Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3 yli 15 vuotiasta kotona, teen yksin kotityöt

Vierailija
23.07.2013 |

Kommentteja kiitos

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyydestä kärsii...ja laiskuudesta.

Vierailija
2/25 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetitko jo lapsesta asti tekemään kotitöitä vai odotitko että kuin ihmeen kaupalla alkavat sitten auttaa kun ovat isompia? Jos passasit pienenä, niin sitä niitää mitä kylvää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatus,kasvatus,kaavatus....aikanaan,

Vierailija
4/25 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Miksi et vaadi muilta, että tekevät osansa? Ei marttyyriasennekaan ole oikein lapsia kohtaan.

Vierailija
5/25 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin makaa kuin petaa. Meillä jo 6 vuotias osallistuu kotitöihin, 9 ja 12 vuotiaat auttavat aika paljonkin. Jos teillä ei ole tähän saakka kakarat tehneet mitään, niin tuskinpa saat heitä tästä eteenpäinkään mitään tekemään. Voit tietenkin yrittää, mutta eiköhän yrittäminen ole jo nähty.

Kuinka paljon kulutat rahaa kakruihin? Kuinka paljon heille työnnetään käyttörahoja, vaaterahoja yms. ja kuinka paljon heidän ruokaan menee rahaa? Laskepa huviksesi, pistä vaikka karkeat arviot tammikuun alusta tähän päivään. :)

Vierailija
6/25 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tällä hetkellä 2 yli 15v poikaa. Kumpikin on töissä ja minä lomalla, joten teen kyllä kotityöt. Olisi jotenkin noloa, että minä makaisin miehen kanssa päivät rannalla ja pojat kotiin tullessaan alkaisivat pyyhkiä keittiön pöytiä

Vierailija
7/25 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuun alusta tähän päivään noin 3000-3500e mitä se tähän kuuluu?

Vierailija
8/25 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

luvussa ei ole ruokarahoja

Vierailija
9/25 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro miten tähän on tultu!

Onko lapsillasi jokin älyllinen tai ruumiillinen vika joka estää osallistumasta?

Vierailija
10/25 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jokainen tekee jotain pientä, myös silloin kun ollaan töissä. Teenhän minä itsekin kotitöitä iltaisin, vaikka olen päivät kotona. Tosin silloin kun lapset on töissä, vaatimukset on aika vähäisiä, mutta haluan, että he osaavat omassakin huushollissaan tehdä kotityöt oli töitä tai ei. Ruuanlaitto tai pöydän pyyhkiminen on juurikin meillä tyypillisiä työpäivän hommia. Tosin itse en löhöile lomalla, vaan tulee enemmän käytettyä aikaa siivoukseen. 

Vierailija
11/25 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 10 ja 13-vuotiat poikani imuroivat, pesevät vessoja, laittavat vaatteensa kaappiin, vievät roskia. Jos tekevät kotityönsä kitisemättä, saavat joka hommasta euron palkaksi. Palkka maksetaan kun jommalla kummalla on 10 rastia. Lopeta ilmaisen viikkorahan kylväminen ja ala teettää lapsillasi kotitöitä.

Vierailija
12/25 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: 2 lapsista opiskelijoita, yksi osa-aika työssä. Lasten ollessa pieniä ja sopivin välein tehtyjä, olen ollut pitkään kotona ja tehnyt kaiken itse. Mies ei myöskään tee kotitöitä kuin pakosta.

Vierailija
13/25 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä palkkasin oman teinin kotitöihin, siihen kuuluu koiran ulkoilutus 1 h/pvä arkisin, ja aamupäivällä (jotta Se nousisi ylös ennen iltapäivää). Rahaahan siihen menee, mutta peruimme siivousfirman kesäksi, hinta on suunnilleen sama. En vaan jaksanut enää yhtään kesää katsoa löysää teiniä, se on saanut jo muutaman kesän löysäillä ja ensi kesänä saa toivottavasti jo kesätöitä....

Vierailija
14/25 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 16:57"]

Meillä jokainen tekee jotain pientä, myös silloin kun ollaan töissä. Teenhän minä itsekin kotitöitä iltaisin, vaikka olen päivät kotona. Tosin silloin kun lapset on töissä, vaatimukset on aika vähäisiä, mutta haluan, että he osaavat omassakin huushollissaan tehdä kotityöt oli töitä tai ei. Ruuanlaitto tai pöydän pyyhkiminen on juurikin meillä tyypillisiä työpäivän hommia. Tosin itse en löhöile lomalla, vaan tulee enemmän käytettyä aikaa siivoukseen. 

[/quote]

Jokainen tavallaan. Minulle ei tulisi mieleenkään käyttää 5 viikon kesälomaa koko ajan siivoamiseen:)

Mutta toki jokainen saa käyttää lomansa miten haluaa ja voi suorittaa ja paheksua löhöilijöitä. Minä mieluummin maksan kerran viikossa viikkosiivouksesta ammatti-ihmiselle.

Joten löhöämme miehen kanssa rannalla tai puuhastelemma muuta rentouttavaa. Ne vähät kotityöt, mitä on, voidaan kyllä tehdä ihan itse. Illalla voimme sitten mennä vaikka mökille saunomaan ja uimaan, kun ne vähäiset hommat on hoidettu. En kyllä näe itseisarvona loman viettoa niin, että päivän siivoaa ja sitten töistä tulevat murkut pannaan tekemään ruokaa ja tiskaamaan ja siinä sitten kykitään koko ilta kotona, kun nuoret tekevät kotitöitä :)

Me mieluummin illat teemme ihan jotain muuta.

Vierailija
15/25 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 17:02"]

AP: 2 lapsista opiskelijoita, yksi osa-aika työssä. Lasten ollessa pieniä ja sopivin välein tehtyjä, olen ollut pitkään kotona ja tehnyt kaiken itse. Mies ei myöskään tee kotitöitä kuin pakosta.

[/quote]

No juu... tämähän kertoo kaiken. ja nyt tulet sitten marttyyrinä itkemään palstalle! Häpeäisit!

Vierailija
16/25 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota...onko ap jossain viestissä ilmaissut olevansa tyytymätön tilanteeseen?

Vierailija
17/25 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 17:04"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 16:57"]

[/quote]

Jokainen tavallaan. Minulle ei tulisi mieleenkään käyttää 5 viikon kesälomaa koko ajan siivoamiseen:)

Mutta toki jokainen saa käyttää lomansa miten haluaa ja voi suorittaa ja paheksua löhöilijöitä. Minä mieluummin maksan kerran viikossa viikkosiivouksesta ammatti-ihmiselle.

Joten löhöämme miehen kanssa rannalla tai puuhastelemma muuta rentouttavaa. Ne vähät kotityöt, mitä on, voidaan kyllä tehdä ihan itse. Illalla voimme sitten mennä vaikka mökille saunomaan ja uimaan, kun ne vähäiset hommat on hoidettu. En kyllä näe itseisarvona loman viettoa niin, että päivän siivoaa ja sitten töistä tulevat murkut pannaan tekemään ruokaa ja tiskaamaan ja siinä sitten kykitään koko ilta kotona, kun nuoret tekevät kotitöitä :)

Me mieluummin illat teemme ihan jotain muuta.

[/quote]

No ei se elämä noin mustavalkoista ole. Ei ole vaihtoehtona ole olla tekemättä mitään tai pistää koko illaksi töihin, vaan vähän riittää. Ei esim. tiskikoneen tyhjentäminen vie kuin minuutteja. Mun piti tuohon alkuun kirjoittaa, että teen itsekin kotitöitä iltaisin sillion kun olen töissä, tuli ajatuskatkos. En totuta lapsia palveluun, edes silloin kun ovat töissä. Minä en tykkää löhötä rannalla, jokainen tavallaan. Sitten kun ollaan vaikka mökillä miehen kanssa ja pojat jää töihin, niin en todellakaan halua, että siellä on päivien tiskit ja pöydät olleet päivätolkulla pyyhkimättä. Ei teidän tartte korjata jälkiänne, kyllä äiti korjaa sitten kun tulee - not. 

Vierailija
18/25 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: en siivoa heidän huoneita, en myöskään huomauta asiasta. Miehen mielestä lasten pitäisi tehdä edes jotain. Itsestään mies sanoi ettei tee mitään siksi että jos kerran takee saa tehdä aina. en käsi tekemisestä, mutta arvostelu ja rahan ainainen pyytely joskus ärsyttää.

Vierailija
19/25 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 5-vuotias osaa tyhjentää astianpesukoneen yhdessä 7-vuotiaan kanssa. 11-vuotias osaa leikata ruohoa. Kaikki kolme osaavat siivota oman huoneensa, tosin saavat ikätasonsa mukaan apuja ja perään katsomista. Meillä on kerran viikossa siivouspäivä. Meidän perheessä roskat vie se, joka huomaa roskiksen täyttyneen. En halua tehdä lapsilleni karhunpalvelusta sillä, etten opettaisi kotitöiden tekemistä.

Entinen poikaystäväni ei ollut tehnyt kotona kotitöitä. Teininä kertoi järkyttyneensä, kun äiti pyysi häntä viemään roskapussin. Kyseinen mies ei saanut omia sukkiaan pyykkikoriin muusta taloudenhoidosta puhumattakaan. Ja todella on entinen poikaystävä, ei tuollaista vetelystä kukaan halua miehekseen.

Vierailija
20/25 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 16:56"]

Tammikuun alusta tähän päivään noin 3000-3500e mitä se tähän kuuluu?

[/quote] Ihan hyvin heitä autat rahallisesti ja mitä sinä sillä hinnalla saat? 3500 euroa + ruokakulut noin seitsemältä kuukaudelta "löhöämisestä" kotona, voisi ne rahat ehkä fiksumminkin käyttää. Pistä ne kakarat tekemään jotain rahojensa eteen - siivous, pihatyöt, ruoanlaitto, pyykkihuolto vaikka ihan alkuun, eivät ne siitä kuole. Ja kun kerran miehesikin sanoo jo samaa, niin olisikohan aika nostaa heidät kauluksesta hommiin. Tuolla hinnalla mitä olet maksanut pitäisi loppuvuosi mennä mennen tullen, ruokapalkalla korkeintaan tuet.