Antaisitko lapsesi olla viemättä roskia?
No minä annan kun en muutakaan voi. Roskat haisevat, pilaavat käsien ihon ja kynnet ja niistä voi saada pahoja ihottumia sekä ne ovat noloja ovat perustelut. Minun käsiäni ei kuulemma lasketa koska ne ovat vanhat eikä niitä mitkään käsivoiteetkaan voi pelastaa. Kyseessä yläasteikäinen tyttö.
Kommentit (39)
En. Vielä olemme siinä vaiheessa, ettei sitä eteisessä odottavaa roskapussia vaaan NÄE. Mutta jos/kun käsky käy, niin todellakin vievät.
Meillä ei tarvitse lasten osallistua mihinkään kotitöihin, joten annan.
No, en antaisi. Mutta meillä onkin kasvatuksessa periytetty vähän toisenlaista elämänarvoja, kuten vanhempien kunnioittamista, yhteisillä pelisäännöillä pelaamista jne...eikä tosiaankaan edes kuohuvat hormonit oikeuta hyppimään silmille.
Mitä kylvää, sitä saa niittää...
Meillä mies vie roskat. Lapset tekevät muita kotitöitä kyllä.
No tuossa tapauksessa laittaisin tytöltä sitten pannaan kaiken, mikä aiheuttaa niitä roskia. Ei uusia vaatteita koska niissä on hintalaput ja muovipussit, ei kosmetiikkaa, herkkuja, leffalippuja... Ruuan nyt kuitenkin saisi kotona, mutta muuten ihan kokonaan ekolinjalle.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 10:59"]
Meillä ei tarvitse lasten osallistua mihinkään kotitöihin, joten annan.
[/quote]
Ap tässä, meillä voi joutua ottamaan pyykkejä koneesta ja ripustamaan jos jääneet kosteiksi. Tämän lisäksi voi joutua tiskaamaan jotain pientä ja omaa huonetta joskus imuroida. Nuo nyt ainakin vaatimuksina.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 11:07"]
No tuossa tapauksessa laittaisin tytöltä sitten pannaan kaiken, mikä aiheuttaa niitä roskia. Ei uusia vaatteita koska niissä on hintalaput ja muovipussit, ei kosmetiikkaa, herkkuja, leffalippuja... Ruuan nyt kuitenkin saisi kotona, mutta muuten ihan kokonaan ekolinjalle.
[/quote]
Minä antaisin olla. Turha itsenäisyyden ja aikuisuuden kynnyksellä olevaa lasta on enää ruveta kasvattamaan, jos ei ole tähänkään asti kiinnostanut. Lahjakortti manikyyriin niin kyllä se sittä sitten taas iloksi muuttuu.
[/quote]
Meillä tulee aika isot määrät roskaa koska käytämme pääasiassa kertakäyttölautasia ja syömme usein noutoruokaa/kotiinkuljetettua ruokaa. Välillä vaan alkaa sieppomaan tuo roskien kuskaaminen ja siihen osallistumisesta kieltäytyminen.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 11:11"]
[/quote]
Minä antaisin olla. Turha itsenäisyyden ja aikuisuuden kynnyksellä olevaa lasta on enää ruveta kasvattamaan, jos ei ole tähänkään asti kiinnostanut. Lahjakortti manikyyriin niin kyllä se sittä sitten taas iloksi muuttuu.
[/quote]
Olen kuule yrittänyt ja ei tarvitse olla sarkastinen.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 11:14"]
[/quote]
Meillä tulee aika isot määrät roskaa koska käytämme pääasiassa kertakäyttölautasia ja syömme usein noutoruokaa/kotiinkuljetettua ruokaa. Välillä vaan alkaa sieppomaan tuo roskien kuskaaminen ja siihen osallistumisesta kieltäytyminen.
[/quote]
Juu varmaan
[/quote]
Miksi ihmeessä kertakäyttölautasia? Itseasiassa tyttö on ihan oikeassa että vie kuulu ihan itse roskasi, jos kerran noin paljon niitä tarpeettomasti aiheutat! Eli osta kunnon lautaset ja opettele tekemään ruokaa itse.
Lapseni ei vie roskia mutta jos tietokoneeseen tulee ongelma niin tietää mitä pitää tehdä ja koulu sujuu erinomaisesti. Tehkööt sitä missä on hyvä.
Jospa latoisit ne kaikki roskat sinne tyttäresi huoneeseen.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 11:21"]
[/quote]
Miksi ihmeessä kertakäyttölautasia? Itseasiassa tyttö on ihan oikeassa että vie kuulu ihan itse roskasi, jos kerran noin paljon niitä tarpeettomasti aiheutat! Eli osta kunnon lautaset ja opettele tekemään ruokaa itse.
[/quote]
Kertakäyttölautaset helpottaa elämää, siksi. Ei tarvitse tiskailla kauheasti. Haarukat, lusikat ja veitset on omat koska kertakäyttöiset sellaiset ovat toivottoman huonoja. Noutoruuat tulee aina valmiina pahveissa ja niistä kertyy aika paljon roskaa. Olen pyrkinyt tekemään kaiken mahdollisimman helpoksi koska aikani ei riitä ja haluan muutakin elämää kuin vain töitä. Kun osallistumishalukkuutta ei muillakaan ole ollut niin ratkaisu on ollut helppo. Joskus aikanaan meillä saattoi olla kauheat läjät tiskejä ja siihen oli tultava loppu niin ja en tykkää tehdä ruokaa enkä kieltämättä oikein osaakaan. Ei roskien vienti minusta minun hommiani pelkästään ole.
En todellakaan antaisi vaan likka saisi potkun persuksiin jos edes ehdottelisi moista kuten myös poika...meillä kaikki osallistuvat kotitöihin.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 11:26"]
Jospa latoisit ne kaikki roskat sinne tyttäresi huoneeseen.
[/quote]
Tässä voisi olla ideaa.:DDD Murjottamaanhan se alkaisi.
Te jhotka ette laita kakaroita esim viemään roskia...kuka ne sitten vie kun muuttavat omilleen? Vai hukkuvatko kakarat omaan paskaansa?
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 10:45"]
No minä annan kun en muutakaan voi. Roskat haisevat, pilaavat käsien ihon ja kynnet ja niistä voi saada pahoja ihottumia sekä ne ovat noloja ovat perustelut. Minun käsiäni ei kuulemma lasketa koska ne ovat vanhat eikä niitä mitkään käsivoiteetkaan voi pelastaa. Kyseessä yläasteikäinen tyttö.
[/quote]
Voi luoja, menit sitten uskomaan??? Täällä parikymppinen, jolla käsien iho sileä kuin vauvanpeppu ja vaikka mitä roskaa olen kuskannut pussikaupalla jo vanhempien luona vielä asuessani. Ei niille käsille roskista mitään vahinkoa tule, kunnossa pysyy, kun muistaa rasvata säännöllisesti. Ja onhan ne nolot tietenkin tuon ikäisen mielestä, mutta tehtävä mikä tehtävä. Jos ei suostu viemään, kasaisin tytön sängylle roskat
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 11:33"]
Kertakäyttölautaset helpottaa elämää, siksi. Ei tarvitse tiskailla kauheasti. Haarukat, lusikat ja veitset on omat koska kertakäyttöiset sellaiset ovat toivottoman huonoja. Noutoruuat tulee aina valmiina pahveissa ja niistä kertyy aika paljon roskaa. Olen pyrkinyt tekemään kaiken mahdollisimman helpoksi koska aikani ei riitä ja haluan muutakin elämää kuin vain töitä. Kun osallistumishalukkuutta ei muillakaan ole ollut niin ratkaisu on ollut helppo. Joskus aikanaan meillä saattoi olla kauheat läjät tiskejä ja siihen oli tultava loppu niin ja en tykkää tehdä ruokaa enkä kieltämättä oikein osaakaan. Ei roskien vienti minusta minun hommiani pelkästään ole.
[/quote]
No kyllä tuossa tapauksessa on kun olet kerran noin kyvytön opettamaan lapsillesi perus kotitöitä. Jossain oli juttukin tästä ihan vähän aikaa sitten, että miten nykyvanhemmat tekevät älyttömäs karhunpalveluksen lapsilleen ostamalla kotiin siivouspalveluita, valmisruokia jne. Eli ei opeteta lapsille alkeellisimpiakaan kotitöitä ja sitten kun ne raukkaparat muuttavat opiskelemaan ja omilleen, niin ei ihan heti ole varaa ostaa näitä samoja palveluita sinne opiskelijaboksiin ja sitten ovat ihan sormi suussa, että mitä, pitääkö vessa joskus pestä ja mitäs mä tälle nuudelipaketille nyt teen, ai laitan kattilaan...ei mulla oo mitään kattilaa????
Ihan itse olet tiesi valinnut! Kotonanne ei selkeästi tehdä kotitöitä, joten älä nyt oleta lapsesikaan edes niihin vähiin haarukan tiskaamisiin ja roskapussien vienteihin osallistuvan.
No en antaisi...