Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parantunut itsetunto & parisuhde

Vierailija
22.08.2020 |

Kun tapasin nykyisen mieheni, mun itsetunto oli aika alhaalla johtuen monista pettymyksistä, joita olin lähivuosina kokenut.

Suhteen alkukaan ei ollut helppo... Mä suoraan sanottuna roikuin kiinni miehessä eikä mies ollut varma haluaako sitoutua suhteeseen.

Alusta on jo viisi vuotta ja mä tunnen olevani ihan eri nainen. Jopa ihmettelen siitä, miksi niin kovasti halusin tuon miehen itselleni ja miksi sitä piti vongata... Nyt en varmaan enää tekisi samoin.

Harmittaa se, että en päätynyt parisuhteeseen miehen kanssa, joka jo heti alussa tiesi, että haluaa mut... toisaalta taas tuntuisi kurjalta lempata vain tuon takia mies, joka on nykyään muhun niin sitoutunut.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jss.

Vierailija
2/59 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkö aina heti tiedät, tuleeko jutusta jotain vai ei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sitä kirjoitti:

En tietenkään heti. Mutta mies oli niin pitkään epävarma, että nykyinen minäni ei olisi sitä katsellut. Ap

Vierailija
4/59 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea sitä kirjoitti:

En tietenkään heti. Mutta mies oli niin pitkään epävarma, että nykyinen minäni ei olisi sitä katsellut. Ap

Joka menneitä muistaa sitä tikulla silmään...

Vierailija
5/59 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks siin äijässä joku vika vai mitä ihmettä. Musta on muutenkin aikamoista romantisointia odottaa, että suhde alkais silleen voimakkaasti "aah sä oot ainut nainen, jonka mä haluun".

Vierailija
6/59 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea sitä kirjoitti:

Älä menneitä mieti, vaan siirrä katse tähän päivään.   Kiintyminen ja sitoutuminen tapahtuu eri tavoin eri ihmisillä, tärkeintä on nykyhetki ja tietenkin myös tulevaisuus, mutta siitä ei vielä tiedä.

Vierailija
7/59 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea sitä kirjoitti:

Ehkä mies ei olisi epäillyt jos olisit silloin alkuaikoina ollut nykyinen minäsi, eikö tämä näkökulma ole tullut pohdinnoissasi mieleesi?

Vierailija
8/59 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks siin äijässä joku vika vai mitä ihmettä. Musta on muutenkin aikamoista romantisointia odottaa, että suhde alkais silleen voimakkaasti "aah sä oot ainut nainen, jonka mä haluun".

Näin on, ei tuolla lailla ala monikaan suhde, etenkäään teini-ikäisiä vanhemmilla ihmisillä.

Ja osa tulisistakin suhteista palaa loppuunkin yhtä nopeasti kuin ovat alkaneetkin.

Vierailija
9/59 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä suhtauduin alussa mieheen juuri noin. Enää en. Mies deittaili muita kun tapailtiin ja mua harmittaa, etten tehnyt samoin. Ja nyt oon sitoutunut mieheen enkä enää luvallisesti voi. Ap

Vierailija
10/59 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea sitä kirjoitti:

Ehkä mies ei olisi epäillyt jos olisit silloin alkuaikoina ollut nykyinen minäsi, eikö tämä näkökulma ole tullut pohdinnoissasi mieleesi?

On kyllä. Tuntuu että miehen sitoutuminen vain kasvaa ja nyt mä olen se henkisesti vähemmän sitoutunut. Ap

Vierailija
11/59 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

XD

Vierailija
12/59 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaan vertaat nykyistä minääsi siihen millainen miehesi oli viisi vuotta sitten. Se ei ole reilua. Tunnut haluavan tasata tilit nyt kun itsetuntosi on parantunut, mutta nyt ei eletä enää vuotta 2015. Nyt on nyt ja teillä on jo viisi yhteistä vuotta takana. Mikä on oikeasti vialla että tällaista mietit? Mies kumminkin valitsi sinut. Toki voit tehdä niinkuin haluat, mutta sinulla on myös paljon menetettävää ja motiivi tuntuu olevan aika turhamainen.

Vierailija
13/59 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea sitä kirjoitti:

Älä menneitä mieti, vaan siirrä katse tähän päivään.   Kiintyminen ja sitoutuminen tapahtuu eri tavoin eri ihmisillä, tärkeintä on nykyhetki ja tietenkin myös tulevaisuus, mutta siitä ei vielä tiedä.

Noin mä yritän ajatella. Jotenkin vain löydän itseni miettimästä, että olisinko saanut paremman miehen, jos olisin lempannut tämän silloin, kun vielä vain tapailtiin... Ja jos olisin tapaillut muitakin enkä keskittynyt vain tähän. Ap

Vierailija
14/59 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaan vertaat nykyistä minääsi siihen millainen miehesi oli viisi vuotta sitten. Se ei ole reilua. Tunnut haluavan tasata tilit nyt kun itsetuntosi on parantunut, mutta nyt ei eletä enää vuotta 2015. Nyt on nyt ja teillä on jo viisi yhteistä vuotta takana. Mikä on oikeasti vialla että tällaista mietit? Mies kumminkin valitsi sinut. Toki voit tehdä niinkuin haluat, mutta sinulla on myös paljon menetettävää ja motiivi tuntuu olevan aika turhamainen.

Joo jotain kaunaa ja kostonhalua tässä on taustalla, tunnistan sen itsekin. Toisaalta taas, jos mun pohjimmaiset tunteet miestä kohtaan on nuo, niin onko se oikein kumpaakaan kohtaan olla tässä. Ap

Vierailija
15/59 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on täällä n. 8 miljardia ihmistä joista puolet miehiä. Voit loputtomiin miettiä aina uudestaan voisitko saada vielä paremman. Jossain kohtaa täytyy vain uskaltaa tehdä se päätös sitoutua. Se on tämä nykyajan ongelma, kun valintoja on loputtomasti. On suuri vaara pettyä ja jäädä lopulta yksin.

Vierailija
16/59 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea sitä kirjoitti:

Noin mä yritän ajatella. Jotenkin vain löydän itseni miettimästä, että olisinko saanut paremman miehen, jos olisin lempannut tämän silloin, kun vielä vain tapailtiin... Ja jos olisin tapaillut muitakin enkä keskittynyt vain tähän. Ap

Mikä olisi sinusta "parempi mies"? Sanotaanko näin että jos nykyisen kanssa kumminkin menee ihan hyvin niin ruoho harvemmin on vihreämpää aidan toisella puolella. Veikkaan, että kaipaat sellaista elokuvamaista roihuavaa rakkautta, mutta tylsä todellisuus nyt vaivaa sinua.

Vierailija
17/59 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä on täällä n. 8 miljardia ihmistä joista puolet miehiä. Voit loputtomiin miettiä aina uudestaan voisitko saada vielä paremman. Jossain kohtaa täytyy vain uskaltaa tehdä se päätös sitoutua. Se on tämä nykyajan ongelma, kun valintoja on loputtomasti. On suuri vaara pettyä ja jäädä lopulta yksin.

Mä tein sen päätöksen viisi vuotta sitten ja petyin kun mies ei tehnyt samoin. Jostain syystä jäin kuitenkin roikkumaan suhteeseen ja vaikka sitten käytännössä molemmat sitouduttiin, ei se enää tuntunut samapalta. Mun kynnys sitoutua tähän mieheen on tullut tosi korkeaksi. Ap

Vierailija
18/59 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä suhtauduin alussa mieheen juuri noin. Enää en. Mies deittaili muita kun tapailtiin ja mua harmittaa, etten tehnyt samoin. Ja nyt oon sitoutunut mieheen enkä enää luvallisesti voi. Ap

Kyllä minuakin kismittäisi jos mies olisi ollut NIIN epävarma että olisi tapaillut muitakin. Itse asiassa taisin tapailla tuollaista montaa yhtä aikaa pyörittävää äijää, josta ajattelin heti ekan tapaamisen jälkeen että hän on elämäni mies ja juuri hänet varmasti haluan. Mies ei ollut samaa mieltä ja lopetti tapailun muutaman kuukauden jälkeen. Silloin se tuntui maailman kamalimmalta asialta ja meni kauan päästä yli, mutta näin jälkikäteen en voisi olla onnellisempi että mies teki sen ratkaisun. Tajuan itsekin vasta nyt ettei hän ollut ollenkaan sitä mitä oikeasti haluan emmekä sopineet ollenkaan yhteen. En tajua mitä hänessä näin.

Vierailija
19/59 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea sitä kirjoitti:

Mikä olisi sinusta "parempi mies"? Sanotaanko näin että jos nykyisen kanssa kumminkin menee ihan hyvin niin ruoho harvemmin on vihreämpää aidan toisella puolella. Veikkaan, että kaipaat sellaista elokuvamaista roihuavaa rakkautta, mutta tylsä todellisuus nyt vaivaa sinua.

No mun parempi mies olisi ollut sellainen, joka olisi alusta saakka keskittynyt tapailemaan vain mua eikä katsellut alussa ympärilleen. Nuo tunteiden roihut ei niin suuri juttu olisi ollut mulle. Ap

Vierailija
20/59 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea sitä kirjoitti:

Jos olisitkin lempannut miehen silloin, sinun pitää miettiä olisitko voinut saada paremman miehen silloisella minälläsi, ei tämänpäiväisellä. Joka tapauksessa tuo on aika hyödytöntä jossittelua johon ei voi saada vastausta. Koet että sinulla on nykyään parempi itsetunto, onko se pelkästään omaa ansiotasi, vai onko miehelläsi ollut siihen vaikutusta? Olisitko yhtä itsevarma jos olisit ollut sinkkuna nämä viisi vuotta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi