Mitkä on lopulta ne elämän pelin säännöt
Olen tässä viimeiset 50 vuotta miettinyt, että mitä hittoa täällä on tarkoitus tehdä. Tämä pohdiskelu on siis tapahtunut kaiken muun tekemisen lomassa. Olen siis kaikin voimin pyrkinyt pysäyttämään tätä mietiskelyä, mm. opiskelemalla, menemällä naimisiin, hommaamalla kaksi lasta, tekemällä vaativaa työtä..
Kuitenkin vuodesta toiseen nämä kysymykset eivät ole jättäneet minua rauhaan, joten olen tutkinut uskontoja, katsomuksia, filosofioita, kuuluisien kirjailijoiden tai muiden taiteilijoiden tuotantoa, olen opiskellut mystiikkaa, valtavirran uskoa rahaan ja kuluttamiseen ts. konsumerismia. Olen opiskellut psykologiaa, käynyt itse terapiassa, eronnut, mennyt uudestaan naimisiin ja todellakin pohtinut onko tässä mitään järkeä-
Olen päätynyt siihen lopputulokseen, että kaikki on illuusiota, ihmisyys, maapallo, koko tämä materiaalinen maailma. Ei ole väliä mitä hommailet täällä, kunhan: et vahingoita muita pyrkimyksilläsi. Tärkeintä olisi nauttia ohikiitävistä hetkistä, tai pikemminkin pysähtyä niihin, hyväksyä ne sellaisina kuin ne ovat.
Hyvä kanssakulkija: astu ulos Matrixistä, usko itseesi ja kaiken voittavaan hyvään, elämän tarkoitus on uskaltautua vapaa pudotukseen. Älä roiku kiinni missään huonossa. Anna itsellesi tilaa hengittää.
Kommentit (10)
"Olen tässä viimeiset 50 vuotta miettinyt, että mitä hittoa täällä on tarkoitus tehdä."
Miksi ajattelet että täällä olisi tarkoitus tehdä jotain ihan tiettyä?
Sun elämän tarkoitus on toimia varoittavana esimerkkinä siitä, mitä ihmiselle tapahtuu kun se työntää päänsä omaan perseeseensä.
Mä kerron sulle. Elämän tarkoitus on omistaa koiria!
Vierailija kirjoitti:
"Olen tässä viimeiset 50 vuotta miettinyt, että mitä hittoa täällä on tarkoitus tehdä."
Miksi ajattelet että täällä olisi tarkoitus tehdä jotain ihan tiettyä?
Niin, tää on hyvä kysymys. Jotenkin se on vaivannut minua aina. Että täällä sitä nyt ollaan. MIhin suunnata? Ihan kuin olisi kartta hukassa.
Vierailija kirjoitti:
Mä kerron sulle. Elämän tarkoitus on omistaa koiria!
Ap
- got two!
Ole vähänaikaa rikas ja onnellinen pukumies ja h*rttäydy kravattiin kun lama alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Sun elämän tarkoitus on toimia varoittavana esimerkkinä siitä, mitä ihmiselle tapahtuu kun se työntää päänsä omaan perseeseensä.
Hih, no hyvä sitten, koska mun elämä on tosi hyvää, istun omassa talossa keskellä kauneinta kesäpäivää ja ehdin jakaa omia ajatuksiani tälle höpöhöpö-palstalle.
Vierailija kirjoitti:
Ole vähänaikaa rikas ja onnellinen pukumies ja h*rttäydy kravattiin kun lama alkaa.
Tässä on kyllä ihan hyvin kiteytetty kaiken väliaikaisuus.
Onnelisuus ei ole tavoite vaan satunnaisia hetkiä kaiken p*skan keskellä. Turha olettaa että on epäonnistunut jos koko ajan ei ole niin hemmetin onnellinen olo.
Ainakaan proravanpyörä ja matriisi ei ole se syvin pointti, vaikka toimeen pitääkin jotenkin tulla.