Mikä on viisain asia, minkä olet oppinut elämästä?
Kommentit (2591)
Älä avaudu ihmissuhde huolistasi muille kuin asiaan oikeasti kuuluville ihmisille, voi tulla ongelmia.
Yritä olla huolehtimatta liikaa tulevasta ja varsinkaan huonoista asioista mitä ei välttämättä edes koskaa tapahdu.
Opettele pyytämään anteeksi ja myös antamaan anteeksi, elämä on liian lyhyt vihassa ja ylpeydessä vellomiseen.
Älä anna ihmisten käyttää kiltteyttäsi hyväksi.
Uuden kasvin ostettua selvitä mitä tauteja se voi saada ja hanki torjunta-aineet niin kaikki kasvisi pysyy terveenä🌹
Että on paljon erilaisempia ajatuksiltaan kuin olisin koskaan uskonut ja ihmisillä on hirvittävän erilaiset historiat, joihin asioita peilaavat. Ja tästä syystä asioita ymmärretään aivan eri tavalla. Puhuminen, kärsivällisyys ja rautalanka auttavat.
Aikainen lintu madon nappaa... sekä, että ei ole väliä miten asiat on, vaan miltä ne näyttävät. Olen Savosta.
Pidä itsestäsi huolta ja älä anna toisten kaltoin kohdella itseäsi. Rakasta itseäsi niin sen jälkeen voit myös rakastaa toisia
Älä välitä niin paljon mitä tuntematon ihminen sinusta ajattelee.
Toivoisin, että ihmiset oppisivat enemmän itseluottamusta olla aidompia ja peittelemään vähemmän. Se on paljon kiinnostavampaa, sujuvampaa ja kaikkien kannalta yksinkertaisempaa. Nykyään huomaa todella paljon erityisesti nuoremmissa ihmisissä, että itseluottamus on todella heikko ja tarvittaessa sitä yritetään ulkokultaisesti pönkittää esim. röyhkeydellä ja ylimielisyydellä.
Et voi omistaa toista.
Älä välitä ihmisten turhista puheista.
Nauti läheisyydestä ja seksistä, vapaudu.
Jos jossain tapahtuu rikos olemme kaikki syyllisiä
Vierailija kirjoitti:
Tosi moni on sanonut, että älä luota keneenkään. Minä sanon että opi luottamaan. Saat muuten elää aika onnettoman elämän, jossa aina odotat pahinta, ja kuolet kumminkin.
Kaunis ajatuksena. Sinulla on ollut toistaiseksi hyvä tuuri. Mutta jossain vaiheessa kohtaat elämän raadollisuuden ja ymmärrät miksi keneenkään ei voi luottaa 100%.
-koulutus ei takaa viisautta, eikä edes älyä, käytöstavoista puhumattakaan.
-rikollisia löytyy yhtä lailla korkeasti koulutetuista
-Suomen oikeusjärjestelmä ei ole tasa-arvoinen
-Tasa-arvoa ei koskaan ole saavutettu, vaan siitä on pidettävä kiinni kynsin ja hampain
-Maailmassa on aina poikia ja miehiä, jotka pelkäävät ja vihaavat naisia
-ns. herrasmiehetkin voivat lyödä tyttöjä ja naisia
-ihmisiin ei voi luottaa
-kaikki juoruavat
Huomio kannattaa pitää itsensä ulkopuolella: keskity kunnolla muihin ihmisiin ja kaikkeen kiinnostavaan maailmassa äläkä jumitu jatkuvaan itsesyyniin ja -analysointiin ja -arvosteluun. Ei sillä loputtomalla oman itsensä pohtimisella mitään saavuta eikä löydä mitään lopullista totuutta, paljon hyödyllisempää käyttää aikansa kiinnostavien juttujen tekemiseen.
Tee juttuja joista nautit sen tekemisen vuoksi, älä aseta kaikelle tavoitteita ja sitten tuskastu ja lopeta kivaa juttua kun et heti pääsekään maaliin. Hyväksy epätäydellisyys.
Ja vielä, tee niitä juttuja jotka oikeasti tuntuvat kivoilta tehdä äläkä koko ajan arvioi kaikkea tekemistäsi sen kautta, kuinka coolilta se muille näyttää ja millaisen instapostauksen siitä saa. Liian helppoa brändätä itsensä coolin harrastuksen kautta, jota ei oikeasti edes juuri koskaan tee, sen sijaan että tekisi juttuja joista nauttii ja antaisi identiteetin rakentua terveesti sitä kautta.
Tee työtä niin paljon, että tulet toimeen omillasi. Näin olen tehnyt ja talouteni on kunnossa. Toinen asia on, että puhu aina totta äläkä juorua selän takana.
Vaikeatkin ajatukset voi todeta ja hyväksyä ja sitten antaa niiden lipua ohi. Ei kaikelle ryönälle mitä aivot syöttää tarvitse antaa painoarvoa.
Jos mietin päivän tekemisiäni, on aina fiksua pohtia mitä saan irti jokaisesta askareesta. Hyödyttääkö tämä tunnin kuluttua, kuukauden kuluttua, vuoden kuluttua? Saanko tästä iloa ja kehittääkö tämä minua? Vuodet kuluu niin nopeasti että aikaa valuu typerien asioiden takia hukkaan liikaa ja myöhemmin sitä katuu.
Koskaan ei voi valmistautua liian aikaisin ja vara ei venettä kaada.
Ystävällisyys ja käytöstavat eivät haittaa koskaan, ja hyvästä eleestä saa oikeasti itsekin hyvän olon.
Olet itsesi paras kaveri, työnjohtaja ja life coach. Pysähdy joskus ja pidä kehityskeskustelu itsesi kanssa. Itse pidän kehityskeskustelun aina lentokoneessa yksin matkustaessa.
Opettele olemaan yksin ja ruoki mielikuvitustasi ja luovuuttasi. Tee se ilman kännykkää ja ruutuja. Se tekee hyvää mielenterveydelle ja kasvattaa.
Mieti ennalta hyviä piirteitä kavereissasi tai puolisossasi. Kun tulee riita tai erimielisyyttä, keskity niihin hyviin puoliin ja tule puolimatkassa vastaan.
Se että olemme täällä vain toisia varten, siksi että joku toinen voi tarvita sinua joskus tukikepiksi. Elämällä ei ole muuta tarkoitusta.
Mutta viisaus on siinä että ymmärtää
Ketä seurata pitkään milloin kääntyy pois ja että ihmistä pitkin sä et ikinä voi itseesi matkustaa
Jätä miehet rauhaan. Rakasta itseäsi ja tee itsellesi hyviä asioita.
Lisäksi se, mistä joku tuossa yllä kirjoitti. Ihmiset ajattelevat monista asioista erittäin eri tavoin taustastansa ja kuplastansa riippuen. Itse kuitenkin olen päätynyt siihen, että en jaksa ottaa rautalankamallia useimmissa tapauksissa käyttöön, vaan opettelen kannoilla kääntymisen taitoa.
Kaikki ei ole aina sitä miltä näyttää.