Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tytär lähtee Intiaan työharjoitteluun.

Vierailija
05.09.2013 |

On jo toki aikuinen, täyttää kohta 19v. mutta silti hirvittää. Hän on ollut aikaisemmin Latviassa ja Englannissa, mutta itse en uskaltaisi missään nimessä Intiaan mennä, en varmaan edes lomamatkalle. 

Onko kellään kokemusta miten opiskelijat pärjää siellä töissä? Menee luultavasti johonkin isoon kauppaan tms. Ensi kuussa jo lähtö, ja kestää kuukauden.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tietenkään tarkoittanut että opiskelee päästäkseen aupairiksi! Vaan pitää välivuoden ennenkuin menee kauppakorkeaan. Kyllä se koulun opettaja joka näitä työssäoppimisia hoitaa (huonosti kyllä) oli laittanut viestin että tälläistä paikkaa voi halukkaat hakea, ja tyttö haki. Tyttö olisi hakenut mitä tahansa paikkaa joka on ulkomailla, multa kysyi tuosta että viittiikö Intiaan hakea, ja sanoin että hae jos sinne haluat, en kyllä uskonut että pääsee, se alkaminenkin tulee niin äkkiä, en tiedä oliko joku perunut, kun tyttö sanoi että muut on tienneet jo toukokuusta että ovat nyt sinne menossa. Kun keväällä puhuin täällä että tytär menee Englantiin vaikka on kerran jo ollut Latviassa, ja pärjää hyvin, kaikki olivat sitä mieltä että nykyään kaikki opiskelijat ovat työssäoppimisilla pitkin maailmaa ja se on ihan tavallista ja tylsää, et turhaan olen tytöstä ylpeä. ap

Vierailija
42/48 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä tyttäresi asioita täällä puhut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä, eiköhän töitä saa ainakin Kalkutassa.

Vierailija
44/48 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 02:07"]

Miksi sä tyttäresi asioita täällä puhut?

[/quote]

Kyllähän täällä kaikki puhuu kaikkien asioista. Jopa jonkun Pipsan, jota kukaan muu ei varmaan edes tunne.

ap

Vierailija
45/48 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 02:21"]

Anna mennä, eiköhän töitä saa ainakin Kalkutassa.

[/quote]

Eipä hän itse saa päättää mihin menee, vaan sinne menee isompi ryhmä Suomesta, opiskelijoita ja opettajia, tiettyyn ennalta sovittuun paikkaan. ap

Vierailija
46/48 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän huolesi - oma tyttäreni lähtee 6kk ajaksi Bangkokiin opiskelemaan:) Onhan tuo reissannut yksin 16 lähtien mutta noin pitkä aika niin kaukana hirvittää. Olisi halunnut Kanadaan mutta siellä opiskelu olisi ollut kalliimpaa, harmittaa kun ei ollut varaa sponssata!

Intia ei ole tosiaan niitä turvallisimpia maita, kulttuurierotkin todella suuret. Mutta toisaalta jos menee länsimaiseen yritykseen niin pitävät hyvää huolta, on vakuutukset, valvotut asunnot jne.

Vierailija
47/48 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, toisaalta ajattelen että tuo voi olla aivan mahtava kokemus nuorelle jolla ei ole ollut mahdollisuutta reissata perheen kanssa yhtään missään, ja toisaalta ajattelen että sehän on aivan hullua sinne lähteä. Itse en uskaltaisi lähteä, mutta en haluaisi omia pelkojani tartuttaa tyttäreen, nykyaikana kun nuoret on niin kansainvälisiä, ja siitä on hyötyä sitten työelämässä. Luotan kuitenkin tyttäreeni joka on kaikinpuolen järkevä ja pärjäävä, ja pakko se on luottaa myös siihen että kun siellä on isompi ryhmä, että kaikki pysyvät turvassa.

ap

Vierailija
48/48 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävän tytär oli Intiassa kaksikymppisenä oppilaitoksen työharjoittelussa. Olivat mm. kiertäneet maaseutua, eikä ollut kuukauteen nähnyt edes vesivessaa. Hyvin oli pärjännyt, vaikka oli elämänsä ensimmäisellä ulkomaanmatkalla (jos ei nyt jotain Tallinnan reissuja lasketa).

Täällä kirjoittelevat mammat, jotka eivät ole eläessään kaukomatkoja tehneet ja perustavat virheelliset käsitykset uutisiin, ymmärtämättä uutisten sisältöä. Intiassa asuu miljardi ihmistä, eli monenlaista paikkaa ja tapahtumaa mahtuu maahan. Turistille Intia ei ole mikään vaarallinen maa, ulkoministeriö ei varoita matkustamasta maahan, voit ihan itse lukea matkustustiedotteet.

Hysteeristä porukkaa täällä, ei voi muuta sanoa. Ymmärtäisin huolen, jos nuori, sinisilmäinen tyttö lähtee reppureissulle yksin, mutta kyseessä on koulun järjestämä reissu.