Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi uudet miestuttavat alkaa heti puhua vaimostaan minulle?

Vierailija
23.08.2020 |

Viime aikoina olen pannut merkille esim. työelämässä, että jos tapaan uuden miespuolisen henkilön, niin jo ensimmäisten minuuttien aikana tämä alkaa puhua vaimostaan tai ainakin mainitsee tämän jossain sivulauseessa. Tätä on tapahtunut niin usein, että mietin jo vainoharhaisena että se jotenkin johtuu minusta. Koska vastaavasti itselläni ei olisi tullut mieleenkään mainita miestäni siinä tilanteessa. Olen persoonana rauhallinen ja jopa ylikorrekti, joten en usko että se olisi mikään puolustusmekanismi päällekäyväksi koettua naista kohtaan. Ja kun tilanteet vielä ovat ihan normaaleja arkisia juttuja kuten töitä, harrastuksia tai opiskelua, eikä mitään villiä vapaa-aikaa.

Esimerkkinä se, että olen täydennyskoulutuksen tiimoilta työharjoitttelussa ja minulla on ollut kaksi eri miespuolista ohjaajaa. Kummankin kanssa on käynyt niin, että olemme tuskin ehtineet tervehtiä, esittäytyä ja istua alas niin kohta on tullut joku "vaimoni sitä ja tätä" -juttu. Ja siinä yhteydessä se vaan on tuntunut niin kummalliselta, että olen jäänyt sitä miettimään.

Kommentit (145)

Vierailija
101/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komppaan kolmosta. Mies ei haluaisi kiinnostua sinusta, mutta pitää sinua viehättävänä. Koettuaan sisäistä ristiriitaa, hän pyrkii korjaamaan tilanteen tuomalla vaimonsa keskusteluun. Eli käytännössä mies sanoo: ”olet seksikäs ja haluaisin panna sinua, mutta en aio niin tehdä sillä rakastan vaimoani”.

Uhhh... Jos vaimon mainitseminen tarkoittaa tuota, niin lasten mainitseminen tarkoittaa varmaan fantasiaa ainakin viikonlopun kestävästä seksilomasta... Täytyy varmaa esittäytyä ihan varmuuden vuoksi aina sinkkuna....

Vierailija
102/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tapahtuu tätä samaa. Joko puhutaan heti tyttöystävästä/vaimosta tai sitä ei koskaan mainita sanallakaan, vaikka olisi parisuhteessa. Ja joo olen kai ihan viehättävä. Mutta kummeksun tätä myös, itse en miestä usein mainitse olinpa sinkku tai parisuhteessa. Ehkä toisille naisille tulee miehestä/parisuhteesta höpöteltyä, jos sellaisessa on, ei tosin aina silloinkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pidemmälle keskustelua lukee, sen selvemmäksi käy, että syitä voi olla monia. Kupletin juoni on kuitenkin, että tavatulle naiselle on tarve kertoa heti kättelyssä, että vaimo on olemassa, ja kanssakäymisestä halutaan pitää ihastumisen tunteet kaukana.

Jep. Me kaikki naiset ymmärrämme tuon.

Ihmettelemme vain sitä, että miten itserakas miehen oikein pitää olla, jos hän luulee meidän yrittävän iskeä häntä, ellei hän tuo esikn vaimoaan?

Pitäisi ymmärtää, että koko potentiaalinen seksuaalinen kanssakäyminen esim minun ja jonkun random miehen kanssa on puhtaasti sen miehen päässä. Minulla ei sellainen ajatus edes juolahda mieleen 99,999% todennäköisyydellä. Siksi tuollaiset vaimo-kommentit miehiltä heti keskustelun alkajaisiksi tuntuvat creepyiltä.

Yhtä hyvin ne miehet voisivat sanoa suoraan, että fantasioin tässä parhaillaan sinun panemistasi, mutta en aio yrittää edistää sitä, koska minulla on vaimo.

Yäks.

Minua se maininta ei vaivaa ollenkaan. Sen tiedon jälkeen voi olla huolettomampaa jatkaa ystävällistä kanssakäymistä ilman että miehen tarvitsee kuvitella siitä jotain enempää. Ja sama toisinpäin. Itsellä ei ole puolisoa, joten asema on "turvattomampi" ja voi antaa aihetta väärinkäsityksille.

Vierailija
104/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen mies ajattelee heti parisuhdeasioita kun näkee uuden naisen, työpaikalla? Ei ole puhtaat jauhot pussissa.

Vierailija
105/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tapahtui tämä just. Aloitin uudessa työssä ja ihan objektiivisesti arvioituna olen sellainen hemaiseva sinkkunainen jota nyt lähestytään milloin missäkin.

Työkaverimies hakeutunut usein seuraani ja tullut tekemään samaa työtehtävää kanssani, toi aika pian ilmi että vaimo ja perhe löytyy. Tosin pidän tätä ihan normaalina keskusteluna? Ehkä hän pitää minua hyvänä kuuntelijana koska kertoi myös ongelmistaan. Yhdistäviä juttuja ja harrastuksia meillä on, mutta olisin todella yllättynyt mikäli syy vaimosta kertomiseen olisi jonkinlainen itsehillintä. Tai minun hillitseminen. Varmasti vaikutan flirtiltä koska olen todella tyytyväinen elämääni ja siksi kepeä, mutta se taas ei ole minun ongelmani jos joku kokee sen iskemisenä, kyllä minä nyt hyvänen aika aion jatkaa hymyilyä ja vitsailua enkä muuttaa itseäni yrmeäksi :)

Vierailija
106/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ap kuvittelee itsestään..

En kuvittele yhtään mitään. Olen törmännyt tällaiseen ilmiöön ja päätin kysyä onko muut huomanneet samaa. Oletko sinä?ap

Komppaan ap:ta sivusta, olen törmännyt samaan ilmiöön. Enää en viitsi yhdellekään miehelle edes mitään kohteliasta small talkiakaan yrittää, kun tuntuu, että miehet luulevat, että yritän pokata. Sehän se onkin juuri mielessä, kun esim. odotetaan eteisessä lapsia harrastuksesta ulos. Suuret on herroilla luulot itsestään.

Aaargh... Voisiko se olla niin, että vaimon mainitseminen keskustelussa ei aina tarkoita pokausyrityksen torppaamista? Jos ruuhkavuosina elämä pyörii akselilla koti-työ-ehkä satunnainen harrastus, niin noista kolmesta yhtymäkohta jonkun random naisen kanssa löytyy todenäköisimmin siitä vaimosta, siksi se on jos ei nyt luonteva, mutta todennäköinen small-talkin aihe.

Ja jos se nyt olisikin joskus harvoin vain tapa kertoa olevansa parisuhteessa, niin mitä sitten?

Vierailija
107/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
108/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen mies ajattelee heti parisuhdeasioita kun näkee uuden naisen, työpaikalla? Ei ole puhtaat jauhot pussissa.

Näinpä.

Vierailija
109/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä.

Tämän ketjun perusteella, millainen nainen kuvittelee jokaisen vaimonsa mainitsevan miehen ajattelevan parisuhdeasioita?

Vierailija
110/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen kun kerran pyysin yhtä miestä kahvipöydässä ojentamaan maidon, niin hän sanoi hädissään ”Mun vaimo juo kaurajuomaa!”

Okei, selvä 👍🏻

Vierailija
111/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä.

Tämän ketjun perusteella, millainen nainen kuvittelee jokaisen vaimonsa mainitsevan miehen ajattelevan parisuhdeasioita?

Vaimo on parisuhdeasia ja yksityisasia. Miten se liittyy työpaikkaan? Menet lääkärin vastaanotolle ja hän mainitsee heti kohta puolisonsa. Etkö ihmettelisi miksi? Pointti on se.

Vierailija
112/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä.

Vaimo on parisuhdeasia ja yksityisasia. Miten se liittyy työpaikkaan? Menet lääkärin vastaanotolle ja hän mainitsee heti kohta puolisonsa. Etkö ihmettelisi miksi? Pointti on se.

En. Ei ole ongelma jutella ihmisten kanssa niitä näitä. Hyvin monella on oletettavasti vaimo.

Vierailija
113/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä.

Kerro sinä, millainen mies mainitsee vsimonsa, vaikkei se liity mitenkään aiheeseen?

"Hei, olen täällä uusi työntekijä xx."

"Hei, olen yy, minulla on vaimo"

Vierailija
114/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä.

Kerro sinä, millainen mies mainitsee vsimonsa, vaikkei se liity mitenkään aiheeseen?

Toistaiseksi esimerkeissä sillä vaimolla on ollut jokin yhdistävä tekijä tämän vieraan naisen kanssa, joka elää ilmeisesti jotakin prinsessavaihetta, missä kaikki ovat justiinsa iskemässä. Ihmisillä on yleensä muuta mielessä työpaikalla kuin iskeminen, mainitsi vaimon tai ei.

Vierailija
115/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa naiset kaikille uusille miestuttavuuksille heti että teillä on taskussa turvahälytin siltä varalta että joku käy käsiksi. Mahtaisiko tuntua pahalta.

Vierailija
116/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä.

Toistaiseksi esimerkeissä sillä vaimolla on ollut jokin yhdistävä tekijä tämän vieraan naisen kanssa, joka elää ilmeisesti jotakin prinsessavaihetta, missä kaikki ovat justiinsa iskemässä. Ihmisillä on yleensä muuta mielessä työpaikalla kuin iskeminen, mainitsi vaimon tai ei.

Toli työpaikkojen kulttuureissa on eroja. Oman työurani olen tehnyt sairaalassa, siellä vaimon olemassaolo tai mainitseminen ei ole mikään pitkälle menevän tulkinnan arvoinen yksityisasia. Eikä sellaiseen olisi aikaakaan, mutta silloin kun on, olisi se normaalimmasta päästä keskusteluita. Kaikenlaista tulee puhuttua ihmisten kanssa ihan ajankuluksi, ilman piilomerkityksiä. Jos joku haluaa kertoa vaimostaan, fine by me. Rakkaus on ihana asia.

Vierailija
117/145 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, mutta tajusin juuri, että minäkin mainitsen aika nopeasti miehestäni. Kyse ei kuitenkaan ole siitä, että pelkäisin keskustelukumppanin iskevän minua, vaan se on jonkinlainen taustakartoitus, jonka lienee tarkoitus nykyisessä maailmassa, jossa mikään ihmissuhdeasia ei ole itsestään selvyys (tai ainakaan mulle ei ole) antaa pieni kuva siitä, minkälainen olen. Siis tämmöinen normitavisheteronainen, joka elää taviselämää. Tälläisellä on kuitenkin, ikävä kyllä, vielä nykyään merkitystä. Ei toki pitäisi olla, mutta kun on.

Tosin mainitsen asiasta molemmille sukupuolille, en vain miehille.

Mutta voisin olettaa, että jokin tälläinen voi olla miesten ajatuksien takana.

Vierailija
118/145 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä, ymmärrän täysin että kun ihmiset tapaavat ja tutustuvat niin vähitellen siinä nousevat luontevasti esiin myös perhe ja muut henkilökohtaisemmat asiat. Mutta minua kummastutti siis enemmän se nopeus jolla vaimot otettiin keskusteluun. Lähtökohtaisesti kun aikuinen ihminen on töissä ja opiskelemassa omana itsenäisenä yksilönään ja tarkoitus on pääosin keskittyä hoitamaan viralliset asiat. Nyt homma meni suurin piirtein näin:

-Moi, olen Maija Meikäläinen, oletko sä Matti?

-Joo, olen, mukava tavata. *Nyökyttelyä ja kohteliasta hymyilyä*

-Istutaanko tuonne?

-Joo, istutaan vaan.

-Mun vaimo muuten on myös miettinyt jatko-opintoja.

-Ahaa, ok, sehän on kiva.

Eli vaimo pomppaa esiin ensimmäisellä minuutilla. Ja siksipä aloin miettimään että olenko jotenkin munahaukan oloinen, koska mielestäni en todellakaan ole. Ap

Itselläni on tapahtunut tätä aivan samaa vuosikausia. Kaiken lisäksi olen vielä lesbo, eli en ole kiinnostunut näistä miehistä siinä mielessä. Itse olen kuitenkin tulkinnut asian niin, että kiinnostukseni jotain puheenaolevaa asiaa kohtaan usein tulkitaan kiinnostukseksi miestä itseään kohtaan, jolloin he tuovat esille vaimonsa tai tyttöystävänsä ikäänkuin toppuutellakseen kiinnostustani heihin.

Tämä johtuu siitä, että miehet itse eivät ole ystävällisiä sellaisia naisia kohtaan, josta he eivät ole kiinnostuneita. He eivät kaiken kaikkiaan käsitä, että nainen voi olla vilpittömän ystävällinen ja kiinnostunut ihmisestä ilman taka-ajatuksia.

Vierailija
119/145 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös tarkoittaa että mies ei pidä sinua fyysisesti kiinnostavana. Hän voi ajatella ettei halua sinulle tulevan paha mieli siitä ettei flirttaile kanssasi. Mainitsemalla vaimon hän saa tekosyyn olla kanssasi ilman flirttailua. Hän toivoo ettet edes aloittaisi flirttiä. Tietysti sinulle se on itsestäänselvää ettei työasioihin kuulu flirttailu. Mutta mies voi ajatella täysin eritavalla.

Vierailija
120/145 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He kokee sinut viehättävänä joten alkavat heti puhua puolisostaan vähän niin kuin muistuttaakseen itseäänkin että ovat muuten parisuhteessa.

Tämä onkin ihana vastaus. minulla oli nuorena sinkkuna kokemus, että jos juttelin vieraan miehen kanssa jostain ilman mitään iskemisajatuksia, niin se vaimo ilmestyi juttuun ihan kummallisesti. Ajattelin usein , että johtuiko se siitä, että kaveri luuli, että olin hänestä kiinnostunut. Mutta tietysti tämä vastaus on mieluisampi, olin ehkä vain viehättävä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi