Mikä on viisain asia, minkä olet oppinut elämästä?
Kommentit (2890)
Ken kahta halajaa, se kummankin kadottaa.
Äitimuorin viisauksia....
Vierailija kirjoitti:
Ken kahta halajaa, se kummankin kadottaa.
Äitimuorin viisauksia....
Äitimuorisi ei ilmeisesti ollut riittävän perehtynyt eettisen polyamorian perusteisiin?
Perimmäinen viisaus on että jokainen on oman onnensa asiantuntija. Yksi voi olla todella onnellinen polyamorisessa suhteessa, toinen taas täysin onneton. Jotkut tykkää ananaksesta pizzan päällä, joitain se oksettaa, ja jotkut ottava mieluummin bearnaisekastiketta. Joku viihtyy maalla, toinen kaupungissa. Pointti on, että meille kaikille löytyy tilaa tällä planeetalla.
Ihminen oppii virheistään, mutta kaikkia virheitä ei tarvitse tehdä itse.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole merkitystä, että kuinka "hyveellisesti" elämässäsi itse toimit, voit silti saada kokea epäoikeudenmukaisuutta ja vastoinkäymisiä. Elämä ei ole sinulle mitään velkaa, mitään palkintoa ei kannata odottaa ja kannattaa itse pitää huolta siitä, että elämäsi sujuu mahdollisimman hyvin.
Itse olen sitä mieltä, että sillä on paljonkin väliä kuinka hyveellisesti toimit. Karma on totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole merkitystä, että kuinka "hyveellisesti" elämässäsi itse toimit, voit silti saada kokea epäoikeudenmukaisuutta ja vastoinkäymisiä. Elämä ei ole sinulle mitään velkaa, mitään palkintoa ei kannata odottaa ja kannattaa itse pitää huolta siitä, että elämäsi sujuu mahdollisimman hyvin.
Itse olen sitä mieltä, että sillä on paljonkin väliä kuinka hyveellisesti toimit. Karma on totta.
Jaa. Mitähän esimerkiksi Kaakkois-Aasian tsunamissa kuolleet alle kouluikäiset lapset olivat sitten tehneet elämässään?
Ettei oikeastaan kenenkään voi täysin luottaa, että kaikki voi muuttua hetkessä, ihmiset ympärillä vaihtuu.. näiden asioiden äärellä oon kipuillut, haluaisin takaisin sen naiivin itseni joka uskoi kaikkiin ja näki asioissa hyvää
Toiset ihmiset eivät ole vastuussa sinun onnestasi. Ei edes puolisosi.
Suuri yllätys on ollut, että jonkinlainen karma toimii. Hyvyys ja hyvät ihmiset saavat palkintonsa. Joskus pahoille käy huonosti. Mutta aikaa voi näihin kulua vuosia. Ja palkinto tai seuraamus voi olla myös yllättävä.
Varo tai pohdi tarkasti, mitä toivot. Usein toiveet toteutuvat. Eikä se ole välttämättä hyväksi.
Jokaiselle tulee tilin teon hetki tekemisistään, tavalla tai toisella.
Vaikeneminen ja toisten asioiden kunnioittaminen rakentaa luottamusta, turvallisuutta ja parempia ihmissuhteita.
"Älä jätä elämääsi oman ymmärryksesi varaan, vaan turvaa koko sydämestäsi Herraan. Missä kuljetkin, pidä hänet mielessäsi, hän viitoittaa sinulle oikean tien." (Sananlaskujen kirja 3:5-7)
Auttamalla itseäsi autat myös muita. En tiedä muista, mutta oma elämä tuntuu tosi merkityksettömältä jos elän vain itseäni varten. Olen paljon motivoituneempi pitämään huolta itsestäni jos ajattelen sen auttavan muita.
Rock- ja hevimusiikki ei ole pahasta (kuten uskonnolliset väittää). Populaari- ja rockmusiikki on lahja, joka luo hyvää fiilistä, voimaa, energiaa, rauhaa, ja rakkautta. Festrareilla syntyy uusia pariskuntia ja laitetaan uusia elämiä alkuun jne. Elämän jatkuvuus ja evoluutio kiittää. Sen sijaan körttiseuroilla nyhjöttäminen ja pidättyminen se*istä, johtaa selibaatti ja ihmiskunnan kuihtumiseen.
Elä omassa elämässäsi ja anna toisenkin elää äläkä kyttää jokaista kuin olisit kylän parhain juoruämmä.
Vierailija kirjoitti:
Toiset ihmiset eivät ole vastuussa sinun onnestasi. Ei edes puolisosi.
Suuri yllätys on ollut, että jonkinlainen karma toimii. Hyvyys ja hyvät ihmiset saavat palkintonsa. Joskus pahoille käy huonosti. Mutta aikaa voi näihin kulua vuosia. Ja palkinto tai seuraamus voi olla myös yllättävä.
Varo tai pohdi tarkasti, mitä toivot. Usein toiveet toteutuvat. Eikä se ole välttämättä hyväksi.
vanha sananlasku....Ken kuuseen kurkoittaa se katajaan kapsahtaa.
Ole kiitollinen.
Älä kerää mammonaa maan päälle.
Keskity ihmisiin ja luo ympärillesi rakkautta ja hyvää mieltä.
Asioilla on tapana järjestyä ja elämä kantaa.
Jos emme tiedä, miten tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin (epäsuora lainaus Mauno Koivistolta)
Jumala saattaa sittenkin olla olemassa.
Aina on toivoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Mitähän esimerkiksi Kaakkois-Aasian tsunamissa kuolleet alle kouluikäiset lapset olivat sitten tehneet elämässään?
Olen sitä mieltä, että monet elävät enemmän kuin yhden elämän. Ei karma välttämättä toteudu juuri tässä elämässä mutta ei pahoja tekoja pääse karkuun.
Vaikka maksat naurettavaan ylihintaan toisten hyväksynnästä, he siltikään eivät myy sitä.
Vaikka miten teet kaiken oikein ja täydellisesti omassa päässäsi että lopputulos on varmasti hyvä.. saat silti paskaa.
Tärkeimpäni tähän mennessä.
Sen minkä nuorena varastat
sen vanhana omistat.
t. demari
Elä, kun elämää on vielä jäljellä. Voit sairastua/vammautua koska tahansa ja vihata loppuelämääsi. Pahempaa kuin kuolema.