Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antakaa vanhemmillenne rauha elää omaa elämäänsä

Vierailija
23.08.2020 |

Vanhemmilla on oikeus omaan elämään, aikuiset lapset ja heidän lapsensa eivät ole elämän sisältö.
Emme kaipaa alle kouluikäisiä yökylään tai mökille ja ulkomaanmatkoille kanssamme.
Meidän rahamme menevät meidän elämäämme ja harrastuksiimme.
On mukava tavata ja kyläillä, soitella ja vaihtaa kuulumisia ja harrastaa porukalla. Miniä ei oikein tätä ymmärrä, että nämä ovat meidän rajamme.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No katkaiskaa välit niihin lapsiin, sillähän siitä selviää.

Vierailija
2/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jättäiskun meidät rauhaan!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No katkaiskaa välit niihin lapsiin, sillähän siitä selviää.

Eihän tuossa sitä toivottu/sanottu. Kolahtiko.

Vierailija
4/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniä on poikasi ongelma ei sinun.

Vierailija
5/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan muistatte tuon kun vanhenette. Ei tarvitse soitella viemään kauppaan tai lääkäriin, kun ajokorttia ei enää ole.

Vierailija
6/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan samaa mieltä! Aikuiset lapset muuttuvat takaisin teineiksi. Makaavat sohvalla ja odottavat palvelua. Uskomatonta!

Vierailija
7/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minä minä minä

Vierailija
8/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihan päinvastoin, vanhemmat eivät oikein ymmärrä, että me lapset olemme aikuisia (lähes viisikymppisiä) , eikä ihan joka asiaan meidän elämässä tarvitsisi puuttua ;)

Vierailija
9/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö uskalla sanoa siitä hänelle vaan väniset palstalla tuntemattomille?

Vierailija
10/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret ikäluokat ovat kyllä itsekkäimpiä ikinä. Hoidattivat aikoinaan omat lapsensa omilla vanhemmillaan ja nyt eivät sitten omia lapsenlapsiaan viitsi hoitaa tai edes tavata. Ja se ruumiillinen kuritus mitä harrastivat. Ei siinä. Minä olen omaehtoisesti katkaissut välini tuollaisiin. Mutta sitten vastapainona, älkää sitten vanhoina rääkykö apua meiltä kelvottomilta lapsiltanne. Leikatkaa nurmikkonne ja kolatkaa lumenne itse. Itsekkyyden huippua on myös asua omakotitalossa jota ei jaksa eikä halua itse hoitaa, mutta siihen kyllä lapset sitten kelpaisivat avuksi. Juu ei.

Vierailija
11/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan muistatte tuon kun vanhenette. Ei tarvitse soitella viemään kauppaan tai lääkäriin, kun ajokorttia ei enää ole.

Monet asuvat satojen kilometrien päässä vanhemmistaan.

Vierailija
12/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tänne vingut? Moni kyllä kaipaa lapsenlapsia kylään ja vaikka matkoillekin mukaan, ei teidän mielipiteenne ole se ainoa oikea. Ja tuolla asenteella ei kyllä kelpaa odottaa paljon vanhuudenhoivaakaan sitten.

Vierailija
13/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule kun ne vanhemmat jättäisi rauhaan! Joka ikinen vapaapäivä pitäisi käydä kahvilla. Itse eläkeläinenhän ei liiku minnekään, mutta me pienten lasten vanhemmat joudetaan töiden, lastenhoidon ja kotitöiden ohella jatkuvasti kyläilemään. Ja kun ei ehditä, vedetään herneet nenään ja mökötetään ”onko sitä pyykkiä tosiaan pakko pestä”. On. Ja ikuinen suuttumuksen aihe jos vapaapäivä meneekin omassa harrastuksessa eikä juuri siksi ehdi nyt tuomaan lapsenlapsia näytille. ”Ei minullakaan mitään omaa elämää ollut kun lapset oli pieniä”. No eipä näytä olevan edelleenkään.

Vierailija
14/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallista pohdintaa anopinhaukkujien sijaan. Voitko AP jutella poikasi kanssa? Kyllä sinun on rajat vedettävä, jos miniä ei välitä.

Välit voi olla hyvät, vaikka olisi erillisyyttä ja toisen oman tilan ja ajan kunnioitusta.

Vierailija
15/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet asuvat satojen kilometrien päässä vanhemmistaan.

Toki. Syystä.

Vierailija
16/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provoilua!

Vierailija
17/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teppo kirjoitti:

Aivan samaa mieltä! Aikuiset lapset muuttuvat takaisin teineiksi. Makaavat sohvalla ja odottavat palvelua. Uskomatonta!

Tässä toimii seuraava tekniikka, muuta pienempään asuntoon, jossa ei voi vieraat yöpyä ja levitä vaatteita ym. tavaraa ympäriinsä. Näin esim. sohvalla ei voi istua. Ainoat istumapaikat ovat keittiön pöydän äärellä, jossa juomme pikakahvia pikavisittimme ajan. Äiti valittaa, kun emme käy 300 km päästä kuin harvoin ja viivymme vain 2 h.

Vierailija
18/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas mammat karheina kun luulevat että on isovanhempien velvollisuus ottaa lapsenlapset viikonloppukylään että pääsee dokaamaan kun on niin raskasta ettei lapsen kanssa ehdi edes kotitöitä tehdä XD

Vierailija
19/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provoilua!

Isovanhempia löytyy ihan joka lähtöön, kuten myös aikuisia lapsia, mimiöitä ja vävyjä.

Vierailija
20/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuret ikäluokat ovat kyllä itsekkäimpiä ikinä. Hoidattivat aikoinaan omat lapsensa omilla vanhemmillaan ja nyt eivät sitten omia lapsenlapsiaan viitsi hoitaa tai edes tavata. Ja se ruumiillinen kuritus mitä harrastivat. Ei siinä. Minä olen omaehtoisesti katkaissut välini tuollaisiin. Mutta sitten vastapainona, älkää sitten vanhoina rääkykö apua meiltä kelvottomilta lapsiltanne. Leikatkaa nurmikkonne ja kolatkaa lumenne itse. Itsekkyyden huippua on myös asua omakotitalossa jota ei jaksa eikä halua itse hoitaa, mutta siihen kyllä lapset sitten kelpaisivat avuksi. Juu ei.

Kyllä! Vanhuksen asumismuoto on sellainen, että tarvitsee jatkuvasti komppanian ilmaisia vihertyöntekijöitä ja mekaanikkoja ja ties mitä moniosaajia avukseen. Itse on järjestänyt itselleen työmaan, vähempi ja vaatimattomampi ei kelpaa.