Kylmällä säällä lenkkeily
Mikä on raja pakkasessa, että lenkkeily jää tekemättä. Kävin tänään kävelylelenkillä ja 20 astetta oli pakkasta ja ei tullut hiki, mutta eipä kylläkään palellut muutenkaan. Olen käynyt 30 asteen pakkasessakin lenkillä ja olen silloin laittanut enemmän suojaa kylmyyttä vastaan.
Kommentit (9)
-5c on mulla sellainen raja että lähdenkö kävelemään vai en.
Jos on jotain -10c niin lähden paljon mielummin uimahalliin.
Kylmällä säällä pysytään sisällä. Kovien pakkasten aikana ulkona käydään vain kauppareissun verran.
Kylmyys ei mitään mutta pääkallokeli.
Hiihtämään tai juoksemaan en mielelläni lähde -15 kylmemmässä, kävelylenkillä voi käydä kylmemmässäkin.
Minulle ei tule muuten herkästi kylmä, mutta pakkanen käy keuhkoihin. -25 vielä menee, mutta pitää jo liikkua rauhallisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Kylmyys ei mitään mutta pääkallokeli.
Silloinen on mukava käydä lenkillä, kun on lämmin sää ja lämpimällä säällähän on tiet liukkaita. Liukuesteet vain käyttöön ja ei liukkaus haittaa.
Ei rajaa. Menen lenkillä säässä kuin säässä oli pakkanen/helle sitten mitä tahansa.
Suomessa pakkaset ei koskaan laske niin super alas että ei tarkenisi lenkkeillä. Kylmää on tietenkin mutta kuitenkin.
-20 taitaa olla oma pakkasenkka. Sopivasti vaatetta päälle ja pidin buffia kasvoilla. Pakkasilla juoksen rauhallisemmin ja jätän vedot muille keleille.
-15