Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isotretinoiini ja aikuisiän akne

Vierailija
06.09.2013 |

Onko täällä paikalla ketään, kuka olisi syönyt kuurin aikuisiän (hormonaaliseen) akneen? Minulla ikää jo 35 v. ja aloitin kuurin tänään. Leukaperissä ja selässä on kuukautiskierron keskivaiheilla isoja, tulehtuneita näppyjä ja nyt en enää jaksanut niitä katsella. Tajusin, että ehkä tämä ei tästä enää iän myötä helpota :D

Lähinnä kiinnostaa, että miten on käynyt kuurin jälkeen, onko tulos ollut pysyvä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Derminax Puolasta?? En oikein tekstistä ymmärtänyt vielä miten tabletit toimivat ja mitä ne oikein sisältää... Olen valmis tarttumaan melkein mihin tahansa oljenkorteen, mutta uskaltaakohan noita syödä. Muilla kokemuksia?

Vierailija
2/28 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Oon 36v mies ja myös toi kuuri päällä, oon syöny sitä 6kk. Alussa annos oli 10mg/pvä, sitten nostettiin 20mg:n ja lopulta 20/40 mikä oli liikaa itselle. Heti alussa huomasin jo mielualaoireita ja kasvojen punotusta tosiaan esiintyy ja huulien kuivumista. Mulla akne oli pahin selässä ja ihme kyllä toi lääke on vaikuttanut hyvin, ei olis uskonut. Vielä pari kuukautta jäljellä...--->:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka paljon lääkekuuri maksaa?

Vierailija
4/28 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt a-vitamiinia 3 kuukaitta ja tehoaa loistavasti. Mutta tarkka pitää olla mitä syö ja että juo tarpeeksi vettä. Olen huomannut aika isoja keskittymisvaikeuksia ja näkö ei ole tarkka. Muutokset tuli pikkuhiljaa. 3 kk vielä edessä. Keho väsyy kuurin aikana helposti ja huulet kuivuu koko ajan. Mutta sileä iho on mahtava. En olen 30:een vuoteen ollut kahta päivää niin, etten kaivelisi ihosta talipalloja. Ja nyt se on poissa, aah. Söin kaksi antibioottikuuria ensin ja paheni vaan, kun kuuri loppui. Tosin kun tämä kuuri on ohi, en heti toista kyllä syö, raskaalta olo tuntuu ja uuvun. Puolivälissä ollaan! Olen 45, sekaiho. Sen sotki lopullisesti hormonikapseli, joka poistettiin, mutta ehti pilata tasapainon 3 vuotta sitten.

Vierailija
5/28 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista kuuria mennään puolessavälissä. Olen kanssa 35, tosin mies. Eka kuuri kolme, neljä vuotta sitten ei tuottanut lopullista paranemista, mutta auttoi kyllä pysyvästi.

Nyt on enää arvet naamassa, toimii kyllä.

Vierailija
6/28 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 30 ja söin aikuisiässä alkaneeseen akneen isotretinoiinia 3 kk. Tästä on yli vuosi. Akne lähti, muutama pieni finni ollut sen jälkeen. Mutta lääkkeen sivuvaikutukset kuten masennus ja silmäoireet sekä lihaskivut olivat jotain niin hirveää, että en enää ryhdy tuohon leikkiin koskaan. Ihotautilääkäri, joka määräsi minulle lääkkeet ei maininnut mitään sivuvaikutuksista ja vähätteli ongelmiani, vaikka en ollut enää työkuntoinen. Eivät muka aiheutuneet lääkkeestä. Kuitenkin olin oma itseni taas pari viikkoa sen jälkeen kun lopetin myrkyt.

Vierailija
7/28 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-vitamiinia? Roa ei ole yhtä kuin A-vitamiini.....

Tämä viestiin 9.

Vierailija
8/28 |
25.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin itse roa kuurin 5 vuotta sitten (22-vuotiaana) hormoonalliseen akneen. Kuurin pituus oli 7kk 40 mg päivässä. Iho parani muutaman kk syönnin jälkeen (alku tilanne oli melkoisen huono). Ennen kuuria olin tuhlannut satoja euroja apteekin ihon hoitotuotteisiin, kosmetologeihin, vitamiineihin (D- ja Sinkki) joista ei minun tapauksessa ollut mitään apua. 7kk jälkeen ihoni oli siis loistavassa kunnossa, aina tähän saakka...

Nyt 5 vuoden jälkeen jostain syystä (ihotautilääkäri epäili stressiä) iho alkanut taas menemään huonompaan kuntoon, joka yö tulee uusi finni johonki, muutama isompi ja muutama pieni. Nyt viisastuneena katsoin tilannetta 2kk ja hakeuduin ihotauti lääkärille. Sain uusinta kuurin 20 mg päivässä 3kk. Toiveeni ovat korkealla että tämä helpottaa pian ongelmaan. Ruokavalio on "lautasmallin mukainen", sokeria erittäin vähän ja karsitusti maitotuotteita. Vaivanani taustalla on PCOS joka altistaa mm. aknelle jonka epäilenkin aiheuttavan myös stressin lisäksi tämän ongelman (uusi haastava työ).

Aiemmin Roan haittavaikutukset olivat kuivat huulet, nenäverenvuotoa vähän, silmien kuivumista, pientä hiusten lähtöä (suihkun lattiakaivo kertoi totuuden) ja lihaskipuja ajoittain.

Nämä kuitenkin pientä verrattuna siihen minkä avun sain ensimmäisen kuurin jälkeen, 5 vuotta täydellinen iho joka ei meikkiä pahemmin ole kaivannut!

Minä puoletani suosittelen tätä kaikille sitä pähkäileville! Haittavaikutukset ovat erittäin yksilöllisiä ja niistä kannattaa seurantakäynneillä mainita.

Toivon pääseväni tällä kertaa "yhtä helpolla".

MINUN MIELESTÄNI LÄÄKE ON MAINETTAAN PAREMPI!!!

Minä olin masentunut ihoni huonosta kunnosta ja elämänlaatuni parani huomattavasti lääkkeen ansiosta.

Toivon kaikille tämän asian kanssa pohdiskelijoille zemppiä! Valitsette sitten tämän saman tavan tai ette!:)

Vierailija
9/28 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten söin 7kk kuurin. Lääkäri ei varoitellut haitoista ja ihmetteli, kun jälkeenpäin kerroin hänelle kärsineeni mielialanheilahteluista kuurin aikana sekä tinnityksestä, joka kuurista jäi molempiin korviin. En ikinä suosittelisi lääkettä kenellekään, enkä ymmärrä miten ns. ihotautilääkäri voi olla noin vastuuton ja tietämätön. Jos asia otettaisiin esille mediassa laajemmin, tulisivat varmasti monet sivuvaikutuksistaan hiljaa olevat potilaat huutelemaan.

Vierailija
10/28 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveitä myrkkyjä. :( 

Vierailija
11/28 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin kuurin nuorempana pariin otteeseen ja nyt iho pysyy joten kuten kunnossa yasminilla. Mulle ei tullut mitään sivuvaikutuksia aineesta. Lääkäri määräsi jotain nenään suihkutettavaa öljyä ja silmätippoja sekä bepanthenia huuliin. Ilman yasminin aloittamista ja jatkamista lääkityksen jälkeen akne palasi. Nyt olen pillereiden orja aknen takia mutta onneksi niistäkään ei ole tullut sivuvaikutuksia. Suosittelen kysymään pillereistä lääkäriltäsikin jos et jo syö. Taisi iho kuurin alussa vähän huonontua mutta kyllä se siitä parani. Arvet kyllä jäi valitettavasti. Raskaaksi ei saa tulla kuurin aikana sikiövaurion takia.

Vierailija
12/28 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt kaksi kertaa, tosin nuoremmalla iällä. Ensin 14-vuotiaana ja sitten uudelleen 22-vuotiaana, kun akne innostui e-pillereiden lopettamisen seurauksena kukkimaan. Akne oli murrosiässä erittäin paha ihonalaisine ajoksineen. Tuon toisen kuurin jälkeen pysynyt poissa, kestänyt raskauden aiheuttamat hormonivaihtelut ym. E-pillereihin en kyllä ole sittemmin enää koskenut. Ikä nyt 40 v.

Vierailija
13/28 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulos ei ollut pysyvä, vaan iho alkoi huononemaan pian kuurin loppumisen jälkeen. Sen aikana oli kyllä moitteettomassa kunnossa. Minulla auttoi lopulta ruokavalioremontti, karsin gluteeniviljat ja kaikki maitotaloustuotteet kokonaan pois ja vähensin sokerin määrän minimiin muista syistä. Sivuvaikutuksena tuli virheetön iho.

Vierailija
14/28 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 jatkaa että siis toki jotakin finnejä silloin tällöin on ollut, mutta en minä niistä juuri jaksa välittää. Yksi koholla ollut arpi kyllä on häirinnyt, nyt lopulta hoidatin sen laserilla. Katsotaan millainen jälki jää. Aiemmin lääkärit on olleet sitä mieltä, ettei kannata koskea, että voi mennä vaan pahemmaksi. Täydellisestä ihosta on turha haaveilla, mutta olen tyytyväinen näinkin.

Mietin vaan, että mitä ihmiset tarkoittavat aknella ja sen poissapysymisellä. Pari finniä ei ole aknea. Aknea on toki montaa eri vaikeusastetta. Itse olin teininä lähellä tilannetta, jossa pahasti tulehtuneen ihon takia lääkäri pelotteli mahdollisella sairaalahoidolla, jos tilanne pahenee ja tulehdus nostaa kuumetta.

Vierailija
15/28 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
16/28 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin miedon 2kk kuurin24-vuotiaana ja iho parani hetkessä. Iho oli ok 5-7v. Sitten sain kaksi lasta ja nyt kun olen lopettanut imetyksen niin niska-hartiaseudulle sekä kaulaan on alkanut ilmestyä finnejä ja mustapäitä. Minulla on melko rasvainen iho luonnostaan, mutta hormonaaliset vaikuttavat selvästi niin että finnejä alkaa ilmestyä. Raskausaikana ihoni oli täydellinen...!

Olisko kellään vinkkejä ihonhoitoon?

Vierailija
17/28 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä tiedä pysyvistä vaikutuksista, mutta itse olen syönyt ko. lääkettä akneen nyt n. 6 kk (kuuri lopuillaan). Muutos on ollut todella iso, eli ainakin vielä olen erittäin tyytyväinen. Ikää minulla lähes 40 v ja järkyttävä määrä antibioottikuureja yms.  akneen syötynä tähän ikään mennessä.

Vierailija
18/28 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitini on syönyt roa-kuurin muutamaan otteeseen aikuisiällä. Viimeinen taisi olla 50-vuotiaana (hänellä on todella vaikea aknetausta ja rasvoittuva iho). Kuuri on aina auttanut pariksi vuodeksi, sitten iho on palautunut normaaliksi. Yksilöllistähän tuo on aina, mutta kyllä roaccutan on joka kerta auttanut, ainakin vähän.

Vierailija
19/28 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies söi. Lisäksi oli a-vitamiinivoidetta. Tulos oli hyvä ja suureksi osaksi pysyvä (siis joitain näppyjä toki silloin tällöin, mutta ei sitä kipeää ja arpeuttavaa pitsanaamaa enää). Sivuvaikutukset oli kuitenkin myös melkoiset. Iho kuivui paperiseksi ja paikoin hilseileväkdi, silmät kuivuivat niin että piilareita ei voinut käyttää ja muutenkin piti käyttää silmätippoja, suu kuivui. Näillä kesti kuukausia parantua sen jälkeen kun kuuri oli ohi. Maksarasitus on aika kova myös, joten alkon kanssa on syytä olla hyvin varovainen.

Vierailija
20/28 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä söin Roaccutan kuurin viime vuonna. Yhteensä n. 7kk. Juurikin myös hormonaalisesta aknesta kärsin ja ikää 30. Nyt kuurin lopettamisesta on aikaa 7kk. Iho pysyy kunnossa Differin nimisellä geelillä, jota ihotautilääkäri kirjoitti jo valmiiksi kun roa-kuuri oli loppumassa.
Ilman tuota geeliä alkaa kasvoihin tulla melko nopeasti pientä näppyä.
Omat kokemukset kuurista ehdottomasti enemmän positiiviset kuin negatiiviset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi