Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen entinen ehdottaa jatkuvasti yhteisiä juttuja

Vierailija
22.08.2020 |

Miehellä entisestä liitosta 10v lapsi. Eksä ehdottaa paljon yhteistä tekemistä (illan vietto meidän mökillä, huvipuistoon meneminen, äitienpäivä/isänpäivä, kahvittelua), jotta lapsi saa olla molempien vanhempien kanssa. Minusta tämä tuntuu kiusalliselta, vaikka saan osallistua. Lapsi ei muista aikaa että vanhemmat ovat olleet yhdessä. Minä haluaisin olla oman perheeni kanssa, johon miehen lapsi kuuluu aina silloin kun hän on meidän kanssaan. Meillä on 1v lapsi. Mieheni mielestä tässä ei ole mitään ongelmaa ja minä ylireagoin. Mitä mieltä te olette? Eksä ei ole parisuhteessa.

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sovi uusperheeseen. Miksi oi miksi otit miehen, jolla lapsi. Nyt pilaat omasi lisäksi muidenkin elämät.

Vierailija
2/90 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään pitäisi, jos ex olisi mukana joka paikassa. Mies ja lapsi ovat samaa pakettia, ja se on ok, mutta miehen ex ei minusta kuulu pakettiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran on erottu ei perhe ole enää yhdessä. Tämä exän ja lapsen tulee ikävä kyllä hyväksyä.

Vierailija
4/90 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useammankin eronneen pariskunnan jotka viettävät joulut yhdessä nyxien ja exien kanssa. Itse arvostan että aikuiset pystyvät hoitamaan lapset ja antamaan lapsille hienon mallin miten asiat hoidetaan vaikka erotaan.

Vierailija
5/90 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän uusperheessä riittää, että lasten rippijuhlat ja koulujen päättäjäiset on sellaisia juhlia, johon molempien uusperheiden molemmat vanhemmat tulevat ja osoittavat lapsilleen, että hyvin tullaan aikuistenkin kesken juttuun.

Todellakin synttärit, joulut ja äitien-/isänpäivät vietetään vain toisen biologisen vanhemman luona. Aikuisten stressi heijastuu ulospäin ja lapset havaitsevat sen. Onko reilua lapsia kohtaan viettää jännitteisiä juhlia vain oman jännityksenhalun ja oman minäminähaluanperheenkoolle-jotensanonettälapsihaluaa -asenteen takia.

Vierailija
6/90 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toimisitte ja sanoisitte eksälle asiasta??! Tuntuu typerältä että minä olen ainut jota asia todella vaivaa. Kyllä tiedän että on monia joiden nyksät ja eksät sopivat samaan pöytään eikä meillä ole siinä ongelmaa. Haluaisin rajoittaa tapaamiset ”pakollisiin” kuten lapsen vaihtopäivät, lapsen syntymäpäivät. Lapsi on jo iso joten yhteiset syntymäpäivät eivät kai kauaa ole merkityksellisiä. Ap.

Vierailija
7/90 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha suola exällä siinä janottaa. Ylläri kun sinkkuna ollessaan pyörii lapsen varjolla teillä. Miksette Ap jaa samaa sänkyäkin miehen exän kanssa? Sehän voisi muuttaa teille asumaan. Voisitte naiset käydä yhdessä shoppailemassa sillä aikaa kun mies on lasten kanssa jne

Vierailija
8/90 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt rajat tuolle ex-perheelle. Mies täytyy saada ymmärtämään ettei ex kuulu enää kuvioon. Miksi sitten on erottu jos halutaan viettää aikaa yhdessä kumminkin? Miehen lapsi toki tulee ottaa mukaan uusioperheeseen. Helpoin ratkaisu on toki erota.

Vierailija
9/90 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvata olis kamalaa olla uusioperheessä. En ikinä ottaisi miestä, jolla on riippakivet mukana.

Vierailija
10/90 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha suola exällä siinä janottaa. Ylläri kun sinkkuna ollessaan pyörii lapsen varjolla teillä. Miksette Ap jaa samaa sänkyäkin miehen exän kanssa? Sehän voisi muuttaa teille asumaan. Voisitte naiset käydä yhdessä shoppailemassa sillä aikaa kun mies on lasten kanssa jne

Yllättääkö jos sanon etten luota naisen motivaatioihin yhtään. Sen kuitenkin tiedän ettei miehelläni vanha suola janota. Ei vaan halua sanoa vastaan ja eksä saa puhutettua mieheni niin että lapsen etu ja lapsi haluaa... Ap.

Vierailija
11/90 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen useammankin eronneen pariskunnan jotka viettävät joulut yhdessä nyxien ja exien kanssa. Itse arvostan että aikuiset pystyvät hoitamaan lapset ja antamaan lapsille hienon mallin miten asiat hoidetaan vaikka erotaan.

Joulut sun muut ovat perhejuhlia. Kun on erottu exät ei kuulu enää perheeseen. Sen jälkeen exät ei pyöri nurkissa. Asiat voi hoitaa muutenkin asiallisesti.

Vierailija
12/90 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot miehelle, että nyt loppuu exän hyysääminen. Lapsi on tervetullut teidän perheeseen, mutta exä ei tule mökille eikä äitienpäivien/ isäinpäivien viettoon. Mies ei kuitenkaan liene mormoni joten jos ei yksi vaimo riitä kerrallaan voi suksia vapaasti eksänsä matkaan.

Vierailija
13/90 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten toimisitte ja sanoisitte eksälle asiasta??! Tuntuu typerältä että minä olen ainut jota asia todella vaivaa. Kyllä tiedän että on monia joiden nyksät ja eksät sopivat samaan pöytään eikä meillä ole siinä ongelmaa. Haluaisin rajoittaa tapaamiset ”pakollisiin” kuten lapsen vaihtopäivät, lapsen syntymäpäivät. Lapsi on jo iso joten yhteiset syntymäpäivät eivät kai kauaa ole merkityksellisiä. Ap.

Ei ole sinun asiasi. Puolisosi päättää suhteista eksään.

Vierailija
14/90 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sinun asiasi. Puolisosi päättää suhteista eksään.

Ei päätä. Näistä asioista sovitaan yhdessä perheenä. Tai sitten mies potkaistaan tästä perheestä pihalle. Selkeä valinta tilanne miehellle. Haluaako elää tässä perheessä vai ei. Exää ei tarvitse kenenkään kotonaan ,mökillään tai juhlissaan katsella.

Vierailija
15/90 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin exänä tuntuu aika oudolle tuommoinen. On mullakin hyvät välit ex-miehen ja hänen nykyisen puolisonsa kanssa mutta en todellakaan änkää mihinkään heidän perhejuttuihinsa. Itse asiassa juuri kutsuivat erääseen juttuun mutta kieltäydyin kohteliaasti, mutta sanoin toki tuovani lapset paikalle. Monestakin syystä tietyt rajat näissä asioissa on hyvä juttu.

Vierailija
16/90 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on mielenkiintoista, että olet ainoa jota asia vaivaa. Jos näin on aina ollut, eikä asia vaivaa miestä tai exää niin miksi olet alunperin lähtenyt tällaiseen kuvioon mukaan? Miksi se vaivaa sinua? Mitä pelkäät?

Tuskin ketään vanhat suolat janottavat. Eroon on varmasti ollut hyvät syyt. Aika hienoa, että pystytään olemaan hyvissä väleissä ja toimimaan ja hoitamaan yhdessä lapsen asioita. Enemmän mua huolestuttaisi, jos olisi vahvoja tunteita suuntaan tai toiseen..

mutta oikeasti, jos tilanne vaivaa sinua niin miksi olet lähtenyt tähän mukaan alunperin ja tehnyt vielä lapsen tähän itseäsi vaivaavaan suhdekuvioon? Vak luulitko, että kaikki muuttuu yhteisen lapsen myötä?

Vierailija
17/90 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko siis päästäneet exän mökille samaan aikaan ja viettäneet jotain äitienpäivää yhdessä? Antakaa nyt pirulle vähän enemmänkin kuin pikkusormi samantien.

Otat nyt reilusti kynän ja paperia esiin ja kirjoitat miten sinä haluat asioiden menevän. Jos tämä ei miehelle sovi, niin kannattaa miettiä onko suhteella tulevaisuutta yleensäkään. Joissakin isoissa juhlissa exä voi olla läsnä, mutta muuten ei, sinä päätät aika paljosta nyt. Jos annat paljon periksi, niin takaisin et pääse.

Vierailija
18/90 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan olette olleet yhdessä? HIenoa jos ovat noin toimineet ja lapsikin saa viettää aikaa oman perheensä kanssa yhdessä. Itsekin toivoisin että noin kävisi ja jos mies ottaisi uuden naisen niin ainakin katsoisivat muutaman vuoden miten nainen sopeutuu tähän tilanteeseen ENNEN KUIN alkavat sitä yhteistä lasta tekemään ja uusi nainen alkaa hivuttaan  "edellistä lasta" pois kuvioista kun ei tykkääkään tästä kuviosta.

Vierailija
19/90 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on mielenkiintoista, että olet ainoa jota asia vaivaa. Jos näin on aina ollut, eikä asia vaivaa miestä tai exää niin miksi olet alunperin lähtenyt tällaiseen kuvioon mukaan? Miksi se vaivaa sinua? Mitä pelkäät?

Tuskin ketään vanhat suolat janottavat. Eroon on varmasti ollut hyvät syyt. Aika hienoa, että pystytään olemaan hyvissä väleissä ja toimimaan ja hoitamaan yhdessä lapsen asioita. Enemmän mua huolestuttaisi, jos olisi vahvoja tunteita suuntaan tai toiseen..

mutta oikeasti, jos tilanne vaivaa sinua niin miksi olet lähtenyt tähän mukaan alunperin ja tehnyt vielä lapsen tähän itseäsi vaivaavaan suhdekuvioon? Vak luulitko, että kaikki muuttuu yhteisen lapsen myötä?

Asia vaivaa minua ei muita. Mies ei näytä hätkähtävän mistään. On jokaisessa tilanteessa neutraali eksäänsä kohtaan eikä ajattele eksänä vaan enemmän kuulemma ystävänä. Alussa tilanne ei ollut näin paha. vuosien saatossa huomaan eksän jotenkin yrittävän enemmän. En tiedä yrittääkö jotenkin pönkittää itseään äitinä kun muka ajattelee aina vaan lapsensa parasta. Tai sitten on yksinäinen.

Vierailija
20/90 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauan olette olleet yhdessä? HIenoa jos ovat noin toimineet ja lapsikin saa viettää aikaa oman perheensä kanssa yhdessä. Itsekin toivoisin että noin kävisi ja jos mies ottaisi uuden naisen niin ainakin katsoisivat muutaman vuoden miten nainen sopeutuu tähän tilanteeseen ENNEN KUIN alkavat sitä yhteistä lasta tekemään ja uusi nainen alkaa hivuttaan  "edellistä lasta" pois kuvioista kun ei tykkääkään tästä kuviosta.

Viisi vuotta! Ap.