Mitä mieltä olette nimestä Nea?
Kommentit (68)
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 14:54"]
Kyllä Linnea vääntyy helposti lempinimiin...
[/quote]
Meiltä löytyy kohta aikuisikään ehtinyt Linnea. Eipä olla vielä kuultu lempinimistä ;) Eikä olla sitä itsekään keksitty kuten muille lapsillemme.
Nea = Neppu, Nepuli, Nessu... Onhan näitä lempinimiä.
T. Nea
Meillä on Linnea jota sanotaan Neaksi.
Olen neea, ja siskoni on linnea. Tunnen 23 neaa, nätti nimi on :)
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 15:50"]
Mitäänsanomaton nimi, tusinanimi, wt-nimi.
[/quote]
Täysin samaa mieltä.
Tulipas Linneasta ja neasta kuuma aihe ja Neakin tuntee noin monta neaa, ettei ois sama joka sanoi tuntevansa 31 neaa :D
Minulle on aivan sama onko nimi yleinen vai ei. Itsestä oli ainakin hauskaa, kun ala-asteella kavereilla oli sama nimi. Muistan myös että kaveria jolla oli harvinainen nimi hävetti enemmän. En suo sitä taakkaa lapselleni.
ja ap Nea on nätti nimi
Välitön reaktio, tietämättä tytön äidinkielestä, sukunimestä tai tämänhetkisestä asuinmaasta mitään:
- ulkoilu- tai urheiluvaatteen tuotemerkki, tai Mattel-nukke tai vast.
- ruotsalainen. Neea olisi suomalainen, ääntämyksen mukainen
- perustuu varmaankin Linnea-nimeen - onko siinä joku vika? Voisi olla helpompi suomalaisille lausua: paino ekalla tavulla ja lyhyt loppuosa. Ja on myös "kansainvälinen"
Kysymys 5:lle:
Kuinka monta etunimeä sinulla on? Kuinka montaa niistä käytät jokapäiväisessä elämässäsi? Monesko käyttämäsi nimi on nimisarjassas kun vaikka esittäydyt uudelle tuttavuudelle?
Lapsi ei ole mikään nimettävä nukke, vaan tod. näk. ja toivottavasti n. 80 vuotta elävä ihminen.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 18:02"]
Ysäri.
[/quote]
Suosituimmillaan Nea oli 2000-luvun alussa.
Jos nimi on tarkoitus lausua "Neea", sitten myös kirjoittaisin sen niin. En itse ole erityisen ihastunut nimiin, joissa äänne- ja kirjoitusasu eivät vastaa toisiaan. Aina saa selitellä: "Mun nimi on Miia/Neea/Tiia mut se kyl kirjoitetaan yhdellä e:llä/i:llä".
Ne(e)allehan on paljon lempinimiä, Nekku, Neppu, Nensku ja Nepsu olen tähän mennessä kuullut.
Olen itse Nea enkä ole vielä 20 vuoteen törmännyt kuin yhteen toiseen vaikka asun isossa kaupungissa:D
Ja minulla on myös tosiaan kolme nimeä, kolmas todella erikoinen ja pitkä ei-suomalainen juurieni vuoksi, kaksi ensimmäistä Nea Maria:)
Meillä tytöllä kolmas nimi on Linnea, minusta se on kaunis nimi. Neasta en niin välitä kuten en muistakaan lyhyistä nimistä.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 15:20"]
Ihan kuin siitä puuttuisi kirjaimia. Ihme nönnönnöö-nimi, nössö.
[/quote]
oon ihan samaa mieltä. Tunnen yhden Nean, joka on nimenomaan nönnönnöö ja nössö. Aika monella tuntuu olevan nimestä tällainen mielikuva, kun varhaisteinien ysärikirjailija (Merja vai Marvi?) Jalo pisti pullukan, nössykän, suosittujen tyttöjen kiusaaman sankarittarensakin nimeksi Nea. Nea oli koulutyttö, jolla oli sutinaa ratsastuksenopettajansa kanssa.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 14:54"]
[/quote]
Tunnen 12v Linnean, jota kutsutaan poikkeuksetta Linskuksi. Kukaan ei oikeastaan sano virallisella nimellä, paitsi vanhemmat.