Mikä on viisain asia, minkä olet oppinut elämästä?
Kommentit (2605)
Peilaan elämääni välillä siitä näkökulmasta, että jos tietäisin kuolevani parin kuukauden sisällä, niin mihin olisin tyytyväinen eletyssä elämässäni ja mitä ehkä katuisin? Noiden ajatuksien pohjalta sitten tiedän vähän, että mihin suuntaan vien ja kehitän elämääni.
Äiti opetti meidät köyhän perheen lapset siihen ,että kukaan ei ole parempi kuin minä. Siis ei tarvi niiaila rikkaita. Samoin sen että oma työ elättää turvallisesti, ei saa elää avustuksilla.
Älä puutu toisten asioihin, ellei apuasi erikseen pyydetä, ja sillonkin vaan suuren harkinnan kanssa.
Älä takaa kenenkään lainoja... Ikinä.
Pisaralla hunajaa saa enemmän aikaiseksi kuin saavillisella sappea...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen normaali aikuinen on itse vastuussa elämästään, ei yhteiskunta, ei vanhemmat, ei lähipiiri.
Itse teet valintoja joka tunti. Joko vääriä tai oikeita. Katse eteenpäin, elät vain kerran.
Tämän tajuaminen lopettaa uhriutumisen, mattyyriuden ja itsesäälin ja ihminen parantuu, kantaa vastuunsa ja aloittaa oikean elämän.
Aina niin kauan kuin sinulla on terveys ok ja vakituinen työ. Toivonpa ettei olisi, voisit oppia jotain.
No väännetäänpä vähän. Jokainen suupala, askel ja ajatus ovat valintoja - myös terveytesi eteen. Valtaosa sairauksista olisi estettävissä, olisiko ollut niin, että syövistäkin joka kolmas. Sydän- ja verisuonitaudeista vain pieni osa on geneettisiä. Ihan tutkittua tietoa. Silloin, kun olet terve, sitä pitää vaalia, ei se muuten kestä.
MItä jankkaat, länkytät, itsestäänselvyyksiä?
Onko tämä jonkun luuserin oppitunti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen normaali aikuinen on itse vastuussa elämästään, ei yhteiskunta, ei vanhemmat, ei lähipiiri.
Itse teet valintoja joka tunti. Joko vääriä tai oikeita. Katse eteenpäin, elät vain kerran.
Tämän tajuaminen lopettaa uhriutumisen, mattyyriuden ja itsesäälin ja ihminen parantuu, kantaa vastuunsa ja aloittaa oikean elämän.
Aina niin kauan kuin sinulla on terveys ok ja vakituinen työ. Toivonpa ettei olisi, voisit oppia jotain.
No väännetäänpä vähän. Jokainen suupala, askel ja ajatus ovat valintoja - myös terveytesi eteen. Valtaosa sairauksista olisi estettävissä, olisiko ollut niin, että syövistäkin joka kolmas. Sydän- ja verisuonitaudeista vain pieni osa on geneettisiä. Ihan tutkittua tietoa. Silloin, kun olet terve, sitä pitää vaalia, ei se muuten kestä.
Että se mitä luulen oppineeni ei päde muihin, ja melkein kaikki pyörät keksitään uudestaan ja uudestaan. Maailma jatkaa samaa rataa, mullin tai mallin.
Sen, että en ota lapsettomilta akoilta lasten kasvatusohjeita.. Hyyyiiii.
Vierailija kirjoitti:
Sen, että en ota lapsettomilta akoilta lasten kasvatusohjeita.. Hyyyiiii.
Eppäiletkö, etteivät he ole olleet lapsia..?
Älä aseta mitään odotuksia muille ihmisille, edes lähimmille perheenjäsenillesi. Yllätyt iloisesti kun joku tekee tai haluaa sinulle hyvää. Et pahoita mieltäsi kun joku ei välitä sinusta tai haluaa loukata sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä tuomitse ihmistä ennen kuin tiedät mistä hän on tullut.
Se että ihminen on jostain, ei kerro ihmisestä sinänsä mitään.
Tuolla sanonnalla tarkoitetaan sitä että kuuntelet sen ihmisen elämäntarinan Eli mistä hän on tullut Mitä hän on miehiään/naisiaan ennen kuin tuomitset hänet.
Se, että rokotevastaisuus liittyykin rankkaan lapsuuteen. Ihminen on kadottanut uskonsa maailmaan.
Syvän intuition tärkeys. Se on se, mikä pelastaa väkivaltaiselta suhteelta, tsunamilta, lähtemästä väärän ihmisen mukaan, pilaamasta elämää. Kuuntele sitä, sillä jos et kuuntele, olet maailman ja sen hullujen armoilla.
Vierailija kirjoitti:
Sattuma kirjoitti:
Elämää ohjaa lähes kokonaan sattuma. On sitten kyse terveydestä, ihmissuhteista, työelämästä jne.
Kyllä näin on. Tapasin sattumalta puolisoni. Sain kaikki elämäni 3 työpaikkaa sattumalta.Pääsin myös pois työelämästä onnekkaan sattuman kautta/takia. Eli yt.
Sattumia ei ole olemassakaan - se on johdatusta!
Saat sen minkä ansaitset 😉
Ihminen joka enemmän tietää hän myös enemmän sietää. Toisin sanoen on ymmärtäväinen, pitkämielinen ja reilu kaikille ihmisille.
Yrittäminen ei johda mihinkään. Ei parhaansa yrittäminen, eikä mikään muukaan vastaava. Ei edes ystävällisyys. Ystävällisyydellä ei ole ikinä saanut mitään aikaan, ei ovia auki, ei päässyt eteenpäin, ei saanut sovintoa aikaan, eikä mitään muutakaan. Jos vastassa on joku munapää, on ihan sama, mitä itse yrittää. Sen olen oppinut elämästä.
Olen oppinut kantapään kautta, etten koskaan - en koskaan enää - ota yhteyttä mieheen, joka sanoo, ettei ole sitoutumiskykyinen tai ettei hän halua enää koskaan rakastua. Ei se siitä mihinkään muutu.
Se on uskottava kerrasta, vaikka miten kirpaisisi.
Aatteleppa ite. Tee omaa elämääsi liittyvät päätökset itse.
Jos menee huonosti, luota siihen, että parempia aikoja on edessä. Onni voi kääntyä.
N53