Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi uudet miestuttavat alkaa heti puhua vaimostaan minulle?

Vierailija
23.08.2020 |

Viime aikoina olen pannut merkille esim. työelämässä, että jos tapaan uuden miespuolisen henkilön, niin jo ensimmäisten minuuttien aikana tämä alkaa puhua vaimostaan tai ainakin mainitsee tämän jossain sivulauseessa. Tätä on tapahtunut niin usein, että mietin jo vainoharhaisena että se jotenkin johtuu minusta. Koska vastaavasti itselläni ei olisi tullut mieleenkään mainita miestäni siinä tilanteessa. Olen persoonana rauhallinen ja jopa ylikorrekti, joten en usko että se olisi mikään puolustusmekanismi päällekäyväksi koettua naista kohtaan. Ja kun tilanteet vielä ovat ihan normaaleja arkisia juttuja kuten töitä, harrastuksia tai opiskelua, eikä mitään villiä vapaa-aikaa.

Esimerkkinä se, että olen täydennyskoulutuksen tiimoilta työharjoitttelussa ja minulla on ollut kaksi eri miespuolista ohjaajaa. Kummankin kanssa on käynyt niin, että olemme tuskin ehtineet tervehtiä, esittäytyä ja istua alas niin kohta on tullut joku "vaimoni sitä ja tätä" -juttu. Ja siinä yhteydessä se vaan on tuntunut niin kummalliselta, että olen jäänyt sitä miettimään.

Kommentit (145)

Vierailija
61/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me miehet olemme tottuneet siihen että jos menemme tekemään tuttavuutta jonkun naisen kanssa niin melko varmasti tämä nainen luulee meidän yrittävän pokata. Tällä palstallakin sen on saanut lukea monta kertaa että miehillä on aina taka-ajatuksia tai ns ketunhäntä kainalossa.

Kun roolit käännetään toisinpäin niin ei se ihme jos jotkut miehet haluavat mainita vaimoistaan jossain sivulauseessa. Itse olen luottanut siihen että nainen kyllä huomaa sormuksen sormessani, ei siinä tarvitse vaimosta erikseen mainita.

Sä voit ap tulkita asian myös niin että juttukumppanisi pitää sinua vastenmielisenä ja ikäänkuin varmistaa ettet yritä mitään tuolla vaimon maininnalla.

Vierailija
62/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä, ymmärrän täysin että kun ihmiset tapaavat ja tutustuvat niin vähitellen siinä nousevat luontevasti esiin myös perhe ja muut henkilökohtaisemmat asiat. Mutta minua kummastutti siis enemmän se nopeus jolla vaimot otettiin keskusteluun. Lähtökohtaisesti kun aikuinen ihminen on töissä ja opiskelemassa omana itsenäisenä yksilönään ja tarkoitus on pääosin keskittyä hoitamaan viralliset asiat. Nyt homma meni suurin piirtein näin:

-Moi, olen Maija Meikäläinen, oletko sä Matti?

-Joo, olen, mukava tavata. *Nyökyttelyä ja kohteliasta hymyilyä*

-Istutaanko tuonne?

-Joo, istutaan vaan.

-Mun vaimo muuten on myös miettinyt jatko-opintoja.

-Ahaa, ok, sehän on kiva.

Eli vaimo pomppaa esiin ensimmäisellä minuutilla. Ja siksipä aloin miettimään että olenko jotenkin munahaukan oloinen, koska mielestäni en todellakaan ole. Ap

Tuossa keskustelussa Ap ehdottaa Matille yhdessä istumista (ja keskustelua), vaikka tapaa hänet ensi kertaa työpaikalla. Riittäisi, että tervehtii siinä seisten ja vaihtaa muutaman sanan, kun on kyse ensikohtaamisesta työpaikalla. Jos on kyse kahvihuoneesta, molemmat varmaan muutenkin menee istumaan kysymättäkin, jos ovat juuri kahvihuoneeseen tulleet ja voivat jutella, missä nyt sattuvat istumaan. Matti varmaan hämmentyy, miksi Ap pyytää istumaan kanssaan ja mainitsee vaimonsa ilmaistakseen, että ei ole vapaa.

Olimme siis sähköpostitse sopineet tapaamisen, koska kyseinen henkilö alkoi ohjaamaan minua opinnoissani. Molemmat tiesivät etukäteen että tarkoitus on istua alas käymään asioita läpi. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin selkeä juttu. Yleensä kaikki naiset luulee että olen eronnut, kun harrastan paljon ja pääsen lähtemään helposti. Totuus on se, että vaimon kanssa kumpikin harrastaa ja vuorotellaaan lasten hoidossa. Lapsetkin harrastaa ja saadaan mahtumaan hyvin kaikki viikolle ilman stressiä. Vaimo tulee väkisin puheeksi jos sovitaan harrastusaikatauluja, koska lastenhoito.

Vierailija
64/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä, ymmärrän täysin että kun ihmiset tapaavat ja tutustuvat niin vähitellen siinä nousevat luontevasti esiin myös perhe ja muut henkilökohtaisemmat asiat. Mutta minua kummastutti siis enemmän se nopeus jolla vaimot otettiin keskusteluun. Lähtökohtaisesti kun aikuinen ihminen on töissä ja opiskelemassa omana itsenäisenä yksilönään ja tarkoitus on pääosin keskittyä hoitamaan viralliset asiat. Nyt homma meni suurin piirtein näin:

-Istutaanko tuonne?

-Joo, istutaan vaan.

Eli vaimo pomppaa esiin ensimmäisellä minuutilla. Ja siksipä aloin miettimään että olenko jotenkin munahaukan oloinen, koska mielestäni en todellakaan ole. Ap

Rupea itse kommentoimaan jotain miesten vaimoista, ennen kuin miehet ehtivät, näin saat pasmat sekaisin kaikilt. Esim

Sinä: Päivää, olen Maija Meikäläinen

Mies: Päivä, Jesse Tuominen

Sinä: ole hyvä, istuudu. Tässä voi mennä hiukan aikaa, joten sinun lie paras ilmoittaa vaimolle, ettei odota tuntiin.

Mies: eh... niin... vaimo...( näpertää hermostuneena puhelinta)

Vierailija
65/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella miehellä on jäänyt takaraivoon se, että naiset luulee aina miehen tulevan pokaamaan. Vaimosta kertomalla voi viestiä sen, että ottaa vaan ihan rauhassa. Olen kuullut jälkeenpäin että olisin pilannut jotain, vaikka en ole kuin jutellut.

Vierailija
66/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Istutaanko tuonne?

-Joo, istutaan vaan.

Rupea itse kommentoimaan jotain miesten vaimoista, ennen kuin miehet ehtivät, näin saat pasmat sekaisin kaikilt. Esim

Sinä: ole hyvä, istuudu. Tässä voi mennä hiukan aikaa, joten sinun lie paras ilmoittaa vaimolle, ettei odota tuntiin.

Ja tuossa kohtaa mies miettisi: "hän siis yrittää saada selville onko minulla vaimoa. Apua!"

Vierailija
67/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämmöinen päinvastainen tarkpittaa?

Työssä yksi mies, joka on vilkuillut minua, juttelee toinen kollegan kanssa niitä näitä lähelläni ihan normaalilla äänellä. Sitten tuli puheeksi hänen perheensä ja vaimonsa, niin madalsi ääntään lähes kuiskaukseksi. Kuulin kyllä senkin, kertoi, millaista ruokaa vaimo oli tehnyt viikonloppuna. Sitten puhui taas normaalilla äänenvoimakkuudella muita asioita.

Vastaavaa tapahtuu usein. Pitääkö mun nyt tulkita, että se mies on kiinnostunut minusta, vai ei ole? Eli että jos olisi, hän tulisi puhumaan minulle vaimostaan harva se hetki? Vai että hän ei halua pilata mahiksiaan puhumalla vaimostaan? Minusta miehet ovat niitä epäloogisesti käyttäytyviä tyyppejä, joita on vaikea ymmärtää.

Ei ole. Ääni hiljenee ja madaltuu tunnelatauksen myötä. '

Oikeasti, vilkuilee? Oletteko 20?

Olemme viisikymppisiä. Sen ikäiset vilkuilevat myös, tulet huomaamaan, kun vanhenet...

Vierailija
68/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella miehellä on jäänyt takaraivoon se, että naiset luulee aina miehen tulevan pokaamaan. Vaimosta kertomalla voi viestiä sen, että ottaa vaan ihan rauhassa. Olen kuullut jälkeenpäin että olisin pilannut jotain, vaikka en ole kuin jutellut.

Näinhän moni näyttää luulevan.

Jos on vaikeaa olla nainen, niin ei se kyllä miehilläkään helppoa ole ei.

Vierailija
69/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Istutaanko tuonne?

-Joo, istutaan vaan.

Samalla tietysti avaat pitkät hiukset auki ja puseron ylänapin tai kaksi.

Vierailija
70/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se oletus on, että naista kiinnostaa enemmän sellaiset asiat kuin vaikka monet miehiset jutut? Sama on illanvietoissa. Miehet puhuu autoista ja muista menopeleistä tai taloremonteistaan. Oletus on että nainen ei yleensä jaksa sellaista kuunnella, joten sille vihjaa että käy tutustumassa noihin muihin naisiin, ellei hän ole jo itse niin älynnyt tehdä.

Vierailija
71/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Istutaanko tuonne?

-Joo, istutaan vaan.

Ja tuossa kohtaa mies miettisi: "hän siis yrittää saada selville onko minulla vaimoa. Apua!"

Parasta olisi jos heti perään kommentoisi että: Minun mies on poliisi, ja iltavuorossa, hän ei ehdi puhelintaan katsoa.

Vierailija
72/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon myös että olet seksikäs, mutta mies haluaa antaa selityksen miksi nössösti ei käy iskupuuhiin, koska vaimo.

Eli miehen yksi motiivi voisi olla säilyttää miehekäs minäkuvansa.

Näin voi ajatella vain nainen. Ei se naisten iskeminen nyt niin kivaa ole - paitsi joillekin panochadeille jotka kaataa naisia jatkuvasti ja tietää onnistuvansa siinä. Tavallinen mies, suhteessa ollessaan, on lähinnä helpottunut siitä ettei tarvii heti olla yrittämässä naista ja luultavasti vastaanottaa pakkeja.

Vierailija
73/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämmöinen päinvastainen tarkpittaa?

Työssä yksi mies, joka on vilkuillut minua, juttelee toinen kollegan kanssa niitä näitä lähelläni ihan normaalilla äänellä. Sitten tuli puheeksi hänen perheensä ja vaimonsa, niin madalsi ääntään lähes kuiskaukseksi. Kuulin kyllä senkin, kertoi, millaista ruokaa vaimo oli tehnyt viikonloppuna. Sitten puhui taas normaalilla äänenvoimakkuudella muita asioita.

Vastaavaa tapahtuu usein. Pitääkö mun nyt tulkita, että se mies on kiinnostunut minusta, vai ei ole? Eli että jos olisi, hän tulisi puhumaan minulle vaimostaan harva se hetki? Vai että hän ei halua pilata mahiksiaan puhumalla vaimostaan? Minusta miehet ovat niitä epäloogisesti käyttäytyviä tyyppejä, joita on vaikea ymmärtää.

Ei ole. Ääni hiljenee ja madaltuu tunnelatauksen myötä. '

Oikeasti, vilkuilee? Oletteko 20?

Olemme viisikymppisiä. Sen ikäiset vilkuilevat myös, tulet huomaamaan, kun vanhenet...

Joo, siihen on vielä 9 vuotta. En ole kiinnittänyt huomiota kenenkään vilkuiluihin enää vuosiin. Tulkoon juttelemaan, jos on asiaa.

Vierailija
74/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi muuten naisille, että miehet eivät puhu miesten kesken vaimoistaan/ tyttöystävistään kuin hyvin harvoin, eli siinä jos mies heti mainitsee vaimon/tyttöystävän, on kyllä usein jotain takana.

t. mies

Vierailija
75/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ap kuvittelee itsestään..

En kuvittele yhtään mitään. Olen törmännyt tällaiseen ilmiöön ja päätin kysyä onko muut huomanneet samaa. Oletko sinä?ap

Komppaan ap:ta sivusta, olen törmännyt samaan ilmiöön. Enää en viitsi yhdellekään miehelle edes mitään kohteliasta small talkiakaan yrittää, kun tuntuu, että miehet luulevat, että yritän pokata. Sehän se onkin juuri mielessä, kun esim. odotetaan eteisessä lapsia harrastuksesta ulos. Suuret on herroilla luulot itsestään.[/quote

Itse olen sinkkunainen ja olen todennut tämän saman: en ala jutella varatuille miehille mitään, kun luulevat heti, että oon heistä kiinnostunut (vaikka kyse on ihan peruskäyttäytymisestä jossain tilanteessa). Eli jos he tekevät juttelemiseen aloitteen, niin sitten puhun jotain. Ja tunnistan myös tuon vaimosta kailottamisen, mikä lähinnä ärsyttää.

Vierailija
76/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon myös että olet seksikäs, mutta mies haluaa antaa selityksen miksi nössösti ei käy iskupuuhiin, koska vaimo.

Eli miehen yksi motiivi voisi olla säilyttää miehekäs minäkuvansa.

Näin voi ajatella vain nainen. Ei se naisten iskeminen nyt niin kivaa ole - paitsi joillekin panochadeille jotka kaataa naisia jatkuvasti ja tietää onnistuvansa siinä. Tavallinen mies, suhteessa ollessaan, on lähinnä helpottunut siitä ettei tarvii heti olla yrittämässä naista ja luultavasti vastaanottaa pakkeja.

Nimeomaan nainen joka on mielestään niin seksikäs että kukaan ei pysty vastustaa.

Se kyllä näkyy sitten päälle päin tuo ajatustapa eikä välttämättä ole aina niin miellyttävää.

En sano tätä ilkeilläkseni, vaan puolustaakseni miehiä. Koska sapettaa jotenkin niiden puolesta tämä asia.

Vierailija
77/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi muuten naisille, että miehet eivät puhu miesten kesken vaimoistaan/ tyttöystävistään kuin hyvin harvoin, eli siinä jos mies heti mainitsee vaimon/tyttöystävän, on kyllä usein jotain takana.

t. mies

Paitsi mun mies, jolle mä olen joku statusjuttu poikain keskinäisessä sarvienkolistelussa. Ei siis siinä mielessä, että olisin jotakin merkillistä, onpahan vaan tyytyväinen.

Vierailija
78/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet luulevat itserakkauspäissään, että jokainen nainen - myös ap - haluaa panna heitä.

Vierailija
79/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset miehet ovat kyllä huvittavia. Kuvittelevat olevansa komeita ja naisia kiinnostavia, vaikka totuus on aivan jotain muuta! :D

Vierailija
80/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle käy aivan samalla tavalla kuin ap:lle. Ja ikää mulla on 48 vuotta. 

Aina ensimmäisissä lauseissa vaimo / avovaimo / kihlattu nousee esille :D . Ja harvoin sopii mitenkään siihen aiheeseen tai tilanteeseen. Usein tulee myös lapset esille heti. 

minä: "Moi, mä olen Liisa, meidän piti jutella siitä vuosisopimuksesta tänään."

mies: "Moi, mä olen Juha, mennään vaikka tuohon neukkariin. Oijoi, mitenhän se vaimo kotona pärjää, kun meillä on siellä kolme tytärtäkin ja nyt hamsterilla on ripuli."

Siis tällaisia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi