Vi*u**aa niin paljon työpaikan osa-aikaiset työntekijät
ja muut pienellä liekillä käyvät, jotka eivät kykene tekemään töitä kunnolla. Kaikki vastuu jää muutaman kokeneen ja vastuullisen harteille.
Kommentit (59)
Onneksi sinä olet niin kokenut ja vastuullinen, empaattinen ja et tuomitse toisia. Olet niin hieno ihminen että eteesi pitäisi levittää punainen matto ja kukkaislasten käydä edelläsi ja ripotella ruusun terälehtiä upeiden jalkojesi tallattavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi palkata enemmän kokoaikaisia.
TÄMÄ. Ei osa-aikaisella ole yhtä paljon kokemusta, ja miten voisikaan olla.
Mun työpaikalla sama juttu. Yksikin tekee kolme päivää viikossa töitä meillä, koska on muka fyysistä ongelmaa, ettei voi tehdä täyttä työaikaa, mutta kuitenkin käy toisessa työpaikassa keikalla vapaapäivinä. Onko oikein?
Ja nämä osa-aikaiset on aina ihan pihalla kaikista käytännöistä, koska "en ole kuullut tuosta mitään".
Onko sinulle varsinainen ongelma se, että toiset tekevät lyhyempää työpäivää, vai se, että he tekevät huonoa laatua?
Meillä homma on mennyt sellaiseksi, että muutama vakkari pyörittää hommia ja sitten kun tulee vähän enempi kiirusta niin vuokrataan virolaisia toviksi apuun. Poissa on ne hyvät ajat kun firmassa parveili iso lauma vakituisia kotimaisia duunareita.
Vierailija kirjoitti:
Mun työpaikalla sama juttu. Yksikin tekee kolme päivää viikossa töitä meillä, koska on muka fyysistä ongelmaa, ettei voi tehdä täyttä työaikaa, mutta kuitenkin käy toisessa työpaikassa keikalla vapaapäivinä. Onko oikein?
Kyllä vapaapäivinä voi töissä muualla käydä.
Koittakaapa olla ilman jos pitää valittaa. Oletteko kunnolla ohjanneet uusia talon tavoille? Minkälainen asenne teillä on heitä kohtaan ja miten se mahdollisesti vaikuttaa työntekijöiden motivaatioon? Olisiko syytä jutella asiasta pomolle, joka on ainoa kuka voi vaikuttaa tilanteeseen jollain tavoin?
Harmittaako Ap kun ne tienaa enemmän kuin vakkarit:D
Niitäkin firmoja on, joissa määräaikaiset pyörittää toimintaa ja vakituiset lekottelevat.
Pomot tajuaa tilanteen vasta sitten, kun kaikki kokeneet ja täyspäiset lähtee ja jäljelle jää ne muut. Eli vaihtakaa työpaikkaa, jos olette tyytymättömiä ja työpaikalla kohtelu ei ole tasapuolista.
Vierailija kirjoitti:
Ja nämä osa-aikaiset on aina ihan pihalla kaikista käytännöistä, koska "en ole kuullut tuosta mitään".
Ja tämä on osa-aikaisten ongelma... miten? Minullekin vakuuteltiin että joo joo, tässä on kaikki, ei tarvii tehdä muuta kun kysyin yhdessä työpaikassa olenko kirjannut asiakastapaamisten tiedot oikein. Ja muutaman viikon päästä valitettiin kun en ollutkaan kirjannut niitä ohjelmaan, josta oli vain mainittu ohimennen että "ei tota periaatteessa tarvii ollenkaan niin katotaan se läpi vasta sitten jos tulee jotain välttämätöntä".
Toisaalta, meidän keikkatyöläistenkin on elettävä! Olen ollut osa-aikaisena ja tehnyt samalla muualla toisen alan ilta- ja viikonloppukeikkaa, jotta pystyisin maksamaan elämiseni. Kas, eipä ole vielä tullut mieleen heittäytyä KELAn elätiksi. Viime vuonna yhteensä 20 työttömyyspäivää, ei kesälomaa.
Tässä just mietin, että jos saisi palkkatukipaikan, jonkin yhdistyksen kautta. Siinä he saisivat työntekijän täysin ilmaiseksi. Työaika olisi noin 5 tuntia / päivä eli ei ruokataukoa ym. ja varmaan pitäisi tehdä ilman perehdytystä täyden päivän työt tuossa tuntimäärässä. Onko kokemuksia? Siihen päälle vakkareiden kettuilut ym paskan jauhanta uudesta työllistetystä.
Tyypillistä on, että vakkareita ei kiinnosta perehdyttää osa-aikaisia. Ei kannata olettaa osaamista, vaan kannattaa lähtökohtaisesti kertoa, miten asiat tehdään.
Mä olen osa-aikainen, mutta jatkuvasti vingutaan joka paikkaan, kun olen ahkerampi kuin vakkarit.
Rakastan ap:n kaltaisia ihmisiä. Muistan taas, miksi työttömyys on oikeastaan kovin mukavaa. :)
Kun tuntini laskettiin entisessä työpaikassa laski myös motivaatio. Kävin siellä hengailemassa pari päivää viikossa ja jos tuli yhtään kinkkisempi tapaus jätin sen niille jotka siellä enemmän on ja siksi enemmän perillä ja voivat hoitaa homman loppuun asti.
Kannattaisi palkata enemmän kokoaikaisia.