Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit - kaveri sotki huoneessa?

Vierailija
06.09.2013 |

Eli tokaluokkalaisella tytöllämme kyseinen kaveri oli tänään ekaa kertaa kylässä. Sillä välin kun tyttömme oli syömässä (n. 10.15 min) kaveri halusi jäädä tyttäreni huoneeseen. Siellä ollessaan hän oli levittänyt purkillisen "murumuovailuvahaa" tyttäreni korurasiaan, nukensänkyyn ja sänkyyn peiton alle. Sekä sotekenut nukkekodin lattioita tusseilla.

Syönnin jälkeen tytöt lähtivät heti ulos ja asia paljastui meille vasta kun tulimme takaisn kotiin. Silloin tuo tyttö oli jo lähenyt omaan kotiinsa.

Oma tyttöni on tietysti surullinen kun hänen kauneimmat esineensä oli sotkettu. Ottaisitteko yhteyttä tyttöön, hänen äitiinsä vai antaisitteko asian olla ja olisitte kutsumatta tyttöä enää kotiinne?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäisi enää sotkijaa kotiini. Tytärtäni oli huoriteltu, ja kerroin, että jos huorittelija ilmaantuu meille, haukun sen niin lyttyyn, että itkee vielä vuoden päästä. Ja koskaan ei ole tervetullut. Tytär antoi anteeksi, minä en.

Vierailija
62/67 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäisi enää sotkijaa kotiini. Tytärtäni oli huoriteltu, ja kerroin, että jos huorittelija ilmaantuu meille, haukun sen niin lyttyyn, että itkee vielä vuoden päästä. Ja koskaan ei ole tervetullut. Tytär antoi anteeksi, minä en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 22:05"]

Tyttö tiesi tekevänsä väärin, joten ehdoton porttikielto teille ja levität tietoa tekemisistään mahdollisimman monelle. Omalle tytölle sanot, että kaverin kanssa ei enää olla ja kaikille muille kerrotaan syy eli sotkenut paikkoja ja tuhonnut tavaroita.

[/quote]

ei vittu, ootko tosissas?

Vierailija
64/67 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten ole epäkohteliasta olla tarjoamatta lapsivieraalle ruokaa, ellei ole kutsuttu tyyliin koko päiväksi. Jos meille paukahtaa viikossa helposti viisikin eri lasta kyläilemän kymmenen kertaa, en todellakaan tarjoa aina ruokaa.

Vierailija
65/67 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiselle kaverille ei ruokia tarvitsekasn tarjota. Osa vanhemmista on niin vainoharhaisia lastensa suupalojen suhteen, että minä en ainakaan niitä selvittelisi. Allergioita ja "allergioita" löytyy joka asiaan, helpommalla pääsee kun ruokkii vaan omat jälkeläisensä.

Soittaisin kotiin ja pyytäisin siivoamaan jälkensä. Hinkkaa niitä tussijälkiäänkin niin kauan, ettei enää toiste käyttäydy tuolla tavalla.

Vierailija
66/67 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 22 on hankala enää tehdä mitään, mä olisin heti soittanut tytölle ja pyytänyt että saan jutella äidin kanssa ja olisin pyytänyt heidät kylään jotta olisi nähnyt mitä on tehty. Sitten olisin kysynyt äidiltä miten aikoo korvata tussijäljet, niitä kun ei saa pyyhekumilla pois.

Vierailija
67/67 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 22:13"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 22:05"]

Tyttö tiesi tekevänsä väärin, joten ehdoton porttikielto teille ja levität tietoa tekemisistään mahdollisimman monelle. Omalle tytölle sanot, että kaverin kanssa ei enää olla ja kaikille muille kerrotaan syy eli sotkenut paikkoja ja tuhonnut tavaroita.

[/quote]

ei vittu, ootko tosissas?

[/quote]

Kyllä, olen ehdottoman tosissani. Jos lapsi tekee tuollaista kaverilleen, ei hän todellakaan ansaitse mitään ystävällistä ja ymmärtävää kohtelua. Parempi vastata sotkemiseen kertomalla kaikille, mitä lapsi on tehnyt. Turha vaieta ja hyssyttää.