Miksi sinulla ei ole profiilia LinkedIn-sivustolla?
Jokin erityinen syy, varsinkin jos olet korkeakoulutettu?
Kommentit (40)
Jopa työnantajani on kannustanut tekemmän LinkedIniin profiilin, mutta varjelen yksityisyyttäni.
Olen tradenomi joka työskentelee pysäköinninvalvojana. Ei ole oikein intressiä laittaa profiilia LinkedIniin. Jossain vaiheessa oli yritystä, kun haaveilin vielä oikeasta työpaikasta. Profiilin tekeminen jäi kuitenkin vähän vaiheeseen ja lopulta otin sen pois ja deletoin tilini.
Toimin sellaisissa tehtävissä joissa julkisuus ei ole eduksi.
Mun (työ)elämäni ei kuulu kenellekään. Mulla ei ole tästä syystä mitään muitakaan someja.
Minulla on, mutta se on turha, koska olen korkeakouluttautunut alalle, jolla työt pätkätöitä tai niin kilpailtuja, että ei ole saumaa. Teen ihan muita töitä.
Onpas.
Suora verkostoni on noin 1000 henkeä. Hyväksyn vain ne joiden kanssa olen tehnyt yhteistyötä jollain tasolla.
Häpeä on suurin syy. En halua esitellä kaikelle maailmalle että kaikki työkokemukseni on matalapalkka-alalta ja koulutusta eniten vastaava työkokemus on palkattomasta harjoittelusta. Meinaan kyllä opiskella uuden tutkinnon alalta mihin ei Linked in profiileita tarvita.
En halua, että kaikki tietävät työpaikoistani. Suomi on kateellisten maa.
Työskentelen isossa finanssikonsernissa, jossa minulla on mahdollisuus useisiin eri kehityspolkuihin. Tällä hetkellä työskentelen pienessä asiantuntija tiimissä ja osa työtäni on kansainvälisten tiimien välistä kehitys- ym tehtävää. En kaipaa (ainakaan vielä) ulkoisia työtehtäviä. Toiseksi en halua, että henkilökohtaiset ura ym tietoni ovat avoinna puolitutuille ja tuntemattomille.
Selkeästi koska Linkedinin omistaa Microsoft, moraaliton ja rahanahne konserni, joka ensin kerää ja sitten yhdistelee kaikkien some-tiliesi henkilötiedot ja sen jälkeen myy ne epäeettisesti eteenpäin, mallina vaikkapa Facebook-case Cambridge Analytics.
Mulla on vakituinen työpaikka julkisella puolella, mukavasti mahdollisuuksia urakehitykseen talon sisällä, enkä halua esitellä työhistoriaani uteliaille.
Ei ole koulusta tai työhistoriaa ja olen keski-ikäinen. Ei ole mulle mitään hyötyä.
Koska mulla ei o profiilia missään muuallakaan niin ei o sielläkään.
Poistuin somesta Linkedklin, Tinder, Facebook ym. Nyt olen enää vauva.fi, Yle, IL, IS sivuilla ja tietysti sähköposti. Isoveli ja kaikki maailman pikkuveljet valvoo. Tuli tietoon sellaista faktaa somesta että juoksen vilkkaasti pois. Vauva.fi on kiinnosta kun voin seurata kansan syvienrivien ajatuksia surkeasta elämästä.
Työelämän tinder palkkashoppailijoille, vai onko jotain muuta iloa?
En tarvitse mitään linkediniä mihinkään. Jos haluan vaihtaa työtä, sana kyllä kiirii ja mulle soitetaan heti työtarjouksia. Kyseessä on pieni sisäänpäin lämpiävä ala, jolla olen saavuttanut hyvän maineen ja tulos puhuu puolestani.
En siis vain tarvitse ensimmäistäkään itsemarkkinointikanavaa. Muussakaan mielessä ei kiinnosta mitään julkista cv:tä kenenkään syynättäväksi asettaa esille, miksi tekisin niin?
Miksi aloittaja on linkedinissä?
Vierailija kirjoitti:
Rinkirunkkaus- ja verkostoitumispaskaa. Ei kiitos.
Aika lailla tämä.
Vierailija kirjoitti:
Työelämän tinder palkkashoppailijoille, vai onko jotain muuta iloa?
Henkilökohtainen huorasivu jossa voi esitellä itseään ja huonoa CV:tään vielä huonommalla englannilla.
En ole kokenut mitään tarvetta. Olen kouluttautunut hyvin spesifiselle alalle, jossa on jopa työvoimapulaa. Minulla on vakituinen työpaikka, enkä ole aikeissa vaihtaa työpaikkaa. Suoraan sanottuna, en edes ole koskaan tutustunut linkedin-sivustoon. Tiedän vain, että se jotenkin liittyy itsensä esittelyyn työnhakumielessä.