Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi uudet miestuttavat alkaa heti puhua vaimostaan minulle?

Vierailija
23.08.2020 |

Viime aikoina olen pannut merkille esim. työelämässä, että jos tapaan uuden miespuolisen henkilön, niin jo ensimmäisten minuuttien aikana tämä alkaa puhua vaimostaan tai ainakin mainitsee tämän jossain sivulauseessa. Tätä on tapahtunut niin usein, että mietin jo vainoharhaisena että se jotenkin johtuu minusta. Koska vastaavasti itselläni ei olisi tullut mieleenkään mainita miestäni siinä tilanteessa. Olen persoonana rauhallinen ja jopa ylikorrekti, joten en usko että se olisi mikään puolustusmekanismi päällekäyväksi koettua naista kohtaan. Ja kun tilanteet vielä ovat ihan normaaleja arkisia juttuja kuten töitä, harrastuksia tai opiskelua, eikä mitään villiä vapaa-aikaa.

Esimerkkinä se, että olen täydennyskoulutuksen tiimoilta työharjoitttelussa ja minulla on ollut kaksi eri miespuolista ohjaajaa. Kummankin kanssa on käynyt niin, että olemme tuskin ehtineet tervehtiä, esittäytyä ja istua alas niin kohta on tullut joku "vaimoni sitä ja tätä" -juttu. Ja siinä yhteydessä se vaan on tuntunut niin kummalliselta, että olen jäänyt sitä miettimään.

Kommentit (145)

Vierailija
81/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle käy aivan samalla tavalla kuin ap:lle. Ja ikää mulla on 48 vuotta. 

Aina ensimmäisissä lauseissa vaimo / avovaimo / kihlattu nousee esille :D . Ja harvoin sopii mitenkään siihen aiheeseen tai tilanteeseen. Usein tulee myös lapset esille heti. 

minä: "Moi, mä olen Liisa, meidän piti jutella siitä vuosisopimuksesta tänään."

mies: "Moi, mä olen Juha, mennään vaikka tuohon neukkariin. Oijoi, mitenhän se vaimo kotona pärjää, kun meillä on siellä kolme tytärtäkin ja nyt hamsterilla on ripuli."

Siis tällaisia...

Musta on ihanaa, että ihmiset ovat inhimillisiä myös työpaikalla. Tuohan on smalltalkia, sillä välittömällä tavalla. Juttelen mielelläni toisten vaimoista ja tyttäristä ja hamstereiden ripuleistakin, jos osaan jotain niihin sanoa, ja olen sentään epäsosiaalinen introvertti. Pokauskuvitelmat erikseen, aviomies 2 pyysi aikanaan kahville työpäivän jälkeen.

Vierailija
82/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säteilet ympärillesi hyvin vahvaa seksuaalista energiaa. Keskustelukumppanisi haluavat muistuttaa itseään ja sinua, että vaimokin on olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me miehet olemme tottuneet siihen että jos menemme tekemään tuttavuutta jonkun naisen kanssa niin melko varmasti tämä nainen luulee meidän yrittävän pokata. Tällä palstallakin sen on saanut lukea monta kertaa että miehillä on aina taka-ajatuksia tai ns ketunhäntä kainalossa.

Kun roolit käännetään toisinpäin niin ei se ihme jos jotkut miehet haluavat mainita vaimoistaan jossain sivulauseessa. Itse olen luottanut siihen että nainen kyllä huomaa sormuksen sormessani, ei siinä tarvitse vaimosta erikseen mainita.

Sä voit ap tulkita asian myös niin että juttukumppanisi pitää sinua vastenmielisenä ja ikäänkuin varmistaa ettet yritä mitään tuolla vaimon maininnalla.

Juuri näin. Oma status ilmaistaan mahdollisimman ajoissa ettei tule pokaamisluuloja kun ne on myös naiset jotka monesti tulkitsevat ystävällisyyden joksikin muuksi. Minulle on käynyt juuri näin, sosiaalisena juttelen mielelläni ja etenkin kun ei ole yrittämässä iskeä eikä jutut mene navan alle onkin alkanut juttukumppanin kiinnostus heräämään. Jos ei ole alkuun maininnut parisuhteestaan niin myöhemmin jossain vaiheessa kun juttu on luistanut se onkin paljon vaikeampi ottaa esiin luontevasti. Siinä kohtaa kun asiasta mainitsee niin toinen loukkaantuu että luuletko että minä jotain yritin jne ja se keskustelu lopahti siihen.

Vierailija
84/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt aina ihan noin ole. Paljon miesten kanssa töitä tehneenä, useampi tykkää nauttia siitä tilanteesta että on pientä "peliä" jos on viehättävä nainen.

Ei niiden heti tarvi sitä itselleen muistuttaa että vaimo on.

Enemmän uskon että tekevät sen vakuutellakseen vastapuolta.

Jos ap on rauhallinen ja ehkä vähäpuheinen, rikkovat sillä jään. Että no worries, en yritä iskeä sua.

Sitten on niitä jotka puhuu puolisostaan aina.

Kun se vaan kuuluu niin tiiviisti siihen omaan elämään.

Tämä on kyllä kaapissa olevana homona ärsyttävä ja vaivaanuttava asia. Nuo ihmiset tuppaa muiltakin kysellä näiden parisuhteista. Lukuisia kertoja minulta tämäntyylisten ihmisten toimesta kysytty että "onkos sinulla tyttöystävää/vaimoa?" johon tietenkin vastaan olevani yksineläjä. Juttu jatkuu "aa okei no kyllä noin nuorena on vielä aikaa löytää se oikea :)". Nämä ei myöskään tee mitään itse vaan kaikki tehdään kumppanin kanssa "eilen marjukan kanssa käytiin uudessa ravintolassa ja oli muuten todella hyvää ruokaa siellä!". Näillä se parisuhde on jostain syystä liikaa läsnä elämässä siis eivät välttämättä tee mitään yksin. Ovat kasvaneet toisiinsa kiinni. 

Vierailija
85/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pidemmälle keskustelua lukee, sen selvemmäksi käy, että syitä voi olla monia. Kupletin juoni on kuitenkin, että tavatulle naiselle on tarve kertoa heti kättelyssä, että vaimo on olemassa, ja kanssakäymisestä halutaan pitää ihastumisen tunteet kaukana.

Vierailija
86/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt aina ihan noin ole. Paljon miesten kanssa töitä tehneenä, useampi tykkää nauttia siitä tilanteesta että on pientä "peliä" jos on viehättävä nainen.

Jos ap on rauhallinen ja ehkä vähäpuheinen, rikkovat sillä jään. Että no worries, en yritä iskeä sua.

Tämä on kyllä kaapissa olevana homona ärsyttävä ja vaivaanuttava asia. Nuo ihmiset tuppaa muiltakin kysellä näiden parisuhteista. Lukuisia kertoja minulta tämäntyylisten ihmisten toimesta kysytty että "onkos sinulla tyttöystävää/vaimoa?" johon tietenkin vastaan olevani yksineläjä. Juttu jatkuu "aa okei no kyllä noin nuorena on vielä aikaa löytää se oikea :)". Nämä ei myöskään tee mitään itse vaan kaikki tehdään kumppanin kanssa "eilen marjukan kanssa käytiin uudessa ravintolassa ja oli muuten todella hyvää ruokaa siellä!". Näillä se parisuhde on jostain syystä liikaa läsnä elämässä siis eivät välttämättä tee mitään yksin. Ovat kasvaneet toisiinsa kiinni. 

Musta on ihan normaalia käydä ravintolassa kumppanin kanssa, jos on parisuhteessa. Ei se tarkoita sitä, ettei tee mitään yksin, ne yksin tehtävät jutut eivät vaan tule kanssasi puheeksi. Tarkoitan esim. harrastuksia, en masturbointia. Toivottavasti muuten pääset kaapista, on hyvä saada olla vapaasti oma itsensä.

Vierailija
87/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut on tulkittu niin monta kertaa väärin, että oon itekin ruvennut tietyissä tilanteissa sanomaan jotain kautta, että mulla on mies. Mutta en mä ehkä heti ensikeskustelussa töissä sitä tekisi.

Vierailija
88/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on ihan normaalia käydä ravintolassa kumppanin kanssa, jos on parisuhteessa. Ei se tarkoita sitä, ettei tee mitään yksin, ne yksin tehtävät jutut eivät vaan tule kanssasi puheeksi. Tarkoitan esim. harrastuksia, en masturbointia. Toivottavasti muuten pääset kaapista, on hyvä saada olla vapaasti oma itsensä.

Toi ravintola nyt oli vaan tollanen tökerö esimerkki. Tuntuu, että pätee kaikkeen tekemisiin tuo kumppanin kanssa tekeminen. Monilla ei edes ole mitään harrastuksia enää. Itse tykkään harrastella ja joskus saa kuulla sitä, että "minäkin harrastin tuota ennen, mutta ei nyt parisuhteessa pysty ja tyttöystävä ei anna saati suostu lähtemään mukaan". Nyt aloin pohtia, että paistaakohan musta homous ja ne sen takia mainitsee parisuhteen tyttöystävän/vaimon kanssa etten vaan kuvittele mitään? Toisaalta lähes jok'ikinen nainenkin mainitsee miehensä. 

Vierailija
89/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

salijäsenyyteen sisältyy oikeus treenata yhteistyökumppanien saleilla. menin sellaiseen, jossa on miesohjaaja. tämä ohjaaja sitten tokaisi tunnin lopuksi hankkineensa viime viikolla uuden hierontapöydän ja on kyllä ihana päästä vaimon hierottavaksi pian. en kiinnittänyt tähän sen kummempaa huomiota, enkä ole koko tunnin aikana vaihtanut sanaakaan paitsi tietysti perus moit tunnin alussa. menin saman ohjaajan tunnille 8 kk myöhemmin, kun vakiosalin tunnit eivät sopineet sillä viikolla. taas tunnin lopuksi maininta uuden hierontapöydän saapumisesta ja vaimon hierontataidoista, vaikka en ole puheyhteydesä koko henkilöön. teki mieli karjaista, etten ole iskemässä. tulin niin surulliseksi, kun ajatteli minun olevan kodinrikkoja  :\

Vierailija
90/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle käy aivan samalla tavalla kuin ap:lle. Ja ikää mulla on 48 vuotta. 

Aina ensimmäisissä lauseissa vaimo / avovaimo / kihlattu nousee esille :D . Ja harvoin sopii mitenkään siihen aiheeseen tai tilanteeseen. Usein tulee myös lapset esille heti. 

minä: "Moi, mä olen Liisa, meidän piti jutella siitä vuosisopimuksesta tänään."

mies: "Moi, mä olen Juha, mennään vaikka tuohon neukkariin. Oijoi, mitenhän se vaimo kotona pärjää, kun meillä on siellä kolme tytärtäkin ja nyt hamsterilla on ripuli."

Siis tällaisia...

Näin juuri.

Olisi jäätä rikkoakseen sanonut vaikka parkkipaikan hankalasta saatavuudesta tai mukavista toimitiloista tai hyvästä sijainnista jotka jollain tavalla kiteytyy käsiteltävään asiaan.

Vierailija
91/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä, ymmärrän täysin että kun ihmiset tapaavat ja tutustuvat niin vähitellen siinä nousevat luontevasti esiin myös perhe ja muut henkilökohtaisemmat asiat. Mutta minua kummastutti siis enemmän se nopeus jolla vaimot otettiin keskusteluun. Lähtökohtaisesti kun aikuinen ihminen on töissä ja opiskelemassa omana itsenäisenä yksilönään ja tarkoitus on pääosin keskittyä hoitamaan viralliset asiat. Nyt homma meni suurin piirtein näin:

-Moi, olen Maija Meikäläinen, oletko sä Matti?

-Joo, olen, mukava tavata. *Nyökyttelyä ja kohteliasta hymyilyä*

-Istutaanko tuonne?

-Joo, istutaan vaan.

-Mun vaimo muuten on myös miettinyt jatko-opintoja.

-Ahaa, ok, sehän on kiva.

Eli vaimo pomppaa esiin ensimmäisellä minuutilla. Ja siksipä aloin miettimään että olenko jotenkin munahaukan oloinen, koska mielestäni en todellakaan ole. Ap

Sillä on ikävä vaimoaan ja istuisi mieluummin hänen kanssaan.

Vierailija
92/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on päinvastoin. Toimin miesvaltaisella alalla eikä juuri koskaan kukaan mainitse puolisoaan. Moni sitten kyllä kovasti yrittää iskeä, erityisesti, jos satutaan kohtaamaan ulkoelämässä. Yleensä puolisoista saa kuulla toisen työkaverin kautta, että "Niin, mites se Lissu muuten?" ja silloin hiljenee mies hyvin nopeasti tai vain vaivaannuttavasti yrittää vaihtaa puheenaihetta, kun kysyn "Ai sinulla on vaimokin/tyttöystäväkin? Jännä, kun ei ole tullut puhetta tässä viimeisen kuukauden aikana. "

Vierailija
93/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pidemmälle keskustelua lukee, sen selvemmäksi käy, että syitä voi olla monia. Kupletin juoni on kuitenkin, että tavatulle naiselle on tarve kertoa heti kättelyssä, että vaimo on olemassa, ja kanssakäymisestä halutaan pitää ihastumisen tunteet kaukana.

Jep. Me kaikki naiset ymmärrämme tuon.

Ihmettelemme vain sitä, että miten itserakas miehen oikein pitää olla, jos hän luulee meidän yrittävän iskeä häntä, ellei hän tuo esikn vaimoaan?

Pitäisi ymmärtää, että koko potentiaalinen seksuaalinen kanssakäyminen esim minun ja jonkun random miehen kanssa on puhtaasti sen miehen päässä. Minulla ei sellainen ajatus edes juolahda mieleen 99,999% todennäköisyydellä. Siksi tuollaiset vaimo-kommentit miehiltä heti keskustelun alkajaisiksi tuntuvat creepyiltä.

Yhtä hyvin ne miehet voisivat sanoa suoraan, että fantasioin tässä parhaillaan sinun panemistasi, mutta en aio yrittää edistää sitä, koska minulla on vaimo.

Yäks.

Vierailija
94/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin tehdään tuota. Olen joskus loukkaantunut koska tuntuu että sitä yksinäisyyttäni hierotaan naamaan kun olen sinkku. En ole yrittänyt iskeä noita miehiä. Tulee olo että mies ajattelee minun olevan kiinnostunut. Etten vaan alkaisi päällekäyväksi. Huoh.

Vierailija
95/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ehdi lukea muita vastauksia: Minulle tulee ensimmäisenä mieleen, että mies kokee käytöksesi jotenkin flirttailevana ja haluaa heti alkuun tehdä selväksi missä mennään.

Olen itse nainen ja joudun joskus töissä ohimennen mainitsemaan , että minulla on mies ja perhe, jos koen jonkun asiakkaan käyttäytyvän liian tuttavallisesti. Tätä tosin tapahtuu harvoin.

Vierailija
96/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekin tehdään tuota. Olen joskus loukkaantunut koska tuntuu että sitä yksinäisyyttäni hierotaan naamaan kun olen sinkku. En ole yrittänyt iskeä noita miehiä. Tulee olo että mies ajattelee minun olevan kiinnostunut. Etten vaan alkaisi päällekäyväksi. Huoh.

Niin ja tulee olo että HÄN ja VAIMONSA ovat parempia ja aikuisia (jos on samanikäinen) kun ovat parisuhteessa jne. kantavat vastuuta toisestakin, kun itse vasta etsin koko elämääni.

Vierailija
97/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ehdi lukea muita vastauksia: Minulle tulee ensimmäisenä mieleen, että mies kokee käytöksesi jotenkin flirttailevana ja haluaa heti alkuun tehdä selväksi missä mennään.

Olen itse nainen ja joudun joskus töissä ohimennen mainitsemaan , että minulla on mies ja perhe, jos koen jonkun asiakkaan käyttäytyvän liian tuttavallisesti. Tätä tosin tapahtuu harvoin.

Tämä on juuri se mitä olen pelännyt, ja siksi nuo tilanteet on saaneet vähän hämilleen. Itse kun on vain keskittynyt siihen vähän jännittäväänkin tilanteeseen että tässä on nyt uusi ihminen ja pitäisi aloittaa oppiminen ja huh ehdinpä ajoissa ja löysinpä oikean tyypin jne. ja viimeinen mieleen tuleva asia olisi flirttailu tai uuden tuttavuuden suhdestatus. Siksi se tuntuu aina niin oudolta ja kuten joku mainitsi niin loukkaavaltakin. Tai hämmentävältä vähintään. Ap

Vierailija
98/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi ravintola nyt oli vaan tollanen tökerö esimerkki. Tuntuu, että pätee kaikkeen tekemisiin tuo kumppanin kanssa tekeminen. Monilla ei edes ole mitään harrastuksia enää. Itse tykkään harrastella ja joskus saa kuulla sitä, että "minäkin harrastin tuota ennen, mutta ei nyt parisuhteessa pysty ja tyttöystävä ei anna saati suostu lähtemään mukaan". Nyt aloin pohtia, että paistaakohan musta homous ja ne sen takia mainitsee parisuhteen tyttöystävän/vaimon kanssa etten vaan kuvittele mitään? Toisaalta lähes jok'ikinen nainenkin mainitsee miehensä. 

Jep, siksi, koska hyvin suuri osa ajasta vietetään sen miehen (tai vaimon) kanssa. Ei se tarvitse sen kummempaa. Tietyssä elämänvaiheessa parisuhdettakin enemmän perhe-elämä tekee sen, että oma aika ja siten myös harrastukset ovat jonkin aikaa taka-alalla. Sen jo tehneenä, sen jälkeen on taas aikaa, mutta nyt taas ikä tekee sen, ettei ihmisiä ja kaverijuttuja oikein usein jaksa - ja se kumppani on paitsi paras kaveri, myös arjessa rinnalla, siis looginen seura melkein mihin tahansa. En kyllä millään keksi mitään harrastusta, mitä tyttöystävä ei antaisi tehdä, se vaikuttaa tekosyyltä tai kiertoilmaukselta sille, ettei ehdi, jaksa, ole varaa tai huvita.

Noin muuten, olisi melko kummallista kuvitella, että tuntemani lesbot yhtäkkiä viettelisivät minut, heteronaisen, ja että minun pitäisi siksi korostaa heterouttani mainitsemalla mieheni pussyblockina. :D Mutta ehkä se toimii miehellä eri tavalla.

Vierailija
99/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on yksi mies tehnyt noin, ihmettelin kun se asia ei sinänsä liittynyt keskusteluun. Juttelee ja hymyilee minulle oma-aloitteisesti joten ei pitäisi ainakaan luulla että minä yritän jotain.

Vierailija
100/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, vastatkaa nyt, miehet!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä