Mikä on viisain asia, minkä olet oppinut elämästä?
Kommentit (2605)
Entisellä työkaverilla oli pari tosi hyvää ohjetta oman talouden hoitoon.
Ensimmäinen on, rahaa et tarvitse yhtään enempää kuin yhden markan yli oman tarpeen.
Toinen oli, älä koskaan osta sitä mitä tarvitset. Osta se mitä ilman et tule toimeen!
Viisaita sanoja. R.I.P. Aatos!
Aika on rajallinen ja elää pitää joka päivä.
Sielunrauha on tärkein.
Kulutus antaa tämän vaan hetkellisesti.9
Kun olin nuori, äitini sanoi, että sellaiset ihmiset, jotka eivät voi muuttaa mieltään, ovat typeriä. Mieltään voi aina muuttaa, se on kehitystä.
Se jäi minulle mieleen, ja olen todennut, että se on aivan totta. Äitini on viisas.
-Veltot nähköön nälkää.-Ahkerat rikastukoon.-Elä vain päivä kerrallaan.-Velka on veli tehdessä,veljenpoika maksettaessa.-Pessimisti ei pety.-Hulluus ja viisaus käyvät käsikädessä.-Varo vääryyttä,varo lipevyyttä,varo imartelun ansaa.-Kaikki typerät haastavat riitaa.Ei meidän poka,mutta ne muut. -Aikainen lintu madon nappaa.-Uneliainen pukeutuu ryysyihin.
Elä ja anna muidenkin elää.
Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.
Kyllä elämä opettaa, jos ei muuta niin hiljaa kävelemään.
Vie mennessä, tuo tullessasi.
Jos olet korviasi myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni.
Hmm..En meisi takuusen tuosta laihankaan puolesta.
Rahalla saa mitä vaan..terveyttä,rakkautta,mielihyvää,mukavia harrastusvälineitä,autoja tallit täyteen,vesikulkuneuvot ja -cruiserit omaan rantaan ...sen olen oppinut..köyhyys on pahinta mitä tiedän..
Sosialismi on psykoottinen tapa tarkastella maailmaa.
Se parhaiten nauraa joka toiselle kuoppaa kaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muiden mielipiteellä ei ole väliä
Suurin osa ihmisistä on todella yksinkertaisia
Tyhmät ihmiset pitää viisasta omituisena
Et ole kenellekkään velkaa omasta menestyksestä
Loisijoista ei koskaan pääse yhteiskunta eroon, ilman radikaalia muutosta.
Kuka pöljä yläpeukuttaa tätä?
Vain älykäs ymmärtää toisen ja kolmannen kohdan. Ei se tarkoita mitään pahaa, tuollainen todellisuus on älykkäille. Viimeinen taas on melko drastinen toteamus, mutta 4/5 täyttä asiaa, joten yläpeukutin.
Alkupuoli ihan hyvä, mutta:
4) ei ole olemassa "omaa" menestystä - aina ihmisen tukena on lukemattomia asioita alkaen lähipiiristä, yhteiskunnasta, sattumasta ja muiden ihmisten ahkerasta työstä
5) yhteiskunnan ongelma ei ole "loisijat" vaan se, että kaikki eivät pääse osaksi yhteiskuntaa ja toteuttamaan omia taitojaan - kapitalistinen järjestelmä lepää näiden "loisijoiden" varassa (täystyöllisyys ja aito työvoimapula olisi firmoille myrkkyä)
Eli kohta 2 tuli todistetuksi. :)
Vierailija kirjoitti:
Ei se miten ja miksi kaadut, vaan se ettet jää sinne makaamaan.
Tämä kolahti.
Itse ajattelen myös, että kaikkiin tekoihin ja tapahtumiin on jokin syy. Jälkikäteen voi harmitella virheitä, mutta siinä hetkessä tuo "virhe" on looginen seuraus kaikista valllitsevista olosuhteista.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin nuori, äitini sanoi, että sellaiset ihmiset, jotka eivät voi muuttaa mieltään, ovat typeriä. Mieltään voi aina muuttaa, se on kehitystä.
Se jäi minulle mieleen, ja olen todennut, että se on aivan totta. Äitini on viisas.
Tämä on hyvä ohje, muistan että eräs kuolanaama sönköttää vieläkin samoja juttuja kuin 16-vuotiaana, tyyppi on 50! :D
Epäonnistumisissa tarvitaan empatiaa, tukea, rohkaisua ja kannustusta.
Erityisen tärkeää on itse antaa itselleen myötätuntoa ja hyväksyntää silloin, kun on epäonnistunut.
Kun uskoo itseensä ja kannustaa itseään myös vaikeina hetkinä, on helpompi käyttäytyä arvostavasti myös muita kohtaan.
Jos nainen pettää ja valehtelee, niin karkota hänet elämästäsi heti. Hänen vieressään sinulla ei ole koskaan oikeutta totuuteen.
Kyllä. Tämä on juuri sinulle kierosilmä.
Ristiriidat olisivat vältettävissä, jos ihmiset kysyisivät toisiltaan miksi. Miksi sanoit noin? Miksi reagoit noin? Miksi teit noin?
Syy voisi hämmästyttää, eikä vihaa tarvitsisi enää tuntea.