Mikä on viisain asia, minkä olet oppinut elämästä?
Kommentit (2600)
En voi vaikuttaa kaikkeen, mitä elämässäni tapahtuu, mutta voin valita, miten näihin tapahtumiin suhtaudun.
Voin valita ajatukseni ja vaikuttaa sitä kautta sekä tunteisiini että käyttäytymiseeni.
Et ole mitään velkaa kenellekään.
Muiden mielipiteillä ei ole väliä, edes tai varsinkaan vanhempiesi.
Luota vain itseesi, älä muihin.
Miehet pettävät. Aina.
Älä usko rakkauteen.
Se että täysjärkiselle aikuiselle ihmiselle voidaan tehdä uskomattomia asioita hänen tietämättään.
Kärsivällisyys
Sydämen valo johdattaa
Kaikkea ei pidä sanoa, se riittää, että itse tietää, mitä tuntee
Voi ymmärtää myös vastapuolta, ajatella, miten joku kokee asioita, voi ' katsella tilanteita kaukaa' ja saada sitä kautta lisää hyvää viisautta
Lämpö ja lujuus ihmisessä; erittäin hyvä yhdistelmä
Ole ' lapsi' aina, kun voit, eli pidä ilolla, ylpeänä arvossa leikkisyyttä, heittäytymiskykyä ja ' pilkettä', se saa säilyä ihan loppuun asti.
Anna anteeksi virheesi. Anna ne myös anteeksi muille.
Katso elämääsi myötätunnolla, ole armollinen.
Silitä kolhuja, myös toisten. Älä ole julma.
Anna itsesi rakastua uudelleen, kun se hetki tulee.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole sinulle mitään velkaa. Ei kukaan.
=> Mä en oo velkaa kenellekään mitään.
Romanttisten komedioitten maailma ei välttämättä ole aivan totta.
Lue aina ensin ohjeet kaikkeen uuteen mitä aloitat esimerkiksi leipominen.
Lue kokemuksia ja vinkkejä. Mitä enemmän sen parempi. Tähän pätee sanonta :Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Vertaile hintoja. Mieti miten selviät edullisimmin.
Älä osta sitä mitä haluat vaan sen minkä oikeasti tarvitset.
Ole realisti rahan käytössä!!!
-Arvioi paljonko sinulla tai perheelläsi menee kuukaudessa - vuodessa
laskuihin, autokuluihin, vakuutuksiin, lasten harrastuksiin ja muuhun sellaiseen , veroihin, sähköön, veteen, lainoihin, puhelimiin, sairaala maksuihin, lääkkeisiin. Kodintavaroihin, vaatteisiin ja ruokiin.
-varaudu myös siihen, että autoa, kotia ja kodinkoneita yms. pitää huoltaa ja välillä ostaa esim. rikki menneen pesukoneen tilalle uusi.
ÄLÄ VERTAILE, KADEHDI MUITA IHMISIÄ JA VARSINKAAN SEN POHJALTA TEE ELÄMÄÄSI PÄÄTÖKSIÄ. SE ON LOPUTON KILPAJUOKSU JA SIITÄ EI OLE MITÄÄN HYÖTYÄ LOPULTA ITSELLESI.
ELÄ OMAA ELÄMÄÄSI KIITOLLISIN JA RAUHALLISIN MIELIN. ☺️
Opettele suurpiirteinen ote kaikkeen kotityöhön, niin aikaa jää muuhunkin.
Muslimit ovat itsensä lisäksi vaarallisia myös muille.
Tärkeintä olla rehellinen itselleen.
Luota intuitioosi. Voit sillä jopa pelastaa jonkun hengen tietämättämäsi
Vierailija kirjoitti:
Karma toimii. Sen olen todennut usein. Niin hyvässä kuin pahassa.
Toivottavasti olet oikeassa. Maailma kun ei ole hyvä hyville ja oikeudenmukainen. Kunhan itsellä on puhdas omatunto
Täällä on tullut niin paljon viisauksia että ihmettelen alapeukuttajien määrää. Heidän pitäis katsoa peiliin. No on täällä jotain negatiivistakin juttua ollut. Ja ne ovat saaneet positiivisia peukutuksia??? Hiukan omituista,synkeää. Ilmeisesti suomalaiseton aika typerä kansa mutta nää hyvät viisaudet ja yläpeukutukset saivat taas vähän uskoa ihmisyyteen yleensä ja häääähhh no suomalaisiin..kin.
Teki mitä tahansa, niin aina joku paheksuu. Mutta yleensä ne paheksuvat ihmiset ovat niitä, joiden mielipide on minulle kaikista merkityksettömin. Kun joku puuttuu valintoihini ja pahoitan mieleni (näin voi käydä, vaikka pidänkin pääni ja teen kuten itse haluan), mietin pyytäisinkö missään olosuhteissa elämänohjeita ja neuvoja tältä ihmiseltä. Vastaus on aina poikkeuksetta ei. Paheksuja on aina poikkeuksetta ihminen, jonka mielipidettä en siis edes arvosta.
Monikulttuuri EI ole rikkaus.
Oikeasti.
Äitini toitotti tätä minulle ainakin siitä asti, kun oli 13. Varoitteli luottamasta, jakamasta yksityisiä ja meidän perheen asioita ystävien kanssa, vaikenemaan eli käytännössä kantamaan murheet yksin. Onneksi en uskonut häntä vaan rakensin syviä, hyviä ystävyyssuhteita, jotka ovat säilyneet tähän päivään asti (olen nyt 62-vuotias). On vaikeuksia, joista olen kertonut avoimesti ihmisille, ja yllätys yllätys, saanut heiltä ymmärrystä, myötätuntoa - ja rehellisiä kertomuksia heidän elämästään.
Puolisooni olen luottanut alusta asti - ollaan oltu yhdessä jo yli 40 vuotta ja luottamus on suhteessamme kantanut pitkälle. Ei olla sidottu toisiamme vaan molemmat ovat toteuttaneet itseään vapaasti. Esimerkiksi minä olen reissannut paljon ystävieni kanssa, mies taas vaeltaa kaverinsa kanssa pitkin kansallispuistoja jne. Uskollisia olemme molemmat. Tiedän, että mitä ikinä tapahtuisi, hän seisoisi aina rinnallani - on seisonut tähänkin asti.