta ilkeämpää paikkaa saa hakea. Joku lähipubi vakioasiakkaineen on sata kertaa leppoisampi ja suvaitsevaisempi paikka kuin tämä hyvien perheiden äitien palsta.

Vierailija
16/51 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 13:44"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 13:28"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 12:30"]

Meillä lapsi kohta 3v ja ollut vauvasta lähtien pullukka. Minä ja mieheni ollaan laiheliineja, oma painoindeksi ollut koko aikuisiän 19. Lapsemme syö hyvin ja terveellisesti kotiruokaa, ikäisekseen siis hyvällä ruokahalulla. Annokset ovat lapsen annoksia, mutta siis syö enemmän kuin muutaman näykkäisyn. Lisäksi lapsi on innokas maistelemaan uusia makuja myös meidän vanhempien lautaselta joskus. Olemme käyneet vauvauinnissa 3kk iästä lähtien kerran viikossa. Lisäksi harrastaa taaperojumppaa kerran viikossa. Muutenkin leikkii paljon ulkona ja pomppii trampalla ym. Vatsa on kunnon pömppö. Olen kertonut huoleni lapsen painosta neuvolassa, mutta minua katsotaan oudosti, ikäänkuin tämän ikäinen pitäisi muka laittaa jo laihikselle. Taitavat pitää minua sairaalloisena painontarkkailijana. minua kuitenkin huolettaa tulevaisuus. Miten saamme katkaistua tämän lihomisen... Monesti sanottu, että kunhan lapsi kasvaa ja alkaa liikkua, solakoituu itsestään. No, eipä ole niin tapahtunut. Painoa nyt varmaan 16kg, plussakäyrällä menee. Slim-mallisia vaatteita ei voi pitää. Herkkuja ei saa mitenkään paljoa, mummulassa joskus täytekakkua ja kotona jätskiä pari kertaa viikossa. Lisäksi jos tulee vieraita kylään, saa ottaa esim. pari karnevaalikeksiä. Yleensä vieraiden lapset rohmuavat pöydästä paljon enemmän herkkuja. Neuvoja kuunteleisin mielelläni minäkin miten saataisiin tämä painokehitys aisoihin... Kiitti :)

Oikein mainitsit, että tykkää maistella vanhempien lautaselta? Onko niin, että kun lapsi on itse syönyt ja poistunut pöydästä, palaa napsimaan vanhempien lautaselta? ...jos on niin, kaikki napsiminen on ylimääräistä lapselle(ja aikuiselle). Sitten pitää opettaa, että kun on pöydästä poistuttu, ei siellä enää käydä napsimissa.

...yoghurtit, vanukkaat, mehut, voisiko niistä löytyä syy?

[/quote]

ei vaan ruokailun ollessa käynnissä, haluaa maistaa lautaseltani jotain, mitä olen jättänyt hänen lautaseltaan pois, esim. Fetaa, parsaa, punajuurisalaattia tms. Tai jotain hyvää pihviä. Tarkoitin tällä lähinnä, että lapsen suhtautuminen ruokaan on kaikin puolin utelias ja rohkea, ei paljoa nirsoile. Lapsen lautaselta löytyy usein perusmaut (perunaa, kurkku, tomaatti, porkkana, lihapulla, makaroni, kastike, tumma leipä, maito, margariini) ja me aikuiset saatamme syödä maustetumpaa ruokaa ja enemmän suolaisia lisukkeita.

[/quote]

Meillä lapset ovat 1-vuotiaasta alkaen syöneet aivan samaa ruokaa kuin aikuiset! Miksi lapsenne syö eri ruokaa? Nuorempi lapsistamme on nyt 2-vuotias ja en edes muista, milloin hän olisi saanut mitään erikoisannosta. Fetat, pihvit, juustot, jopa tuliset maut menee kyllä jo 3-vuotiaalla. Meillä ei toisten lautaselta maistella mitään.

Vierailija
17/51 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntaahan uintikin on. Joten ap:han yrittää saada lapselle liikuntaharrastusta.

Lasten asenteet todellakin tulevat kotoa, mutta kukaan ei kai ole väittänytkään, että hyvin toimeentulevat ihmiset olisivat kaikki fiksuja. Eli sieltä rikkaista perheistä tulee yhtä paljon, ellei enemmänkin kiusaavia lapsia kuin vähävaraisemmista tai "ongelmaperheistä".

Vierailija
18/51 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimiteltiin toimesta?

Vierailija
19/51 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja juttu AP. Ketään ei sovi nimitellä, ulkonäön, eikä muunkaan perusteella!

Olin eilen uimahallissa lapseni kanssa ja yllätyin nähdessäni uimakouluryhmän!

Melkein puolet ryhmästä "pullukoita". Kyllä pitää vanhempien mennä itseensä ja kokea vastuunsa lasten hyvinvoinnista, eikä antaa lasten "pyöristyä". Se vaan on vanhempien Velvollisuus!

Vierailija
20/51 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

16, mielestäni hoikkuus ja laihuus eivät ole itseisarvoja, joihin kaikkien tulisi pyrkiä. Meitä on monenlaisia, on pyöreitä ja laiheliineja. Minulle on aivan saman tekevää, millainen ihminen on ulkoisesti, tärkeintä on se, mitä heillä on korvien välissä. Pelkästään ulkokuoreen keskittyvät ovat mielestäni täydellisiä tyhjäpäisiä idiootteja. Oli ivaamisen kohteena sitten lapsi tai aikuinen. Anu Saagim on loistoesimerkki tästä. Hänelle ei ihmisen fiksuus merkitse mitään, kunhan vain on hänen silmissään kaunis.

Minä olin muuten tuonne noin 10-vuotiaaksi asti melkoisen pyöreä. Sitten alkoi nopea pituuskasvu ja ne kilot "sulivat" pois. Painoni ei noussut pitkään aikaan juurikaan, mutta ei liioin laskenutkaan. Tämä olkoon aloittajalle lohduksi, jospa hänen tyttärelleenkin kävisi samoin.

Ihmisen ulkomuodon arvosteleminen ei kuulu hyvään käytökseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi