Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on viisain asia, minkä olet oppinut elämästä?

Vierailija
22.08.2020 |

Jaetaan hyödyllisiä viisauksia!

Kommentit (2605)

Vierailija
1921/2605 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän tarkoitusta ei voi ymmärtää sanallisesti, se täytyy elää. Jos elät avoimena aisteille ja tuntemuksille, voit ehkä saada siitä kiinni, mitä tarkoitan tällä.

Vierailija
1922/2605 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitossa tai vastaavassa täytyy joskus osata pyytää anteeksi, myös silloin kun oikeasti tietää olevansa oikeassa. Tärkeämpää on lopputulos eikä kuka voittaa väittelyn.

Ensimäisellä kerralla se oli tosi vaikeaa, myöhemmin se oli vähän helpompaa.

M 75v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1923/2605 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä koskaan luota mieheen.

Maailma on kummallinen paikka.

Usko vain itseesi.

Vierailija
1924/2605 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut kantapään kautta,  että jotkut ihmiset ovat oikeasti mielivaltaisia ja haluavat tuhota toisten elämän - vain, koska voivat. 

Vierailija
1925/2605 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätöksen tekemättä jättäminen on myös päätös, jolla on seuraukset - usein haitalliset.

Tätä en nuorena tuuliviirinä tajunnut.

Vierailija
1926/2605 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse taistelusi. Älä syöksy jokaiseen tappeluun tai kinaan, jos vähän ärsyttää. Osalle voi sanoa, että anna olla, anna mennä ohi.

Vierailija
1927/2605 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ajattelevat pääosin vain itseään ja omaa etuaan. 

Vierailija
1928/2605 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että omista kokemuksistaan ei voi yleistää, ei positiivisista eikä negatiivisista. Se että sain piiskaa lapsena eikä jäänyt pahoja muistoja, ei tarkoita ettei kenellekään muullekaan ole jäänyt. Se että minulla kestää kausi-influenssa aina kaksi viikkoa, ei tarkoita etteikö se monella muulla kestäisi paljon lyhyempää aikaa.

Vierailija
1929/2605 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että oikeestihan tässä ihmiselämässä ei oo mitään järkeä!

Vierailija
1930/2605 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenne ratkaisee. 

Anteeksi kannattaa antaa oman mielenrauhansa takia. Uhriutuminen ei kannata.

Kannattaa ottaa viisas puoliso, jolla on samat arvot kuin sinulla. Yksinkin on ihan hyvä.

Terveys on todella tärkeää ja sen voi menettää hetkessä.

Useimpia asioita kannattaa kokeilla. Koskaan ei ole liian myöhäistä vaihtaa suuntaa.

Mädät omenat pilaavat muutkin lähellä olevat. Ihmistä voi harvoin muuttaa.

Luovuutta voi oppia ja se on suuri rikkaus.

Älykkyydellä voi tehdä rahaa, mutta hyvään elämään vaaditaan viisautta.

Vierailija
1931/2605 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi tärkeää opetella tuntemaan itsensä. Itse ymmärsin aika myöhään, miten tärkeää mulle on vapaus.

Vierailija
1932/2605 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisaimpia asioita elämässä on jättää arvioimatta mitä muut ihmiset päänsä sisällä ajattelevat ja mitä tunteissaan tuntevat. Yllättäin ei sitä tiedäkään, vaikka luulee tulkitsevansa oikein. 

Toinen viisaimmista on läsnäolo, aito kuunteleminen mitä joku kertoo sinulle. Keskeyttämättä, ja tunkematta heti omia samanlaisia kokemuksia siihen mausteeksi. Aito kuunteleminen antaa aikaa ja tilaa, ja aito kuuleminen ei halua heti korjata toista. Riittää kun on läsnä eikä kuvittele tietävänsä mitä toinen tarvitsee.

Vierailija
1933/2605 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ajattelevat pääosin vain itseään ja omaa etuaan. 

Tämä on aika hyvin suojassa vääräksi osoittautumiselta. Jos joku esim. omistaa elämänsä toisten auttamiselle ja saa siitä iloa, voidaan aina selittää, että hän tekee niin, koska hänen etunsa on saada siitä iloa.

Vierailija
1934/2605 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs pappi kertoi minulle miten hän oli käynyt vihkimässä pariskunnan jonka morsiamena oli yksinhuoltaja nainen..

Pappi sanoi minulle, että häntä säälitti niin kovin vihkiä miestä pyhään avioliittoon naisen kanssa joka tuskin olisi koskaan uskollinen miehelleen. Hänestä tuntui sanojensa mukaan siltä, että hän olisi lähettänyt tuon miehen suoraan hel vettiin. Kärsimysten ja surun keskelle..

Kyyneleet silmissään pastori otti minua olkapäästä kiinni ja sanoi nämä ikimuistoiset viisaat sanansa.. poikani älä ikinä kuunaan valkeana sekaannu yksinhuoltaja naiseen, se on sama kuin katsoisit hel vettiin joka tuijottaa takaisin. Se vie sinulta sielun,raatelee sydämesi riekaleiksi ja lopulta tuhoaa sinulta koko elämän.

Vierailija
1935/2605 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan KAIKESTA selviää ja ajan kanssa vaikeidenkin asioiden kanssa oppii elämään.

Kriisit, erot, pettämiset, surut, mielenterveysongelmat, menetykset, traumat... Kaikki on ohimenevää, vaikka ottaa kuinka koville. AINA tulee jossakin vaiheessa se parempi päivä. Älä koskaan menetä toivoa.

Mitä tuo "kaikesta selviää" tarkoittaa? Hengissä selviämistäkö? Kuolemme kuitenkin kaikki joskus ja osa jopa väkivaltaisesti. Osa sekoaa huonojen kokemusten takia eikä parane ikinä.

Vierailija
1936/2605 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs pappi kertoi minulle miten hän oli käynyt vihkimässä pariskunnan jonka morsiamena oli yksinhuoltaja nainen..

Pappi sanoi minulle, että häntä säälitti niin kovin vihkiä miestä pyhään avioliittoon naisen kanssa joka tuskin olisi koskaan uskollinen miehelleen. Hänestä tuntui sanojensa mukaan siltä, että hän olisi lähettänyt tuon miehen suoraan hel vettiin. Kärsimysten ja surun keskelle..

Kyyneleet silmissään pastori otti minua olkapäästä kiinni ja sanoi nämä ikimuistoiset viisaat sanansa.. poikani älä ikinä kuunaan valkeana sekaannu yksinhuoltaja naiseen, se on sama kuin katsoisit hel vettiin joka tuijottaa takaisin. Se vie sinulta sielun,raatelee sydämesi riekaleiksi ja lopulta tuhoaa sinulta koko elämän.

Onko tämä vitsi?

Vierailija
1937/2605 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
1938/2605 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-

Täähän se varmaan ois.

Vierailija
1939/2605 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä vitsi?

En sanoisi pastorin sanoja vitsiksi sillä hän on viisas mies. Hän tuntee niin hyvyyden kuin pahuuden ja hän on nähnyt koko ihmis elämän kaaren ja kirjon. Viisaana miehenä hän haluaa vain hyvää ja opastaa ihmisiä välttymästä kaikelta pahalta. 

Vierailija
1940/2605 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta selviää -hokema on minusta vain sitä et kaikkee joutuu sietämään/kokemaan, eikä tästä pois pääse. Päivät seuraa toisiaan vaikka olisit miten raatona kaikin puolin.

Jotkut sitte tekee oman lopullisen ratkaisun.