Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi uudet miestuttavat alkaa heti puhua vaimostaan minulle?

Vierailija
23.08.2020 |

Viime aikoina olen pannut merkille esim. työelämässä, että jos tapaan uuden miespuolisen henkilön, niin jo ensimmäisten minuuttien aikana tämä alkaa puhua vaimostaan tai ainakin mainitsee tämän jossain sivulauseessa. Tätä on tapahtunut niin usein, että mietin jo vainoharhaisena että se jotenkin johtuu minusta. Koska vastaavasti itselläni ei olisi tullut mieleenkään mainita miestäni siinä tilanteessa. Olen persoonana rauhallinen ja jopa ylikorrekti, joten en usko että se olisi mikään puolustusmekanismi päällekäyväksi koettua naista kohtaan. Ja kun tilanteet vielä ovat ihan normaaleja arkisia juttuja kuten töitä, harrastuksia tai opiskelua, eikä mitään villiä vapaa-aikaa.

Esimerkkinä se, että olen täydennyskoulutuksen tiimoilta työharjoitttelussa ja minulla on ollut kaksi eri miespuolista ohjaajaa. Kummankin kanssa on käynyt niin, että olemme tuskin ehtineet tervehtiä, esittäytyä ja istua alas niin kohta on tullut joku "vaimoni sitä ja tätä" -juttu. Ja siinä yhteydessä se vaan on tuntunut niin kummalliselta, että olen jäänyt sitä miettimään.

Kommentit (145)

Vierailija
121/145 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin siinä mitään sen ihmeellisempää on, kuin että vaimo on iso osa elämää joten vaimo tulee helposti mainuttua rupatellessa.

Toisilla saattaa olla myös tapa ujuttaa se vaimo keskusteluun ihan jo siksi, että myös toiselle osapuolelle käy heti selväksi, että tässä tosiaan vaan rupatellaan mukavia eikä homma ole etenemässä mihinkään muuhun.

Tämä on erikoista, tai ehkä olen vaan tylsä tyyppi, mutta harvoin kyllä minulla arkiset työelämän tms. kohtaamiset etenee "mihinkään muuhun". Haha, nyt näen sieluni silmin miten kaikissa siivouskomeroissa ja vessakopeissa on joku kollegapari puuhissa. Ja minä tylsimys vaan en tajua mitään ja koitan asiallisesti puurtaa töitäni. :D Anteeksi ei ole tarkoitus nauraa kommentillesi ikävään sävyyn. Ap

Tietysti, jos sinulla on tapana tavata ihmisiä vain baarissa tai tinderissä, tämä voi olla hankala ymmärtää, mutta nimenomaan arkisista kohtaamisistahan ne syvemmät ihmissuhteet yleensä alkavat, olivat ne sitten romansseja tai ystävyyssuhteita.

No en ole kyllä minäkään ajatellut, että työpaikalla olisi tapana paneskella työkavereita. Ihan vaan töihin siellä yleensä keskitytään.

- sivusta

Vierailija
122/145 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulevat , että sä yrität iskeä tai että sä Ihastut heihin helposti.

Näin heti kättelyssä tekevät sen selväksi ,vettä Heillä on vaimo.

Heillä kun itsellään on itsestään niin Huono luottamus itseensä yrittävät sitä peitellä.

Naiset kun miehille heikkous.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/145 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on normaali osa muiden miesten elämää, joten se myös kuuluu puheissa. ap taas on umpihomo ja siksi kiinnittää liikaa huomiota vaimopuheisiin

Vierailija
124/145 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee heti selväksi:En ole vapaata riista työpaikan pikku joulu juhlissa,kevät juhlissa ym

Vierailija
125/145 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on small talkia. Sitä pitää harjoittaa erityisesti sinun kanssasi, koska omien sanojesi mukaan "Olen persoonana rauhallinen ja jopa ylikorrekti". Ihmiset etsiä jotain yhteistä jutunjuurta kanssasi, koska olet jäyhän epäsosiaalinen. He katsovat, ahaa, tuossa on nainen niin puhunpa vaimostani, kun hänkin on nainen. Yritä rentoutua vähän ja harjoitella puhumaan ihmisille muutenkin kuin ylikorrektisti.

Vierailija
126/145 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tässä ketjussa on tietäviä ihmisiä, niin voiko sivusta kysyä toista asiaa?

Itsellä ei ole samanlaista kokemusta kuin ap;llä. Sen sijaan minulle miehet alkoivat usein puhua armeija-ajastaan. Tuota tapahtui siis ollessani nuori. Melkein jokainen mies, johon nuorena tutustuin, alkoi pian muistella minulle inttiaikojaan. Keksittekö selityksen?

Vierailija
127/145 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mainitsen mieheni puolivahingossa tosi usein. Johtuu ihan siitä, että me vietetään niin paljon aikaa keskenämme.

Vierailija
128/145 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tapahtuu tätä myös! Vaikka olen itse ollut varattu eikä mitään kiinnostuksen merkkejä jotain muuta random miestä kohtaan.

Olen itse ajatellut sen niin, että varattu mies luulee, että hän on todella haluttu ja saisi keneltä vain p*llua. Omaa himoaan rauhoittelee niin, että ilmoittaa heti olevansa varattu ja sitten odottaa, miten tuntematon nainen reagoi. Osa varmaan toivoo, että nainen silti yrittäisi, jotta tuntisi itsensä halutuksia. Monihan on pettäjä luonteeltaan.

Mutta tosi outoa tämä käytös silti on. Ei minua kiinnosta kuulla ihmisten puolisoista saatika usein siitä ihmisestäkään mitään.

Vierailija
129/145 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ap kuvittelee itsestään..

Mitä nää äijät kuvittelee itsestään? Että sori oon varattu, ihan ku kaikki naiset olis niistä kiinnostuneita.

Vierailija
130/145 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä, ymmärrän täysin että kun ihmiset tapaavat ja tutustuvat niin vähitellen siinä nousevat luontevasti esiin myös perhe ja muut henkilökohtaisemmat asiat. Mutta minua kummastutti siis enemmän se nopeus jolla vaimot otettiin keskusteluun. Lähtökohtaisesti kun aikuinen ihminen on töissä ja opiskelemassa omana itsenäisenä yksilönään ja tarkoitus on pääosin keskittyä hoitamaan viralliset asiat. Nyt homma meni suurin piirtein näin:

-Moi, olen Maija Meikäläinen, oletko sä Matti?

-Joo, olen, mukava tavata. *Nyökyttelyä ja kohteliasta hymyilyä*

-Istutaanko tuonne?

-Joo, istutaan vaan.

-Mun vaimo muuten on myös miettinyt jatko-opintoja.

-Ahaa, ok, sehän on kiva.

Eli vaimo pomppaa esiin ensimmäisellä minuutilla. Ja siksipä aloin miettimään että olenko jotenkin munahaukan oloinen, koska mielestäni en todellakaan ole. Ap

Olen miettinyt, että mitä noihin voisi sanoa, kun mies alkaa ihan turhaan puhua vaimostaan. Pitäisikö sanoa, että "mitä se nyt tähän liittyy?" jos jostain virallisesta asiasta kyse. Toki voi aina antaa oudon ilmeen ja katsoa "wtf" tyyliin, jos mies puhuu vaimostaan tilanteessa, jossa se on hyvin outoa.

Vierailija
131/145 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä samaa kysymystä olen miettinyt myös koska törmään ilmiöön usein.

En ole imarrellut itseäni että olisin puoleeni vetävä tai munahaukan oloinen. Ennemminkin kuten ap, hiljainen ja rauhallinen sekä ihan tavallisen näköinen.

Siinä tulee tyhjä olo. Että niinku mitä? Ok, hyvä että sulla vaimo on mut miten se liittyy tähän työtehtävään tai opiskeluun. Jonkun kerran on ollut lähellä että heitän hanskat tiskiin samointein koska ei voi kohdata ihmisenä vaan jonain uhkana. Ja mitä liikkuu miehen päässä että just hänethän minä olen haluamassa/ottamassa ihan naps vaan sormia näpäyttämällä.

Tän on pakko liittyä samaan ilmiöön missä naisena lähden kahville ja myöhemmin saan kuulla olleeni treffeillä.

Olen näin jälkikäteen tajunnut, että jos mies sanoo "lähdetkö kahville?" se tarkoittaa heille treffejä. En juo kahvia ja nuorempana vastasin joskus vain "en juo kahvia" vain siksi että en oikeasti juo joten tyhmää mennä kahville :D

En oikeasti uskonut, että joku haluaisia kanssani treffeille, huono itsetunto. Mutta toisaalta näin jälkikäteen, jos ei mies uskalla edes sanoa sanaa treffi ja ilmaista romanttista kiinnostustaan, niin ei kyllä minua sellainen kiinnosta.

Vierailija
132/145 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne miehet kokevat sinun olevan jotenkin flirttaileva?

Vierailija
133/145 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse naisena mainitsen mieluusti, että minulla on lapsia ja puoliso tavalla tai toisella keskustelun aikana, jos keskustelen uuden tuttavuuden (miehen) kanssa vaikka töissä, koska olen kantapään kautta oppinut, että toisinaan ihmiset kuvittelevat liikoja ja on hyvä heti alkuun tehdä asetelma kohteliaasti selväksi.

Vierailija
134/145 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastatkaa että minullakin on mies. Komea.

Ei miehiä kiinnosta mikään komeus. Pitää sanoa että sillä on iso.

"Minulla on mies ja isomulkkuinen onkin! ;)"

:D

Työtapaamisessa loistava lohkaisu.

Vierailija
135/145 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ei ole samanlaista kokemusta kuin ap;llä. Sen sijaan minulle miehet alkoivat usein puhua armeija-ajastaan. Tuota tapahtui siis ollessani nuori. Melkein jokainen mies, johon nuorena tutustuin, alkoi pian muistella minulle inttiaikojaan. Keksittekö selityksen?

Ei siinä ole mitään sen ihmeempiä. Minullekin on kaikki poikaystävät kertoneet armeija-ajoistaan.

Vierailija
136/145 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

salijäsenyyteen sisältyy oikeus treenata yhteistyökumppanien saleilla. menin sellaiseen, jossa on miesohjaaja. tämä ohjaaja sitten tokaisi tunnin lopuksi hankkineensa viime viikolla uuden hierontapöydän ja on kyllä ihana päästä vaimon hierottavaksi pian. en kiinnittänyt tähän sen kummempaa huomiota, enkä ole koko tunnin aikana vaihtanut sanaakaan paitsi tietysti perus moit tunnin alussa. menin saman ohjaajan tunnille 8 kk myöhemmin, kun vakiosalin tunnit eivät sopineet sillä viikolla. taas tunnin lopuksi maininta uuden hierontapöydän saapumisesta ja vaimon hierontataidoista, vaikka en ole puheyhteydesä koko henkilöön. teki mieli karjaista, etten ole iskemässä. tulin niin surulliseksi, kun ajatteli minun olevan kodinrikkoja  :\

Veukkaan että sanoo saman joka tunnin jälkeen. Tunnilla oli pääasiassa naisia niin kuin yleensä jumppatunneilla on?

Vierailija
137/145 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei ole tätä tapahtunut, mutta noin 20 v tietämillä olevat miehet juttelee inttihommista kun ei niillä ole välttämättä muuta puhuttavaa ja se oli pitkä aika elämästä. Joten varmaan vaan täyttää tyhjää ilmaa noilla puheillaan eikä ole oikein muuta mistä puhua.

Vierailija
138/145 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua, mutta tajusin juuri, että minäkin mainitsen aika nopeasti miehestäni. Kyse ei kuitenkaan ole siitä, että pelkäisin keskustelukumppanin iskevän minua, vaan se on jonkinlainen taustakartoitus, jonka lienee tarkoitus nykyisessä maailmassa, jossa mikään ihmissuhdeasia ei ole itsestään selvyys (tai ainakaan mulle ei ole) antaa pieni kuva siitä, minkälainen olen. Siis tämmöinen normitavisheteronainen, joka elää taviselämää. Tälläisellä on kuitenkin, ikävä kyllä, vielä nykyään merkitystä. Ei toki pitäisi olla, mutta kun on.

Tosin mainitsen asiasta molemmille sukupuolille, en vain miehille.

Mutta voisin olettaa, että jokin tälläinen voi olla miesten ajatuksien takana.

Samaa mieltä, minä jossain vaiheessa, jos työsuhde muodostuu pidemmäksi, mainitsen miehen myös juuri ihan sillä, että se antaa ikävä kyllä vielä signaalin, että elän ihan luotettavaa, tavallista elämää.. 

Vierailija
139/145 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystäväni oli vaan ihan vahingossa maininnut minusta jollekin pitkästä aikaa tapaamalleen naiselle.

Tuo nainen oli takertunut asiaan ja ruvennut puhumaan että jaa onpa kiva kun olet löytänyt kumppanin blaa blaa...

Mitäs ihmettä se nainen on ajatellut, eikö ole aika lailla oletettavaa että vuosikymmenien aikana niitä kumppaneita on ollut enemmänkin?

Jotenkin loukkaavaa olettaa että toinen olisi aina sinkku?

Vai olisiko naisella ollut jotain taka-ajatuksia tapaamisen suhteen...

Vierailija
140/145 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs mies työpaikalla ei puhu koskaan vaimostaan, vain lapsistaan. Useimmat eivät edes tiedä, että hän on naimisissa. Mistähän tämä voi johtua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi