Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi uudet miestuttavat alkaa heti puhua vaimostaan minulle?

Vierailija
23.08.2020 |

Viime aikoina olen pannut merkille esim. työelämässä, että jos tapaan uuden miespuolisen henkilön, niin jo ensimmäisten minuuttien aikana tämä alkaa puhua vaimostaan tai ainakin mainitsee tämän jossain sivulauseessa. Tätä on tapahtunut niin usein, että mietin jo vainoharhaisena että se jotenkin johtuu minusta. Koska vastaavasti itselläni ei olisi tullut mieleenkään mainita miestäni siinä tilanteessa. Olen persoonana rauhallinen ja jopa ylikorrekti, joten en usko että se olisi mikään puolustusmekanismi päällekäyväksi koettua naista kohtaan. Ja kun tilanteet vielä ovat ihan normaaleja arkisia juttuja kuten töitä, harrastuksia tai opiskelua, eikä mitään villiä vapaa-aikaa.

Esimerkkinä se, että olen täydennyskoulutuksen tiimoilta työharjoitttelussa ja minulla on ollut kaksi eri miespuolista ohjaajaa. Kummankin kanssa on käynyt niin, että olemme tuskin ehtineet tervehtiä, esittäytyä ja istua alas niin kohta on tullut joku "vaimoni sitä ja tätä" -juttu. Ja siinä yhteydessä se vaan on tuntunut niin kummalliselta, että olen jäänyt sitä miettimään.

Kommentit (145)

Vierailija
21/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komppaan kolmosta. Mies ei haluaisi kiinnostua sinusta, mutta pitää sinua viehättävänä. Koettuaan sisäistä ristiriitaa, hän pyrkii korjaamaan tilanteen tuomalla vaimonsa keskusteluun. Eli käytännössä mies sanoo: ”olet seksikäs ja haluaisin panna sinua, mutta en aio niin tehdä sillä rakastan vaimoani”.

Hei, minulla sama juttu. OLen itseksesi ihmetellyt, miten se vaimo tuodaan keskusteluun hyvin varhaisessa vaiheessa. Ajattelin jossain vaiheessa, että luuleeko miehet, että olen kiinnostunut heistä, mutta kun tilanteet ihan arkipäiväisiä. Huoltoasemalla, ruokajonossa yms. Joten olen myös ajatellut, että jos mies pitääkin minusta, niin tuo tämän vaimon ´meidän välille.`Tätä on tapahtunut lukuisia kertoja, joten joku juttu siinä täytynee olla.

Vierailija
22/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä, ymmärrän täysin että kun ihmiset tapaavat ja tutustuvat niin vähitellen siinä nousevat luontevasti esiin myös perhe ja muut henkilökohtaisemmat asiat. Mutta minua kummastutti siis enemmän se nopeus jolla vaimot otettiin keskusteluun. Lähtökohtaisesti kun aikuinen ihminen on töissä ja opiskelemassa omana itsenäisenä yksilönään ja tarkoitus on pääosin keskittyä hoitamaan viralliset asiat. Nyt homma meni suurin piirtein näin:

-Moi, olen Maija Meikäläinen, oletko sä Matti?

-Joo, olen, mukava tavata. *Nyökyttelyä ja kohteliasta hymyilyä*

-Istutaanko tuonne?

-Joo, istutaan vaan.

-Mun vaimo muuten on myös miettinyt jatko-opintoja.

-Ahaa, ok, sehän on kiva.

Eli vaimo pomppaa esiin ensimmäisellä minuutilla. Ja siksipä aloin miettimään että olenko jotenkin munahaukan oloinen, koska mielestäni en todellakaan ole. Ap

No tässä tapauksessa kuulostaa juurikin siltä, että ei ole ollut muuta sanottavaa, mutta sitten tullut mieleen tuo asia joka ilmeisesti on jollain tapaa mahdollinen yhteinen puheenaihe, johon nyt sattui liitymään hänen vaimonsa. Hieman vanhemman ihmisen kanssa se olisi saattanut olla lapsi. Jos olisi itse pohtinut niitä jatko-opintoja niin sitten olisi varmaan sanonut että "minäkin muuten olen pohtinut jatko-opintoja". Ei siis yhtään mitään ihmeellisempää. Ne jatko-opinnot nyt vain sattui olemaan se mahdollinen teitä yhdistävä puheenaihe jonka keksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut että jos mies vaikuttaa vähän ihastuneelta niin hän ei puhu mitään vaimostaan tai perheestään koskaan. Miehet kyllä luulee naisten ihastuvan heihin vaikka niin ei olisi, koska väärinkäsittävät ystävällisyyden. Kokeile ap hieman viileämpää katsetta ja puhetyyliä että muuttuuko puheenaiheet. Ole silti ystävällinen ja kohtelias.

Vierailija
24/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ap kuvittelee itsestään..

En kuvittele yhtään mitään. Olen törmännyt tällaiseen ilmiöön ja päätin kysyä onko muut huomanneet samaa. Oletko sinä?ap

Komppaan ap:ta sivusta, olen törmännyt samaan ilmiöön. Enää en viitsi yhdellekään miehelle edes mitään kohteliasta small talkiakaan yrittää, kun tuntuu, että miehet luulevat, että yritän pokata. Sehän se onkin juuri mielessä, kun esim. odotetaan eteisessä lapsia harrastuksesta ulos. Suuret on herroilla luulot itsestään.

Vierailija
25/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon myös että olet seksikäs, mutta mies haluaa antaa selityksen miksi nössösti ei käy iskupuuhiin, koska vaimo.

Eli miehen yksi motiivi voisi olla säilyttää miehekäs minäkuvansa.

Vierailija
26/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet keskivertovaimon oloinen ja näköinen. Sinusta tulee vaimo mieleen. Suurin osa naisista on sellaisia tietyn näköisiä.

Vierailija
27/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet seksikäs, mulle käy noin kanssa ihan vaan small talk tilanteessa.

Meinaatko että miehet on niin huonoja hillitsemään itseään että jos eivät heti ota vaimoa puheeksi, ovat jo minuutin päästä yrittämässä sen uuden tuttavan housuihin?

Ei, vaan ne tykkää jutella ja katsella viehättävää naista, ei ne heti halua siitä tilanteesta pois vaikkei sen pidemmälle ole tarkoitus mennäkään.

Kyllä ne syyt on jään rikkominen, vaimon mielessä oleminen, puheenaiheiden vähyys, tai sitten se että keskustelukumppani vaikuttaa liian flirttailevalta/päällekäyvältä.

Ja tuo viimeinen ei takuulla pidä paikkaansa ap:n tapauksessa.

Vierailija
28/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä samaa kysymystä olen miettinyt myös koska törmään ilmiöön usein.

En ole imarrellut itseäni että olisin puoleeni vetävä tai munahaukan oloinen. Ennemminkin kuten ap, hiljainen ja rauhallinen sekä ihan tavallisen näköinen.

Siinä tulee tyhjä olo. Että niinku mitä? Ok, hyvä että sulla vaimo on mut miten se liittyy tähän työtehtävään tai opiskeluun. Jonkun kerran on ollut lähellä että heitän hanskat tiskiin samointein koska ei voi kohdata ihmisenä vaan jonain uhkana. Ja mitä liikkuu miehen päässä että just hänethän minä olen haluamassa/ottamassa ihan naps vaan sormia näpäyttämällä.

Tän on pakko liittyä samaan ilmiöön missä naisena lähden kahville ja myöhemmin saan kuulla olleeni treffeillä.

Vierailija
29/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi varattu mies tuntui menevän sekaisin seurassani mutta sitten muutaman kerran nähtyämme alkoi tämä vaimo sitä vaimo tätä juttelu. Ajattelin että nyt on ongelma kyllä vain hänellä itsellään ja minä pysyn vain etäisenä tarkkailijana.

Vierailija
30/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se niin ihmetyttää, jos uusi tuttava mainitsee puolisonsa? Sitä yleensä rupatellaan niistä asioista, mitä omassa elämässä on ja yritetään löytää yhteisiä puheenaiheita. Puoliso usein liittyy tavalla tai toisella aika moneen asiaan omassa elämässä joten helposti tulee hänet myös mainittua jos ei tietoisesti yritä sitä välttää.

Ei kai siinäkään mitään ihmeellistä ole, jos se toinen osapuoli mainitsee lemmikkinsä, lapsensa, harrastuksensa, päivän iltapäivälehtien pääotsikon tai pahimmassa tapauksessa, jos mistään näistä ei kipinöi keskustelua, sään.

Vierailija
31/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomannut ja joskus ohimennen itsekseni ihmetellyt. Tullut siihen loppupäätelmään että tässä nyt yritetään jompaa kumpaa muistutella että ollaan varattuja miehiä, turha yrittää mitään. Noh, suurin osa ei nappaa millään tasolla jotta vähän ylilyönnin makua XD Mutt ainahan miehet omasta mielestään on vastustamattomia meille naisille.

Sekin vähän ihmetyttää kun en koskaan ketään pokaile, pysyn ennemminkin tiukasti asialinjalla, olen suorastaan tylsä ja  ulkomuodoltani olen arkinen, en mikään kaunotar.  Eipä silleen haittaa, senkus puhuvat.

Vierailija
32/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä samaa kysymystä olen miettinyt myös koska törmään ilmiöön usein.

En ole imarrellut itseäni että olisin puoleeni vetävä tai munahaukan oloinen. Ennemminkin kuten ap, hiljainen ja rauhallinen sekä ihan tavallisen näköinen.

Siinä tulee tyhjä olo. Että niinku mitä? Ok, hyvä että sulla vaimo on mut miten se liittyy tähän työtehtävään tai opiskeluun. Jonkun kerran on ollut lähellä että heitän hanskat tiskiin samointein koska ei voi kohdata ihmisenä vaan jonain uhkana. Ja mitä liikkuu miehen päässä että just hänethän minä olen haluamassa/ottamassa ihan naps vaan sormia näpäyttämällä.

Tän on pakko liittyä samaan ilmiöön missä naisena lähden kahville ja myöhemmin saan kuulla olleeni treffeillä.

Ja nyt kun joku mies lukee tätäkin, aattelee hän että just, mistä mä voin puhua jos en enää edes vaimostakaan.

Ymmärrän että miehillä on paineita näyttää heti että eivät ole iskemässä, kun naiset analysoi kaikkea näin syvälle!

Vierailija
33/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sää ja perhe on turvallisia small talk puheenaiheita, kun ei vielä tunneta. Ei siinä sen kummempaa juonittelua ole.

Vierailija
34/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies mainitsee mut usein, ihan vieraidenkin kanssa, vaikkei edes tiedä että kuulen.

Esim. joku mies vaikka tulee ostamaan siltä jonkun tori.fi-tavaran ja juttelevat pihalla. Mä kuulen avonaisesta ikkunasta sanan vaimo lähes joka kerta tällaisissakin tilanteissa.

Pitääpä sanoa sille ettei mainitse mua, luulevat pian että ei meinaa pysyä housuissaan.

Vierailija
35/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se niin ihmetyttää, jos uusi tuttava mainitsee puolisonsa? Sitä yleensä rupatellaan niistä asioista, mitä omassa elämässä on ja yritetään löytää yhteisiä puheenaiheita. Puoliso usein liittyy tavalla tai toisella aika moneen asiaan omassa elämässä joten helposti tulee hänet myös mainittua jos ei tietoisesti yritä sitä välttää.

Ei kai siinäkään mitään ihmeellistä ole, jos se toinen osapuoli mainitsee lemmikkinsä, lapsensa, harrastuksensa, päivän iltapäivälehtien pääotsikon tai pahimmassa tapauksessa, jos mistään näistä ei kipinöi keskustelua, sään.

- Huh, onpas täällä kuuma!

- Vaimollakin on usein kuuma.

Vierailija
36/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä on muutama niin uskomattoman pantavan näköinen nainen, että juttelen heille aina vaimostani kun he vaikka kysyvät jotain ammatillista kysymystä minulta. Ensimmäisessä lauseessa sanon "VAIMO teki hyvää ruokaa eilen että vieläkin tuntuu hyvältä" tai "VAIMO laittoi juuri tekstiviesti" jne ja vasta sitten vastaan siihen ammatilliseen kysymykseen.

Mikö logiikka???

Jos se nainen on seksikäs, niin miksi sinun tarvitsee puhua hänelle vaimostasi? Vai oletatko kaikkien seksikkäiden naisten himoitsevan sinua ja ainoa, mikä estää pettämisen on, että sinä sanot ei??? 😀

Vierailija
37/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet seksikäs, mulle käy noin kanssa ihan vaan small talk tilanteessa.

Meinaatko että miehet on niin huonoja hillitsemään itseään että jos eivät heti ota vaimoa puheeksi, ovat jo minuutin päästä yrittämässä sen uuden tuttavan housuihin?

Ei, vaan ne tykkää jutella ja katsella viehättävää naista, ei ne heti halua siitä tilanteesta pois vaikkei sen pidemmälle ole tarkoitus mennäkään.

Kyllä ne syyt on jään rikkominen, vaimon mielessä oleminen, puheenaiheiden vähyys, tai sitten se että keskustelukumppani vaikuttaa liian flirttailevalta/päällekäyvältä.

Ja tuo viimeinen ei takuulla pidä paikkaansa ap:n tapauksessa.

Ei mitään päällekäymistä oo kyseessä. Viimeksi kävi noin ja aihe oli renkaidenvaihto, ihan normaali vaatteissa.

Vierailija
38/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietää, että valtaosan mielestä kyseessä on ihan normaali asia. Ihmettelyni liittynee siihenkin, että itse olen hitaasti tutustuvaa sorttia, ja yksityiselämän asioita tuntuu luontevalta kertoa vasta vähän pitemmän tuttavuuden jälkeen. Ehkä se on yleisestikin miehille jotenkin helpompaa, ja ehkä ajattelevat minun saavan vaimo-jutuista jotain samaistuttavaa tarttumapintaa. Ap

Vierailija
39/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on tosi ystävällisiä ja nauravaisia miesten seurassa. Sitten kun naisena menen niin saan ihan erilaista kohtelua. Olen huomannut sata kertaa. Kun minä töpeksin kassalla bonuskortin kanssa niin ollaan ihan plöö koita nyt saada se oikein, mutta kun mun mies tekee saman niin ollaan ihi ihi, onpa hauskaa voinko auttaa.

Ihmekös tuo jos ego pullistuu ja aletaan luulla itsestä vaikka mitä. Parisuhdemarkkinoilla onkin tiukemmat kriteerit ja sitä ei miehet meinaa uskoa.

Vierailija
40/145 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan kolmosta. Mies ei haluaisi kiinnostua sinusta, mutta pitää sinua viehättävänä. Koettuaan sisäistä ristiriitaa, hän pyrkii korjaamaan tilanteen tuomalla vaimonsa keskusteluun. Eli käytännössä mies sanoo: ”olet seksikäs ja haluaisin panna sinua, mutta en aio niin tehdä sillä rakastan vaimoani”.

Hei, minulla sama juttu. OLen itseksesi ihmetellyt, miten se vaimo tuodaan keskusteluun hyvin varhaisessa vaiheessa. Ajattelin jossain vaiheessa, että luuleeko miehet, että olen kiinnostunut heistä, mutta kun tilanteet ihan arkipäiväisiä. Huoltoasemalla, ruokajonossa yms. Joten olen myös ajatellut, että jos mies pitääkin minusta, niin tuo tämän vaimon ´meidän välille.`Tätä on tapahtunut lukuisia kertoja, joten joku juttu siinä täytynee olla.

Moni myös ajattelee puolisoaan paljon. Occam.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi