Miksi sinulla ei ole profiilia LinkedIn-sivustolla?
Jokin erityinen syy, varsinkin jos olet korkeakoulutettu?
Kommentit (40)
En mä kyllä ymmärrä, mitä sillä tekee. On mulla kyllä profiili, niin kaikki näkee mun koulutukseen nähden surkean työkokemuksen, mutta ei tuota kautta mitään töitä saa eikä mua kauheesti kiinnosta katsoa, jos joku kirjoittaa sinne joskus jotain järkevää.
Tuntematon insinööri kirjoitti:
Jopa työnantajani on kannustanut tekemmän LinkedIniin profiilin, mutta varjelen yksityisyyttäni.
Oijoi, tuo on huono merkki. Työnantajasi selvästi haluaa, että headhunter löytää sinut ja vie toiseen firmaan. Sinusta halutaan eroon.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vakituinen työpaikka julkisella puolella, mukavasti mahdollisuuksia urakehitykseen talon sisällä, enkä halua esitellä työhistoriaani uteliaille.
Tämä. Lisäksi en halua missään nimessä tulla yhdistetyksi entiseen työpaikkaani.
Olen matalasti koulutettu, ikää yli 50, mitä ihmettä siellä tekisin?! Jollain työkkärin pilipali kurssilla sellaista kovasti painostettiin tekemään, en voinut olla nauramatta, ole myöskään fb:ssa ym.
Mitä tekisin tuolla? Koulutuspohjani on aloilta, jotka eivät työllistä ja työkokemus koostuu lähinnä palkattomista harjoittelupaikoista tai matalapalkka-aloilta (sitäkään ei ole tarpeeksi). En mene LinkedInin koko kansan naurettavaksi 😒
Minulla on pitkä ja mielenkiintoinen työhistoria mutta en koe tarvetta kirjoitella itsestäni kaupallisiin palveluihin joissa kuka tahansa niitä voi kytlätä.
En ole ikinä joutunut hakemaan töitä, minulla ei ole edes cv:tä, töitä on tarjottu alusta alkaen. Olen vaihtanut firmaa muutaman kerran, kun olen saanut hyvän ja mielenkiintoisen työtarjouksen. Nyt aion pysyä tässä nykyisessä todennäköisesti työuran loppuun. Miksi siis LinkedIn?
Voisin tehdä profiilin, mutta olen matalapalkkaisella alalla. Eräs kaverini oli muuten saanut treffipyynnön LinkedIt:n kautta. Ja kävivät illallisella.
Koska en ole tehnyt sellaista. Olen yksityinen ihminen eikä minulla ole tarvetta mainostaa itseäni yhtään mihinkään.
Minulla ei ole profiilia millään sivustolla. Miksi olisi?
Olen korkeasti koulutettu ihminen.
Minusta on naurettavaa ehdollistaa hankkimaan moinen paska, kun voi muillakin tavoin esitellä itsensä yrityksille.
On minulla profiili, mutta ei siellä kyllä mitään järkevää seurattavaa ole, joten ihan turha.
Saan keskimäärin 5 työtarjousta kuukaudessa ilman että on profiilia missään, edes somessa. Psykiatreista taitaa olla huutava pula.
Sehän on ensisijaisesti stalkkauspaikka.
En halua jakaa sellaista määrää informaatiota itsestäni kelle tahansa.
Työnhaku on toistaiseksi onnistunut ihan perinteisesti hakemalla. Headhuntauksella tuntuu muutenkin tulevan aina alempia ehdotuksia kuin mitä on itse hakemassa. Esim. on ollut asiantuntijana ja päässyt siitä kehitysprojektiin mukaan. Itse etsii seuraavaksi askeleeksi projektipäällikön paikkaa, mutta pirteä HR-tyttönen tarjoaa asiantuntijapaikkaa, "sulla kun on tätä asiantuntijakokemusta!"
Minä harkitsen profiilin poistamista. Linkedin ei ole enää se sama asiasisältöinen asiantuntijaverkosto. Nykyään sinne oksennetaan niin paljon henkilökohtaista paskaa ja kannanottoja, jotka eivät sinne mielestäni kuulu. Siitä on tullut facebookin toinen versio.
Tein sinne profiilin varmaan joskus 15 vuotta sitten. En ole sen jälkeen käynytkään siellä, en muista edes salasanojani sinne. En koe tuota tarpeelliseksi.
Turvallisuussyistä. Teen ihmisille epäedullisia päätöksiä, enkä halua yhtään enempää stalkkereita elämääni. Tästä syystä ei muitakaan someprofiileja ole omalla naamalla.
Aikaisemmin mainitut tietoturva- ja ylsityisyyssyyt. Lisäksi minun mielestäni ne todelliset aikaansaavat tekijät eivät haaskaa aikaansa henkseleitä paukutellen ja egoaan buustaillen "linkkarissa", vaan tekevät jotain oikeasti hyödyllistä.
Yritin tehdä, ilmeisesti pitivät epäluotettavana ja sain bannit. Pitäisi lähettää sinne kopio passista, en ole lähettämässä.