Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on viisain asia, minkä olet oppinut elämästä?

Vierailija
22.08.2020 |

Jaetaan hyödyllisiä viisauksia!

Kommentit (2890)

Vierailija
2841/2890 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrasta kamppailulajeja. 

Vierailija
2842/2890 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole merkitystä, että kuinka "hyveellisesti" elämässäsi itse toimit, voit silti saada kokea epäoikeudenmukaisuutta ja vastoinkäymisiä. Elämä ei ole sinulle mitään velkaa, mitään palkintoa ei kannata odottaa ja kannattaa itse pitää huolta siitä, että elämäsi sujuu mahdollisimman hyvin.

Itse olen sitä mieltä, että sillä on paljonkin väliä kuinka hyveellisesti toimit. Karma on totta.

Jaa. Mitähän esimerkiksi Kaakkois-Aasian tsunamissa kuolleet alle kouluikäiset lapset olivat sitten tehneet elämässään?

No ei varmaan mitään, mutta asioilla on seuraussuhteet. Ehkä ihminen on pitänyt huonoa huolta maapallosta roskaamalla ja tuhoamalla luontoa. Luontoäiti maksaa takaisin, mukana on sitten mennyt myös niiden lapsia - jotka ovat luontoa turmelleet. Katso tämä linkki, niin tiedät, mistä on kyse. https://www.waivio.com/@thegreens/green-meme-yeah-fk-you-earth-well-fk-…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2843/2890 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole merkitystä, että kuinka "hyveellisesti" elämässäsi itse toimit, voit silti saada kokea epäoikeudenmukaisuutta ja vastoinkäymisiä. Elämä ei ole sinulle mitään velkaa, mitään palkintoa ei kannata odottaa ja kannattaa itse pitää huolta siitä, että elämäsi sujuu mahdollisimman hyvin.

Itse olen sitä mieltä, että sillä on paljonkin väliä kuinka hyveellisesti toimit. Karma on totta.

Jaa. Mitähän esimerkiksi Kaakkois-Aasian tsunamissa kuolleet alle kouluikäiset lapset olivat sitten tehneet elämässään?

No ei varmaan mitään, mutta asioilla on seuraussuhteet. Ehkä ihminen on pitänyt huonoa huolta maapallosta roskaamalla ja tuhoamalla luontoa. Luontoäiti maksaa takaisin, mukana on sitten mennyt myös niiden lapsia - jotka ovat

Tsunamin aiheutti vedenalainen maanjäristys, eikä sillä ole mitään tekemistä roskaamisen kanssa.

Vierailija
2844/2890 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKESTA SELVIÄÄ-

Vierailija
2845/2890 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien ei tarvitse pitää minusta.

Ihan sama mitä teen, kaikki ei silti pidä minusta.

Todennäköisesti useimmat miettivät kuitenkin eniten itseään.

Vierailija
2846/2890 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut, että se on rajallinen.

Vierailija
2847/2890 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että vaikeakin hetki menee ohi.

Vierailija
2848/2890 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keskityt toisten ihmisten vikoihin, niitä takuulla löytyy, mut silloin saat elää aina paskojen tyyppien keskellä. Kun etsit ihmisistä hyviä puolia ja keskityt niihin, saat elää kivojen tyyppien keskellä.

Vierailija
2849/2890 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän aikavälin ajattelija tietää, että luottamus syntyy rehellisyydestä, ei harhaanjohtamisesta.

Vierailija
2850/2890 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen, että viisauksia ei ole.

Vierailija
2851/2890 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reinkarnaation oravanpyörästä pääsee Ashtaavakragiitaan* mukaan erittäin helposti ulos kun vain uskoo olevansa vapaa ( = valaistunut?**).  ROFLOL!

Muuan hindufilosofian extreme-suuntauksen, ei-dualistisen (EI siis monistisen!?) advaita-vedaantan suosituimmista lukemistoista, kulkee myös nimellä AshtaavakrasaMhitaa (lue: ashtaa-vakra-sanghitaa***)

** Noh, Siddhaartha Gautama Shaakyamunin eli Gautama Buddhan mukaan ero buddhan ja tavallisen sukankuluttajan (TSK) välillä on vain se että buddha tietää olevansa valaistunut kun taas TSK luulee olevansa valaistumaton!? :D

*** ashtaa-vakra: kahdeksan epämuodostumaa (omaava)!

https://tomdas.com/tag/ashtavakra-gita/

Vierailija
2852/2890 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinolo ja ulkopuoliseksi jääminen voi olla suojarefleksi, joka estää sekaantumasta pahojen ihmisten sisäpiireihin. Jäät ulkopuoliseksi maailman pahuudesta.

Vierailija
2853/2890 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille ei kelpaa kunnollinen ja kiltti mies.

Vierailija
2854/2890 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tyytyy siihen, että kaikkea on riittävästi.

Vierailija
2855/2890 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäviä ei ole.

Vierailija
2856/2890 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten huomioiminen on kaiken alku ja juuri.

Vierailija
2857/2890 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole kiitollinen.

Älä kerää mammonaa maan päälle.

Keskity ihmisiin ja luo ympärillesi rakkautta ja hyvää mieltä. 

Asioilla on tapana järjestyä ja elämä kantaa.

Jos emme tiedä, miten tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin (epäsuora lainaus Mauno Koivistolta)

Jumala saattaa sittenkin olla olemassa.

Aina on toivoa.

Ihana listaus!!!

Vierailija
2858/2890 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pahat teot kirjataan ylös, ja viimeistään viimeisellä rajalla jokainen kohtaa tuomionsa. Jos et itse kärsi rangaistusta pahoista teoistasi, on jälkipolvilla suuri riski saada ne kontolleen. Sitten ihmetellään joukolla, että "mitä pahaa sekin viaton ihminen on tehnyt". Ei välttämättä mitään, mutta hän maksaa esi-isiensä karmaa. 

Vierailija
2859/2890 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat menestyä, aloita muuttamalla itseäsi, älä muita.

Vierailija
2860/2890 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateelliset ovat väistämättömiä. Mitä korkeammalle nouset, sitä kovempaa melu kasvaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi