Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on viisain asia, minkä olet oppinut elämästä?

Vierailija
22.08.2020 |

Jaetaan hyödyllisiä viisauksia!

Kommentit (2605)

Vierailija
1961/2605 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin olet sinä ihminen, kaiken keskellä yksin. Syntymästä kuolemaan. Yksin nahoissasi ja ajatuksissasi. Et pääse pakoon tai pois.

Vierailija
1962/2605 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy k u sella aina kun siihen on mahdollisuus,

T: Urho Kekkonen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1963/2605 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että vihervassarit ovat rys sän botteja. Viides kolonna. Tuhoavat maan sisältäpäin, mädättävät kaiken .

Olen oppinut elämästä sen, että joku voi olla niin sekaisin, että pitää Suo men Na toon vie mis tä rys sän mä dä tyk se nä.

Vierailija
1964/2605 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele aina aamuisin, että tästä tulee hyvä päivä. Niin tuppaa käymään kun uskoo siihen itse.

Vierailija
1965/2605 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
1966/2605 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä koskaan haasta tai arvostele esihenkilöäsi (vaikka hän olisi miten epäpätevä tai ilkeä ihminen), se tulee kolahtamaan AINA omaan nilkkaan jollain tapaa.

Vierailija
1967/2605 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse ystävät viisaasti. Arvosta ystävällisiä ihmisiä ja anna heille tilaa elämässäsi, huomio heitä vastavuoroisesti. Älä jumiudu ikäviin ja ongelmallisiin ihmisiin. Auttaa saa, mutta pidä rajat.

Vierailija
1968/2605 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on hauras.

Olen synnyttänyt kohtuun kuolleen lapsen rv 18+5. Kuolema jäi mysteeriksi.

Menetin äitini tapaturmaisesti, olin vielä alaikäinen. Mitään ei ollut tehtävissä.

Läheiseni sai aivoinfarktin ilman ennakkovaroitusta, vastoin kaikkia odotuksia. Elintavat oli kunnossa, harrasti liikuntaa, ei verenpainetta, ei korkeaa kolesterolia. Infarktille ei pitänyt olla syytä. Toisen puolen halvaus tuli, mutta pahinta oli ajattelun vaikeutuminen ja persoonan muutos. Yhtenä päivänä naurat läheisesi kanssa, käytte autoajelulla ja teette yhdessä mieluisia asioita. Viikon päästä kohtaat ihmisen, joka tekee kiusaa, on iloton ja toistelee koko ajan samoja asioita, hermostuu kun ei muista syöneensä puoli tuntia aiemmin. Minuun on sattunut niin paljon, kun rakasta läheistäni ei enää ole. On vain vammautunut ulkokuori ja täysin vieras persoona.

Vierailija
1969/2605 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tekevät virheitä ja erehtyvät. Useimmat eivät vain kerro niistä. 

Siispä älä luule olevasi muita tyhmempi :)

Vierailija
1970/2605 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen muun ohella myös sen, että ihmiset joita rakastat tuottaa sinulle aina tavalla tai toisella jonkinasteista pettymystä.

Tosin tuon oivaltaminen ei ole auttanut yhtään siinä, että ne pettymykset tuntuisivat jotenkin loivemmilta tai niistä pääsisi nopeammin yli. Pikemminkin mitä enemmän takaumia tulee, sitä enemmän ne sattuu. Pitänee harjoitella vielä ignooraamista..

Vierailija
1971/2605 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika on rajallista. Se kannattaa käyttää viisaasti.

Vierailija
1972/2605 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viranomaisiin ei voi luottaa.

Vierailija
1973/2605 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Vain olennainen on tärkeää, eikä aina sekään.

Vierailija
1974/2605 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vaan yks elämä ja just se on se juttu. Turha katua ja jossitella.

Vierailija
1975/2605 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika on rajallista. Se kannattaa käyttää viisaasti.

Niin? Entäs kun on kuin meidän mummo, joka on 93-vuotias, on ollut lähes kuuro 10 vuotta ja sokea melkein yhtä pitkään. Miten hän käyttäisi aikansa viisaasti? Hän istuu ja kävelee, höpöttää itsekseen kun ei toisten puhetta kuule. Ei pysty katsomaan telkkaria, ei kuuntelemaan radiota, ei tekemään käsitöitä. Käy vessassa ja suihkussa autettuna. Syö isolla lusikalla pääsääntöisesti itse, kun ruoka tuodaan nenän alle. Ulkona ei käy. Eihän hän ulkona näe mitään, ei kuule mitään ja palelee. Aikaa on ollut viime vuosina vaikka muille jakaa, mutta mitä sillä ajalla tekee? Kun hän sokeutui lopullisesti, hän toivoi, että pääsisi jo pois kitumasta. Ei ole vielä toteutunut.

Vierailija
1976/2605 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen olen oppinut, ettei saa olla liian kiltti, pitää osata puolustaa itseään, varsinkin työpaikalla eikä antaa kiusaajien nousta niskan päälle. Pitää osata puhua suoraan, mutta rehellisesti. Kilttejä on helppo irtisanoa, kun eivät kuitenkaan vastaan sano. Jyrkkiä ja ilkeitä työnantajat pelkäävät, he saavat siksi jäädä, vaikka työntekijänä olisivatkin huonompia. Kilttinä saat vaan kuraa niskaasi ja joudut toisten hyväksikäyttämäksi ja pompoteltavaksi. 

Vierailija
1977/2605 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on hauras.

Olen synnyttänyt kohtuun kuolleen lapsen rv 18+5. Kuolema jäi mysteeriksi.

Menetin äitini tapaturmaisesti, olin vielä alaikäinen. Mitään ei ollut tehtävissä.

Läheiseni sai aivoinfarktin ilman ennakkovaroitusta, vastoin kaikkia odotuksia. Elintavat oli kunnossa, harrasti liikuntaa, ei verenpainetta, ei korkeaa kolesterolia. Infarktille ei pitänyt olla syytä. Toisen puolen halvaus tuli, mutta pahinta oli ajattelun vaikeutuminen ja persoonan muutos. Yhtenä päivänä naurat läheisesi kanssa, käytte autoajelulla ja teette yhdessä mieluisia asioita. Viikon päästä kohtaat ihmisen, joka tekee kiusaa, on iloton ja toistelee koko ajan samoja asioita, hermostuu kun ei muista syöneensä puoli tuntia aiemmin. Minuun on sattunut niin paljon, kun rakasta läheistäni ei enää ole. On vain vammautunut ulkokuori ja täysin vieras persoona.

Olen niin pahoillani puolestasi, tiedän mitä käyt läpi. Neuvoni on, että yrittäisit puhua asioista ammattilaisten kanssa tai edes tuttujen, jotka kuuntelevat. Se kyllä auttaa. Jaksamista sinulle. 

Vierailija
1978/2605 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus on katoavaista. Sekä sisäinen että ulkoinen kauneus. Kun olin nuori ja nätti, olin myös sisäisesti kaunis, tahdoin pelastaa maailman, auttaa ihmisiä, toimia oikein. Ikä on tuonut monenlaista pettymystä. Puoliso on pettänyt luottamuksen. Työelämässä on tullut raskaita pettymyksiä. Auttamistyö oli tehty resursseilta mahdottomaksi ja seurasi uupumus. Toisessa työssä työpaikka siirtyi 80 km päähän. Taas tuli uupumus, ei työstä vaan niistä kauheista, järkyttävistä matkoista. Entinen lukiokaveri sanoi, että näytän väsyneeltä. Niin, rupsahtaneelta varmaan, kun ei oltu nähty yli 20 vuoteen. Nuorena kohdeltiin kauniisti, nyt kohdellaan kuin vanhaa akkaa, vaikka en ole vielä 50 vuotta täyttänyt.

Vierailija
1979/2605 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisaasta en tiedä mutta on ollut karua oppia, että kenelläkään ei loppujen lopuksi ole mitään ihmisarvoa (esim. sodissa olet valtion omaisuutta ja yksi numero kaatuneiden listassa, sairaana olet rasite yhteiskunnalle, millainen tahansa oletkaan olet vääränlainen jne.), että hyvin harva (jos kukaan) on oikeasti hyvä ihminen joka välittää muustakin kuin itsestään ja korkeintaan omasta perheestään, että elämä on usein paljon vaikeampaa kuin nuorena edes pessimistisimpinä hetkinä voisi luulla silloinkin kun teet kaiken ns. oikein. Ja minä olen nk. hyväosainen, joten kovin huono paikka tämä maailma pääosin valitettavasti on.

Vierailija
1980/2605 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisain asia: se, että Vauva-palstalla kysytään todella tyhmiä kysymyksiä.