Mikä on viisain asia, minkä olet oppinut elämästä?
Kommentit (2600)
Vierailija kirjoitti:
Pidä huoli omista asioistasi
Sossu auttaa.
Ole onnellinen juuri nyt, koska tämä hetki ei tule enää takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Älä usko kaikkea mitä kuulet. Vain harva on todella ymmärtäväinen, luotettava ja sinun parastasi ajatteleva ystävä.
Juuri niitä kannattaa varoa.
Vierailija kirjoitti:
Taito, joka on nykyihmiseltä kaikista pahiten hukassa, on ihmisenä olemisen taito.
Ihmisenä?
Jos ihminen onnellinen hän on myös tyytyväinen ja kiitollinen.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen meistä on lopultakin hyvin arkisia ihmisiä, jotka käyvät kusella, paskalla ja haisevat välillä hieltä. Jokainen on laillaan arka ja epävarma monista asioista. Ihan jokainen - iästä taikka statuksesta riippumatta.
Erot on suuriakin.
Vierailija kirjoitti:
Pidä suusi kiinni.
Epälooginen lause.
-Kapanteri.- kirjoitti:
Ahneudesta voi väsyä.
Never!
Tyhmyys on uudistuva luonnonvara.
Vierailija kirjoitti:
Kansa on vedätettävissä. Ty h miä on olemassa Joku sanoo jotain, ja kaikki uskoo, se on jonkun mielipide mitä lausutaan, mutta onko se totuus. Asiat eivät ole ihan mustavalkoisia.
Totuus riippuu siitä, kuka sanoo ja miten sanoo.
Voit havainnoida ihmisen ilmeitä, eleitä ja sanoja, mutta kaikki muu on omaa tulkintaasi ja analyysiasi mikä suodattuu omien traumojesi, kokemustesi, mielipiteittesi ja ennakkoluulojesi läpi. Toisesta ei voi olettaa yhtään mitään, kysy aina, älä luule tietäväsi. Etenkään jos pidät itseäsi empaattisena ihmistuntijana kuten itse pidin itseäni, suurta harhaa.
Vierailija kirjoitti:
Älä luota kehenkään
Niin se elämä tosiaan opettaa.
Jumalan puolella on onnellisinta olla.
Luulen että se oivallus, joka on eniten edesauttanut viisaan vaikutelman antamista muille, on että sanansa kannattaa punnita ennen kuin sanoo ne. Että jos joku vaikka kertoo äitinsä sairastuneen syöpään, ja mulle tulee siitä mieleen että mun työkaverin tädilläkin on syöpä tai että luin kerran iltasanomista syövästä, niin noiden mielikuvien voi antaa mennä sanomatta niitä ääneen.
Onnellisuutta eniten lisännyt viisaus on ehkä se että kannattaa miettiä ihan alusta lähtien itse, mistä asioista mun onnellisuus koostuu, eikä matkia ketään muuta.
Oma valinta.