Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antakaa vanhemmillenne rauha elää omaa elämäänsä

Vierailija
23.08.2020 |

Vanhemmilla on oikeus omaan elämään, aikuiset lapset ja heidän lapsensa eivät ole elämän sisältö.
Emme kaipaa alle kouluikäisiä yökylään tai mökille ja ulkomaanmatkoille kanssamme.
Meidän rahamme menevät meidän elämäämme ja harrastuksiimme.
On mukava tavata ja kyläillä, soitella ja vaihtaa kuulumisia ja harrastaa porukalla. Miniä ei oikein tätä ymmärrä, että nämä ovat meidän rajamme.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas mammat karheina kun luulevat että on isovanhempien velvollisuus ottaa lapsenlapset viikonloppukylään että pääsee dokaamaan kun on niin raskasta ettei lapsen kanssa ehdi edes kotitöitä tehdä XD

Iso osa aikuisista hoitaa lapsensa ihan itse.

Vierailija
22/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi poikasi ei hoida lapsiaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule kun ne vanhemmat jättäisi rauhaan! Joka ikinen vapaapäivä pitäisi käydä kahvilla. Itse eläkeläinenhän ei liiku minnekään, mutta me pienten lasten vanhemmat joudetaan töiden, lastenhoidon ja kotitöiden ohella jatkuvasti kyläilemään. Ja kun ei ehditä, vedetään herneet nenään ja mökötetään ”onko sitä pyykkiä tosiaan pakko pestä”. On. Ja ikuinen suuttumuksen aihe jos vapaapäivä meneekin omassa harrastuksessa eikä juuri siksi ehdi nyt tuomaan lapsenlapsia näytille. ”Ei minullakaan mitään omaa elämää ollut kun lapset oli pieniä”. No eipä näytä olevan edelleenkään.

Tämä. Meillä aikoinaan anoppi natisi, että helpompi se on teidän tulla meille käymään (200 km) kuin meidän teille. He itse olivat silloin hyvätulosia terveitä eläkeläisiä, kun taas me jouduimme pakkaamaan auton täyteen lastentarvikkeita kyläilyä varten ja sitten olikin sielläpäässä naamat sitruunalla kun heidän asuntonsa tuli niin täyteen lastentavaraa. Sitten oli anopilla otsaa kitistä, että ristiäisetkin olisi niin paljon helpompaa järjestää heillä kuin meillä, hän siivoaisi ja leipoisi, meidän ei tarvitsisi kuin tulla valmiille. 

Vierailija
24/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuret ikäluokat ovat kyllä itsekkäimpiä ikinä. Hoidattivat aikoinaan omat lapsensa omilla vanhemmillaan ja nyt eivät sitten omia lapsenlapsiaan viitsi hoitaa tai edes tavata. Ja se ruumiillinen kuritus mitä harrastivat. Ei siinä. Minä olen omaehtoisesti katkaissut välini tuollaisiin. Mutta sitten vastapainona, älkää sitten vanhoina rääkykö apua meiltä kelvottomilta lapsiltanne. Leikatkaa nurmikkonne ja kolatkaa lumenne itse. Itsekkyyden huippua on myös asua omakotitalossa jota ei jaksa eikä halua itse hoitaa, mutta siihen kyllä lapset sitten kelpaisivat avuksi. Juu ei.

Mun miehen pitäisi oman työnsä, perheensä ja kotinsa lisäksi jaksaa ja ehtiä huolehtimaan äitinsä talosta (asuu yksin), autosta ja mökistä. Kiitoksen sanaa ei kuulu ikinä, ainoastaan lisätehtäviä. Ja aikataulu on joka kerta heti, jos aiemmin ei ehdi. Ja ei, ei hoida meidän lapsia, ikinä.

Vierailija
25/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan muistatte tuon kun vanhenette. Ei tarvitse soitella viemään kauppaan tai lääkäriin, kun ajokorttia ei enää ole.

Monet asuvat satojen kilometrien päässä vanhemmistaan.

Hah, ihan kuin sillä olisi merkitystä. Ainahan lapsi voi ottaa vapaapäivän ja tulla viikonloppuisin leikkaamaan nurmikkoa.

Vierailija
26/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annoin isälleni rauhan omaan elämäänsä, kun sain tarpeekseni siitä sosiopaatista. Koittaa aina silloin tällöin kutsua johonkin kekkereihin että saa kulissin hyvästä ja välittävästä vanhemmasta muulle seurueelle. Minä en ole mikään näyttelijä, tai tarpeeseen kaapista kaivettava lelu, en mene. Ensimmäiset kekkerit mihin ilmaannun, on perinnönjako. Jos saan lapsia, niitä hän ei tule koskaan näkemään.

Vierailija
27/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuret ikäluokat ovat kyllä itsekkäimpiä ikinä. Hoidattivat aikoinaan omat lapsensa omilla vanhemmillaan ja nyt eivät sitten omia lapsenlapsiaan viitsi hoitaa tai edes tavata. Ja se ruumiillinen kuritus mitä harrastivat. Ei siinä. Minä olen omaehtoisesti katkaissut välini tuollaisiin. Mutta sitten vastapainona, älkää sitten vanhoina rääkykö apua meiltä kelvottomilta lapsiltanne. Leikatkaa nurmikkonne ja kolatkaa lumenne itse. Itsekkyyden huippua on myös asua omakotitalossa jota ei jaksa eikä halua itse hoitaa, mutta siihen kyllä lapset sitten kelpaisivat avuksi. Juu ei.

Suurten ikäluokkien ihmisistä suurin osa on jo kuollut, joten mitä ihmettä valitat? Ne on jo nyt vanhoja, joten mitä ihmettä sinä valitat?

Vierailija
28/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten ylipäätään hankkia lapsia?

Vierailija
29/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on surullisin perustelu ikinä: älkää sitten narisko apua. Voi hyvän tähden. Minulla on kaksi lasta, toinen on arkkitehti ja toinen insinööri. Molemmat ovat näin kauniisti ilmaistuna arjessaankin kädettömiä, saatika jossakin hoitotyössä - ei voi edes ajatella. Jos ja kun sairastun vanhetessani, haluan kyllä aivan varmasti ammattilaisen hoitamaan minua, ja tilata itse ne hoivapalveluni valiten 😳

Vierailija
30/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Vanhuksen asumismuoto on sellainen, että tarvitsee jatkuvasti komppanian ilmaisia vihertyöntekijöitä ja mekaanikkoja ja ties mitä moniosaajia avukseen. Itse on järjestänyt itselleen työmaan, vähempi ja vaatimattomampi ei kelpaa.

Minä en menisi auttamaan, mikäli huonot välit. Ostakoon apua tai asukoon viidakon keskellä risassa talossa.

Vierailija
31/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tänne vingut? Moni kyllä kaipaa lapsenlapsia kylään ja vaikka matkoillekin mukaan, ei teidän mielipiteenne ole se ainoa oikea. Ja tuolla asenteella ei kyllä kelpaa odottaa paljon vanhuudenhoivaakaan sitten.

Sinulla on huonot käytöstavat ja tunnevammainen asenne.

Rakkaus ei ole kauppatavara, vaihdon väline eikä arvon mitta.

Ja ihan oikeasti, aikuinen asettaa rajat ja toinen aikuinen hyväksyy ne. Sinähän putosit uhmaikään niin että paukahti.

Vierailija
32/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas mammat karheina kun luulevat että on isovanhempien velvollisuus ottaa lapsenlapset viikonloppukylään että pääsee dokaamaan kun on niin raskasta ettei lapsen kanssa ehdi edes kotitöitä tehdä XD

Ei ole velvollisuus, vaan haluavat lapsenlapset mukaansa reissuun jne. En käy dokaamassa ja kotitöitä kun ehdin tehdä, vaikka lapset ovat kotona. Ei kaikki ole luuserijuoppoja.

Vierailija
33/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse annoin isälleni rauhan omaan elämäänsä, kun sain tarpeekseni siitä sosiopaatista. Koittaa aina silloin tällöin kutsua johonkin kekkereihin että saa kulissin hyvästä ja välittävästä vanhemmasta muulle seurueelle. Minä en ole mikään näyttelijä, tai tarpeeseen kaapista kaivettava lelu, en mene. Ensimmäiset kekkerit mihin ilmaannun, on perinnönjako. Jos saan lapsia, niitä hän ei tule koskaan näkemään.

Amen. Toinen vanhemmistani on saanut olla 10 vuotta ihan omassa rauhassaan omien mielipuolisten kuvitelmiensa kanssa. Toinen on saanut viettää koko elämäni ajan aikaa kännikavereidensa kanssa. Ei ole tarvinnut viedä lapsia edes näytille isovanhemmille. Ovat seuransa valinneet.

Vierailija
34/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset tekivät jo 10 vuotta sitten erittäin selväksi, että he eivät aio jatkaa mökkielämää, joten olkaa hyvä, ymmärtäkää myydä se ajoissa pois. No ei myyty. Viime kesä oli ensimmäinen, kun teetettiin kaikki ulkotyöt mökkitalkkarilla, eli rahalla hankittiin niin polttopuut liiteriin kuin rännien putsaaminen. Ei ole pyydetty lapsia apuun ennen sitäkään, vaikka usein muistuttavat, että heitä on sitten turha pyytää.

Tänä kesänä se parjattu mökki alkoi kiinnostaa. Tuli soittoja, että tarvitaanko apua, voitaisiin lasten kanssa mennä laittamaan paikkoja kuntoon. Vastasimme, että kiitos, mutta asia hoidossa, ei ole avulle tarvetta. Sitten kyseltiin, tarvitaanko mökkivahtia, tuskin koko kesää siellä olemme. Taas vastasimme, että asia hoidossa, kameravalvonta. Sitten jo kysyttiin, että pääseekö lasten kanssa mökkilomalle, kun ulkomaille ei ole menemistä. Annoimme Lomarenkaan yhteystiedot.

Vierailija
35/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on surullisin perustelu ikinä: älkää sitten narisko apua. Voi hyvän tähden. Minulla on kaksi lasta, toinen on arkkitehti ja toinen insinööri. Molemmat ovat näin kauniisti ilmaistuna arjessaankin kädettömiä, saatika jossakin hoitotyössä - ei voi edes ajatella. Jos ja kun sairastun vanhetessani, haluan kyllä aivan varmasti ammattilaisen hoitamaan minua, ja tilata itse ne hoivapalveluni valiten 😳

Tämä! Samoin normaali ihminen hankkiutuu kuntonsa mukaan sopivaan asumismuotoon, tilaa tarvittaessa ruokansa _ruokapalavelusta_ jne. Sitä kutsutaan nykyajaksi. Kehitysmaissa lisäännytään turvaamaan vanhuuden päiviä, ei meillä.

Vierailija
36/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurten ikäluokkien ihmisistä suurin osa on jo kuollut, joten mitä ihmettä valitat? Ne on jo nyt vanhoja, joten mitä ihmettä sinä valitat?

Sulla taitaa olla laskupäässäkin jotain vikaa.

Vierailija
37/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset tekivät jo 10 vuotta sitten erittäin selväksi, että he eivät aio jatkaa mökkielämää, joten olkaa hyvä, ymmärtäkää myydä se ajoissa pois. No ei myyty. Viime kesä oli ensimmäinen, kun teetettiin kaikki ulkotyöt mökkitalkkarilla, eli rahalla hankittiin niin polttopuut liiteriin kuin rännien putsaaminen. Ei ole pyydetty lapsia apuun ennen sitäkään, vaikka usein muistuttavat, että heitä on sitten turha pyytää.

Tänä kesänä se parjattu mökki alkoi kiinnostaa. Tuli soittoja, että tarvitaanko apua, voitaisiin lasten kanssa mennä laittamaan paikkoja kuntoon. Vastasimme, että kiitos, mutta asia hoidossa, ei ole avulle tarvetta. Sitten kyseltiin, tarvitaanko mökkivahtia, tuskin koko kesää siellä olemme. Taas vastasimme, että asia hoidossa, kameravalvonta. Sitten jo kysyttiin, että pääseekö lasten kanssa mökkilomalle, kun ulkomaille ei ole menemistä. Annoimme Lomarenkaan yhteystiedot.

Kuulostat katkeralta. Olisi siis pitänyt - vastoin tahtoaan- hoitaa kuppaista mökkiänne?

Vierailija
38/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole.

Vierailija
39/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä tässä nyt tuosta ollutkaan kyse, ymmärrät kyllä itsekin. Mutta yritys se on asian päälaellekääntäminenkin.

Vierailija
40/62 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille taas lapset ja lapsenlapset aina kylään kun vaan suinkin jaksavat tulla! Ruoan laitan pöytään ja hyvät Järkkärit! Sauna on lämmitetty ja vierashuone pedattu! Harmi kun asuvat kauempana että eivät viikottain kerkeä tulemaan. On elämäni ihanin tähtihetki kun saan lapset ja lapsenlapset saman pöydän ääreen, mökilläkin on oma pikkumökki lapsille perheineen varattuna. Mielelläni tuen myös taloudellisesti lapsiani. Lapset ja lapsenlapset on parasta mitä voin kuvitella!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi