MAALISMASUJEN maanantai
Kommentit (47)
Mulla on myöskin munasarjakysta jota seuraillaan Taysissa polilla parin kk:n välein. On ollut siellä jo viime syksystä lähtien ja kooltaan 3x5cm. Eivät tee sille mitään jos ei pahasti kipuile. Ei estä/ole haitaksi raskaudelle mutta eivät mieluusti operoi raskausaikana. Mulla ollut täysin oireeton. Ennen seuraavaa (syyskuussa) kontrollia mun tarttee käydä jossain verikokeissa jossa katsotaan syöpäsoluarvoja tms ettei ole muuttunut pahalaatuiseksi.
Jännä juttu että se munkin kysta on tosiaan noinkin iso mutta ei mulla ole siitä mitään tuntemuksia.
Leannalle tsempityksiä, toivotaan että on vaan ohi menevää!
Muffin rv6+
Leanna; voi miten ikävää :( Ei tuollaista saisi tapahtua kenellekään, mutta jos pikkuisella ei ollut kaikki hyvin, näin oli varmasti tarkoitus tapahtua :( Voimia tosi, TOSI paljon!!!
Tappert; Onnea HYVISTÄ ultrakuulumisista! Olen myös lukenut " lääkäritietoa" , että munasarjakystat on nuorilla(kin) yleisiä ja katoavat yleensä itsestään. Serkultani tosin jouduttiin leikkaamaan, kun oli jo nyrkin kokoiseksi kasvanut, hyvin meni sekin. Kamalalta kuulosti nuo kivut :( Johtuukohan ne raskauden ja kystan yhteisvaikutuksesta? Sanoiko lääkäri kivusta mitään? Itse olen ihmetellyt viimeiset pari kk kun vasemman puoleinen munasarjani tuntuu erittäin selvästi, vasenta en löydä ollenkaan! Ultraan olen meinannut mennä jo aiemminkin, nyt taidan yhdistää alkuraskauden ultrauksen ja sen. Mitään kipua ei tosin ole ollut. Saa nähdä, löytyykö sieltä jotain, vai onko se vain muuten niin " pinnassa" .
Rimma; mulla kans tuli esikoisen vierellä tänään paha olo auton takapenkillä!
Yedo; Olenkin lukenut sun mielenkiintoisista vaiheista tuolta kuumeilupuolelta... On se kyllä kumma, että määrättiin yksityiselläkin suoraan ne lääkkeet, eivätkä meinanneet edes verikoetta ottaa millään! Onneksi kuitenkin ottivat ja oli noin ihanat tulokset!! Pitkän ihmettelyn tulos oli lopulta varsin positiivinen :) Onnea sinne :)
Onnittelut yhteisesti kaikille ultrassa jo käyneille, jotka saivat jo ihastella pientä ihmettä ja kaunista sykettä!! Toivotaan kaikille muillekin hyviä ultrakuulumisia, jotka ovat vasta menossa!
ON; Ultraa pitäisi varata yksityiselle. Tässä kaupungissakin vain yksi ultraus :( Pitäisi muuttaa naapurikuntaan, siellä olisi kolme! Oloja ei ihmeemmin ole, pientä ällötystä hetkittäin, ruokaa ei tee mieli ja olen jo varmaan LAIHTUNUT pari kiloa :O Milloinhan se pohjaton nälkä iskee?? Esikoisesta muistaakseni vasta viikoilla 7-8 tai jotain... Nyt siis menossa rv 4+3, esikoisesta tein ensimmäisen haamuviivankin vasta 4+2, enkä meinannut todeksi uskoa :) Aika matelee tässä vaiheessa, päivä kerrallaan mennään ja toivotaan parasta (myös muille)!
tänään on miltei kaikki tullut ylös ja olo on sen mukainen. Soitin jo kättärille, että miten paha pahoinvointi pitää olla, jotta päivystykseen on lähdettävä. Kaiken on tultava ylös ja tietty omaa yleisvointia pitää seurata, mutta jos tätä muutamankin päivän jatkuu taidan löytää itseni letkun päästä. Anteeks vaan tää vaikerrus ja omanapaisuus, mutta olo on väsy ja vihainen ja lasten kanssa on vaikea olla kun ei voi vielä kertoa. Kyllä aika kultaa muistot. Tai sitten viime raskauden pahoinvointi ei ollut näin voimakas.
Kiva kuulla mukaviakin uutisia (ultra), toivottavasti mekin niitä saamme ylihuomenna.
-m- rv 6+5
masuli68: kai se on aika luonnollista, että näillä palstoilla kerrotaan omista hyvistä ja huonoista tuntemuksista ja ollaan omaan napaan tuijottajia (.) siitä tuskin kukaan tuomitsee =)
tänään ollut tosiaan paha olo... tehtiin sitten iltasella miehen kanssa pizzaa ja käytiin pitkällä kävelylenkillä. paha olo otti tauon. ;)
just tein vielä tuolta resepti-puolelta bongaaman hedelmäjuoman banaanista, kiwistä ja avocadosta sekä omenamehusta (hunajan jätin pois, kun oli noin tosi makeaa ja vehnänalkioita meillä ei ollut) ja oli muuten TODELLA hyvää! :)
nyt alkaa taas papunen heräillä, paha olo nostaa päätään... huoh.
Kävin tänään ultrassa, kun viikkoja piti olla 6+1, mutta hopps hyppäsinkin suoraan 7+0... kummaa
Kaikki oli hyvin masussa ja uusi la on nyt 05.03.07!! Ihanan helposti sai yhden viikon pois :)
Toivon että " julli" pysyy kyydissä mukana. Ajatuksissa kummittelee edellen puolentoista vuoden takainen keskenmeno...
Tuulille ja Tappertille sitten onnea ultrakuulumisista. Meilläkin näkyi 5mm vauvelin alkui ja 5+5 olis viikot. SYke näkyi jo komeasti ja lääkäri sanoi että toivotaan että vauva pysyy matkassa kun noin varhaisilla viikoilla sydän pompotti hurjasti. Itku tuli minultakin ja matkalla autossa kotiin itkin ihan hulluna kun ajattelin että esikoisesta tulisi maaliskuussa isoveli... NIISK!! Kaikki kädet ja jalat ristiin että vauva pysyy kyydissä.